Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema


Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 04-10-2007, 16:16   #1
Supermedlem
 
~Sonja~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,408
MP Rating: 100% (1)
~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Ja, hva syns dere om dette?

I mine øyne kommer disse to aldri til å komme inn under betegnelsen dagligvare, så jeg kan ikke med min beste vilje skjønne hva disse produktene gjør i vanlige butikker.

Hadde jeg fått bestemt, så hadde alt med nikotin og alkohol blitt flyttet til polet, og at småkommunene hadde fått minipol rundt forbi.
__________________
~Sonja~
Med sitt perfekte lille firekløver
2001-2004-2007-2009
~Sonja~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 16:24   #2
Supermedlem
 
lisaa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Brandbu
Meldinger: 859
MP Rating: 0% (0)
lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Hva mener du burde vært kriteriet for å komme inn under betegnelsen "dagligvare" da? For min del så gjelder det vel stortsett de aller fleste varer en har behov for/lyst på, en hvilken som helst vanlig dag. Lovlige varer, vel å merke.
__________________

lisaa og gutta født juli -00, oktober -05 og sistemann 25 april -07
lisaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 16:26   #3
Supermedlem
 
~Sonja~ sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Sørlandet...
Meldinger: 1,408
MP Rating: 100% (1)
~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.~Sonja~ har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Sitat:
Opprinnelig postet av lisaa
Hva mener du burde vært kriteriet for å komme inn under betegnelsen "dagligvare" da? For min del så gjelder det vel stortsett de aller fleste varer en har behov for/lyst på, en hvilken som helst vanlig dag. Lovlige varer, vel å merke.
En dagligvare er uten aldersgrenser.
__________________
~Sonja~
Med sitt perfekte lille firekløver
2001-2004-2007-2009
~Sonja~ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 16:30   #4
Supermedlem
 
lisaa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Brandbu
Meldinger: 859
MP Rating: 0% (0)
lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.lisaa er fantastisk mot andre.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Sitat:
Opprinnelig postet av Regnbuestjernen
En dagligvare er uten aldersgrenser.
Hvorfor?

At noen få (lovlige) varer er begrenset av handlers alder, gjør det ikke vanskelig for folk å handle?
__________________

lisaa og gutta født juli -00, oktober -05 og sistemann 25 april -07
lisaa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 16:30   #5
Supermedlem
 
Hermine83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Grimstad
Meldinger: 1,208
MP Rating: 0% (0)
Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Jeg mener det er helt ok at de er i butikken som idag jeg. Hva skal det hjelpe på å flytte det?
__________________

STOLT tobarnsmor til Marius aug 05 og Tobias 28.07.07
Hermine83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 16:51   #6
Supermedlem
 
mymlen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,235
MP Rating: 0% (0)
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Har bodd i kommuner med øl-utsalg, og resultatet av det var bare at folk kjøpte mer når de først var på øl-utsalget enn de ellers ville gjort.

Eneste fordelen jeg ser med å samle alt med aldersgrense på et sted er at der vil betjeningen være mer rutinert i forhold til å spørre om legitimasjon, for DER skorter er i dagligvarebutikker.. min eldste har fått kjøpe det han har hatt lyst på siden han var 16 (ikke av meg, av folk på butikk!)
__________________
Sitat:
Opprinnelig postet av Pipling
Mymlen har som vanlig helt rett!!
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 16:57   #7
Supermedlem
 
Hermine83 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Sted: Grimstad
Meldinger: 1,208
MP Rating: 0% (0)
Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.Hermine83 har en strålende fremtid.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Det kan jeg forsåvidt være enig i, men hva hvis de ikke er det da? og den 17 åringen kjøper seg en flaske sprit istedenfor en 6 pack med øl?
__________________

STOLT tobarnsmor til Marius aug 05 og Tobias 28.07.07
Hermine83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 22:29   #8
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2007
Meldinger: 460
MP Rating: 0% (0)
dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.dorab01 har en strålende fremtid.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

jeg synes at aklkohol godt kunne vert i daglivare jeg da. Som nevnt i en annen tråd kommer jeg fra ett land hvor all alkohol kan kjøpes. Og gjett hva folk kjøper ikke mere selv om det er tilgjengelig!! dette er bare norsk tull, fordi man i norge ikke har lært seg at man ikke trenger å styrtdrikke bare fordi alkohol er trilgjengelig. Og for meg er det likegyldig om mitt barn er 17 eller 18 når den drikker seg drita full. og nærmest ligger på bakken. jeg synes begge deler er like feil! Deriomot om hun tar seg ett glas vin når hun er 16 er det for meg mye bedre en om hun som sagt er drita full når hun er 18.
dorab01 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 22:46   #9
Supermedlem
 
posky sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Bergen
Meldinger: 522
MP Rating: 0% (0)
posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.posky har en strålende fremtid.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Skal man begynne sånn så kunne man jo tatt en helt vanlig matbutikk og delt inn i hundrevis av forskjellige mindre butikker.

Hva spiller det vel for rolle om alkohol og røyk/snus selges i vanlige butikker? Hvorfor skal de som røyker måtte gå på egne butikker for å få kjøpt røyk? De er allerede utestengt fra allslags steder.

Og hvorfor skal de som skal kjøpe alkohol måtte gå i spesialbutikker?

Tenk hvordan køene på polet hadde vært om ALLE som skulle kjøpe røyk eller alkohol måtte gå der å gjøre det.

Det er en enda dummere tankegang enn å sette prisene opp, opp og opp. Det hjelper ikke LITT på forbruket en gang.
__________________


Emilies album <3
posky er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 04-10-2007, 22:50   #10
Seniormedlem
 
Shannon sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Meldinger: 2,761
MP Rating: 0% (0)
Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.Shannon har en strålende fremtid.
Sv: Røyk og alkohol i dagligvarebutikker

Sitat:
Opprinnelig postet av Regnbuestjernen
En dagligvare er uten aldersgrenser.
Jøss. Den definisjonen var ny.
Trodde en dagligvare var noe som brukes daglig/jevnlig jeg.
__________________
Gutten 2003
Jenta 2004
Shannon er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 07:28.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com