Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel I går, 08:10   #1
VIP-Medlem
 
Abritta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,355
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Savnet 9 åring funnet i god behold...

...hos venner, etter en storstilt leteaksjon...

Niåringen i Langesund funnet - nyheter - Dagbladet.no

Utrolig bra at jenta ble funnet, og at alt er bra, men jeg klarer ikke la vær å bli forundret over slike saker. Hvordan er det i det hele tatt mulig at en slik "forsvinning" ender opp med en storstilt leteaksjon, som koster både penger og ressurser?

Hvorfor ble hun ikke meldt savnet før hele 9 timer etter at hun ble ventet hjem? Hvorfor ble ikke venner sjekket opp? Hvorfor reagerte ikke de hun var hos? Etc...

Noe sier meg at en slik etterlysing og påfølgende leteaksjon kunne vært unngått, på ett eller annet punkt.
__________________
Jeg er ikke her lengre. Om noen tror de ser meg, så er jeg bare et gjenferd fra et gammelt dødsbo
Abritta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 08:41   #2
Seniormedlem
 
Marry sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2002
Sted: Østlandet
Meldinger: 2,503
MP Rating: 100% (2)
Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.Marry har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Savnet 9 åring funnet i god behold...

Etter hva jeg har forstått så lette foreldrene etter henne selv og var i kontakt med venner før de meldte henne savnet.
Men jeg har også tenkt som deg, hvordan er det mulig? Jeg har en datter som er 8, om det hadde kommet en venninne av henne hjem til oss og bedt om å få sove hos oss så hadde jeg jo kontaktet foreldrene! Man sier jo ikke ja og lar henne bli uten å sjekke det opp med foreldrene! Merkelige greier synes jeg.
__________________
Storm 04 spiser ristet brød fra Melissa brødrister
Marry er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 09:12   #3
Veteranmedlem
 
minniepus sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Sandnes
Meldinger: 3,864
MP Rating: 0% (0)
minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.minniepus har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Savnet 9 åring funnet i god behold...

Det er ikek så lenge siden det var en lignende sak med en 11-12 år gammel jente som overnattet hos noen venner mens alle var ute og lette etter henne.
Jeg ville alltid ha snakket med foreldrene om et barn kom på "uanmeldt" besøk til oss, i alle fall utover kvelden.
__________________
minniepus og frosken 10.01.06
september 2009

Frosken min på tre år
sitter bakovervendt så lenge det går
minniepus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 09:42   #4
VIP-Medlem
 
Abritta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 8,355
MP Rating: 0% (0)
Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.Abritta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Savnet 9 åring funnet i god behold...

Ja, det er det jeg også tenker...hadde et barn kommet hit og sagt det skulle overnatte, så hadde jeg selvfølgelig sjekket med foreldrene.

Og om nå dette barnet hadde vært veldig overbevisende, noe som ikke hadde vært nok for meg, så burde jo noen klokker ringt når Seakingen flyr over hustakene, og det pågår en leteaksjon ute...

Jeg har i hvertfall blitt veldig nysgjerrig de gangene Seakingen har flydd i søk i distriktet her, og jeg har sjekket nyhetene for å se hva som har foregått.
__________________
Jeg er ikke her lengre. Om noen tror de ser meg, så er jeg bare et gjenferd fra et gammelt dødsbo
Abritta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 10:29   #5
Isa
VIP-Medlem
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 8,034
Blogginnlegg: 36
MP Rating: 0% (0)
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Savnet 9 åring funnet i god behold...

Det tenkte jeg og.
Tenker at det kanskje har noe med dagens teknologiske verden å gjøre.
At, i alle fall enkelte, foreldre er så vandt til at venners barn har kontakt med sine foreldre via mobiltelefon, at de ikke tenker på å ringe hjem til foreldrene å høre om barnet faktisk har fått lov til å overnatte..
__________________
Min blogg

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 10:32   #6
Seniormedlem
 
JamJam sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Meldinger: 2,218
MP Rating: 0% (0)
JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.JamJam har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Savnet 9 åring funnet i god behold...

Jeg kommenterte også det når jeg leste det i sted, ingen 9 åring hadde sovet hos oss uten at jeg snakket med foreldrene først.
__________________


JamJam er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 10:42.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com