Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Utenfor tema

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-06-2004, 17:34   #1
Supermedlem

Yrla sin avatar

Medlem siden: Apr 2004
Meldinger: 1,481
MP Rating: 0% (0)
Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.
Trampoline

I flere år har vi hatt trampoline i hagen. Vi har noen regler som at alle må ha lov av sine foreldre til å hoppe på den, de får bare hoppe to om gangen og får bare ta salto om de er alene.

I går var nabojenta, sammen med min eldste sønn, og hoppet - og hadde et uhell. Hun hoppet rett og slett av trampolinen og slo seg i skulderen. I dag kom jenta og sa at hun ikke får lov til å hoppe mer pga uhellet.

Jeg er uenig i farens avgjørelse og synes rett og slett det er urettferdig ovenfor jenta. Det er mange trampoliner her nabolaget og det er alltid barn på de fleste av dem. Det verste av alt er at faren nettopp har gått med foten i gips etter han mistet akillesen i bedrifts håndball.
Jeg har så lyst til å spør om han aldri kommer til å spille igjen.

Jeg kommer nok til å hinte litt til han når jeg ser han igjen uansett, men hva synes dere. Hva er deres mening om trampoliner og ulykker, eller ulykker generelt.

Jeg må legge til at denne faren her har mange ganger hintet om at vi burde kjøpt sikkerhetsnett - noe vi bevisst har valgt å ikke ha da de verste ulykkene skjer oppå trampolinen.

Yrla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2004, 17:46   #2
loverboy
Gjest

Meldinger: n/a
Sv: Trampoline

vist han sier dere skal kjøpe sikkerhets nett rundt trampolina som koster 1700kr synes jeg han naboen din kan kjøp det da. etter som han hinter fram det og ikke har trampoline til barna sine. synes det er urettferdig at ungen ikke skal få hoppe mer pga et uhell. alle har uhell på disse trampolinene. synes dere har gjort det som skal til jeg for at det ikke skal sje uhell jeg.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2004, 17:49   #3
Seniormedlem

*Martine* sin avatar

Medlem siden: Dec 2001
Sted: M&R
Meldinger: 1,825
*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.*Martine* er et navn alle kjenner.

Derfor er jeg så vellig for sikerhetsnett...
Er selv temmelig forbanna på pappan min som bor i kjellern her og kjøpte trampoline i fjor og lovte sikkerhetsnett, men ser vi noe til ett sikkerhetsnett da NEI
I stedet kjøper han ett digert, falig møkka basseng på 80cm dybde

Til saken:
Men synes ikke å nekte jenta å hoppe etter ett uhell er rett heller, hun lærte vel av det hun gjorde??
Men når man får seg en knekk på en eller anen måte ville jeg ha holdt meg unna trampolina i noen dager så knekken får tid til å bli helt bra

Nå har helldigvis så langt ungene mine holdt seg oppå trampolina men sambo er det værre med han har hoppa av rett som det er

*Martine* er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2004, 17:51   #4
Tidligere bruker
Gjest

Synes han må få bestemme dette selv og jeg ville ikke han blandet meg inn eller latt henne hoppe.

Det skjer masse ulykker med trampoliner og trampolinens eier er ansvarlig.

(Jeg ville nok latt datteren min hoppet selv selv om jeg er hysterisk ifølge mange)
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2004, 18:00   #5
Supermedlem

Tulla sin avatar

Medlem siden: Feb 2002
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,279
Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.Tulla er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maz
Synes han må få bestemme dette selv og jeg ville ikke han blandet meg inn eller latt henne hoppe.

Det skjer masse ulykker med trampoliner og trampolinens eier er ansvarlig.
Ville heller ikke blandet meg inn i hva faren bestemmer.

Her i området må foreldrene skrive en lapp om at de fratar eieren alt ansvar hvis deres unge hopper på en trampoline i nabolaget, og skrive under på den. dermed er ikke eieren ansvarlig for alle som hopper på trampolina.

Men det var jo ikke det du spurte om.

januar '02
mars '04
Tulla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2004, 18:10   #6
Tidligere bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Tulla
Ville heller ikke blandet meg inn i hva faren bestemmer.

Her i området må foreldrene skrive en lapp om at de fratar eieren alt ansvar hvis deres unge hopper på en trampoline i nabolaget, og skrive under på den. dermed er ikke eieren ansvarlig for alle som hopper på trampolina.

Men det var jo ikke det du spurte om.
Fornuftig nabolag du bor i. Holdt på å foreslå det i sted men er jo litt feig. Hadde jeg hatt trampoline ville jeg ha insistert på det samme tror jeg.
Gammel 18-06-2004, 18:16   #7
Veteranmedlem

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2002
Meldinger: 3,862
jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.jane har en strålende fremtid.

Jeg synes faren til denne jenta har en merkelig holdning, men jeg ville selvsagt ikke blandet meg bort i det.

Vi har trampoline, uten sikkerthetsnett. Men det er noe vi burde anskaffet oss. Selv om det kanskje er riktig at de fleste ulykkene skjer oppå trampolina, så er det vel uansett lurt med nett rundt.
jane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2004, 18:20   #8
Supermedlem

Yrla sin avatar

Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.Yrla har en strålende fremtid.

Jeg her tenkt litt på om vi bør ha skriftlig beskjed om at foreldre gir samtykke i at barna deres hopper - men det har liksom ikke blitt det da. Blir veldig formelt, men helt sikkert kjempe lurt.

Yrla er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 18-06-2004, 18:23   #9
Tidligere bruker
Gjest

Klippet ut fra gjensidigenor.no

Trampolinen er ditt ansvar

Har du kjøpt trampoline til barna? Da er det også du som har ansvaret for at ingen skader seg i leken.
Trampoliner faller inn under reglene i produktkontrolloven, som stiller krav til at produkter ikke skal medføre helseskade. Det betyr blant annet at produsenter og importører skal levere trampoliner med god polstring av kantene, gode fjærer, monterings- og brukerveiledning m.m.
Loven gjelder også foreldre
Produktkontrolloven også gjelder foreldre, boligsameier, velforeninger, barnehager og andre som setter opp trampoliner. De har ansvaret for at trampolinene er montert ordentlig, at de får en trygg plassering på et ufarlig underlag og at bruken skjer i samsvar med brukerveiledningen. Dette gjelder uavhengig av om trampolinene plasseres på privat eller offentlig grunn. De som setter opp trampoliner har også ansvaret for vedlikeholdet.
Etter Produktkontrolloven kan en privatperson ikke komme i rettslig erstatningsansvar uten at det er utvist uaktsomhet (grov uaktsomhet). Uavhengig av det, bør hver enkelt gjøre sitt for å forebygge skader.
Slik kan du unngå skader:
Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Følg bruks- og monteringsanvisningen. Kontakt forhandler om du er usikker Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Sjekk og test trampolinen for du slipper barna til Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Ha god plass rundt trampolinen Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

For å unngå fallskader, vær bevisst på underlag og omgivelser Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Voksne bør følge med når mindre barn hopper Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

For å unngå skader ved kollisjoner, bør det ikke mer enn et barn på trampolinen i gangen Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Husk at det er vanskelig for små barn å bruke trampolinen Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

For å hindre at små barn bruker trampolinen når voksne ikke er tilstede, legg gjerne en presenning over den Klikk på bildet for å se det i full størrelse.

Husk ettersyn og vedlikehold
Gammel 18-06-2004, 18:23   #10
Supermedlem

Yrla sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av *Martine*
Derfor er jeg så vellig for sikerhetsnett...
Er selv temmelig forbanna på pappan min som bor i kjellern her og kjøpte trampoline i fjor og lovte sikkerhetsnett, men ser vi noe til ett sikkerhetsnett da NEI
I stedet kjøper han ett digert, falig møkka basseng på 80cm dybde

Vi har valgt å ikke ha sikkerhetsnett. Vår nermeste nabo tok ned sitt nett pga at ulykkene gikk dramatisk opp etter de fikk seg nett. De har en del stor gutter og de tok helt av da de fikk nett. De har hatt både arm og benbrudd på sin trampoline.

Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 12:18.