|
 |
|
25-09-2004, 21:01
|
|
Gjest
|
Bussjåfør en bussjåfør er en mann med godt humør?
|
|
Var i byen i dag og gikk over et fotgjengeroverfellt, gikk med barnevognen. Jeg ser tilfeldig inn i bussen og ser en bussjåfør som veiver med armene og viser tegn til at jeg skal gå fortere. Jeg gikk i vanlig tempo og ville ikke løpe over veien. Så jeg sa høyt " ha en fin dag du og "smilte litt og gikk videre. Sjåføren tuuuuuuter etter meg, jeg så forskrekket etter bussen, det så ut som vedkommende holdt på å få hjerteattak der han satt. (!) Tenker med meg selv at dette må være en farlig sjåfør som lar seg hisse opp av en dame med barnevogn,,,ubehagelig var det. Men det var ikke ferdig der, var visst ikke min dag i dag nei. Skulle så ta bussen hjem fra byen. Kom meg på bussen, det var to vogner der fra før men det gikk fint og jeg har en liten vogn. Bussjåføren roper noe bak til meg som jeg ikke registerer, han kommer bak og sier at det er så fullt på bussen at jeg kan ta bussen bak, jeg prøver meg med at jeg bare skla et kort stykke men han insisterer på bussen bak og hjelper meg ut av bussen, jeg går bak til den andre - og den bare kjører... Gitt hvem som gikk hjem fra byen i dag? Jeg har hørt mye negativt om bussjåfører i denne byen men har ikke opplevd noe lignende før nå. Jeg skjønner dem som tar bilen til byen jeg og som ikke kjører kollektivt lengre - slik som meg  Klage blir sendt på mandag, også et innlegg i lokalavisen. Og til dere dustesjåfører: Håper dere fikk en dårlig dag!!!
|
|
|
25-09-2004, 21:05
|
|
Gjest
|
Sv: Bussjåfør en bussjåfør er en mann med godt humør?
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Var i byen i dag og gikk over et fotgjengeroverfellt, gikk med barnevognen. Jeg ser tilfeldig inn i bussen og ser en bussjåfør som veiver med armene og viser tegn til at jeg skal gå fortere. Jeg gikk i vanlig tempo og ville ikke løpe over veien. Så jeg sa høyt " ha en fin dag du og "smilte litt og gikk videre. Sjåføren tuuuuuuter etter meg, jeg så forskrekket etter bussen, det så ut som vedkommende holdt på å få hjerteattak der han satt. (!) Tenker med meg selv at dette må være en farlig sjåfør som lar seg hisse opp av en dame med barnevogn,,,ubehagelig var det. Men det var ikke ferdig der, var visst ikke min dag i dag nei. Skulle så ta bussen hjem fra byen. Kom meg på bussen, det var to vogner der fra før men det gikk fint og jeg har en liten vogn. Bussjåføren roper noe bak til meg som jeg ikke registerer, han kommer bak og sier at det er så fullt på bussen at jeg kan ta bussen bak, jeg prøver meg med at jeg bare skla et kort stykke men han insisterer på bussen bak og hjelper meg ut av bussen, jeg går bak til den andre - og den bare kjører... Gitt hvem som gikk hjem fra byen i dag? Jeg har hørt mye negativt om bussjåfører i denne byen men har ikke opplevd noe lignende før nå. Jeg skjønner dem som tar bilen til byen jeg og som ikke kjører kollektivt lengre - slik som meg  Klage blir sendt på mandag, også et innlegg i lokalavisen. Og til dere dustesjåfører: Håper dere fikk en dårlig dag!!!
|
¨PS..synest folk er så sure og uvennlige generellt, det var derfor jeg prøvde å smile til denne sjåføren, det ble ikke gjort på en nedsettende måte.
|
|
|
25-09-2004, 21:40
|
|
Gjest
|
|
|
Skulle likt å visst hvor i verden du var idag da????
|
|
|
25-09-2004, 21:46
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 13,496
|
|
|
Uff så kjedelig!
|
25-09-2004, 21:52
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2003
Sted: Bergen
Meldinger: 1,275
|
|
|
 ,,,har vært borti noen av det sorten jeg oxo ,,,
25-09-2004, 21:58
|
|
Gjest
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av scoop
 ,,,har vært borti noen av det sorten jeg oxo ,,,
|
Tviler ikke  Dette skjedde i Bergen..........
|
|
|
25-09-2004, 22:12
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,010
|
|
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Tviler ikke  Dette skjedde i Bergen..........
|
Bingo. Har kranglet med en bussjåfør som sa at en har vikeplikt fra høyre. Ja sier jeg og smiler. Han kjefter i mange minutter. Han gir seg ikke og kjefter, så peker han og vifter med armene, plutselig blir han stille, og sier at ja en har vikeplikt fra høyre og det har jeg.  Han ble veldig spak og sa at han skulle fikse skadene på støtfangeren.
26-09-2004, 00:31
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Jan 2002
Sted: Trånnheim
Meldinger: 7,990
|
|
|
Tror bussjåføryrket er stressende jeg, ut fra hvor mange sure tilfeller det finnes av arten...
Dette minner meg om en episode jeg var ute for, for mange år siden.
Jeg kom løpende til bussen etter jobb. Takket være at holdeplassen var rett ved et lyskryss, og at det var rødt lys, så nådde jeg frem til døra og fikk banket på, i håp om at han åpnet.
Joda, sjåføren åpnet han, men ga kun beskjed om at jeg skulle ta bussen bak for det var fullt ombord i denne, og så lukker han døra. Og fast i døra satt jakka mi...
Så for meg at det ble grønt lys, og at jeg ble hengende etter bussen, så jeg hamra løs på døra, igjen...
Sjåføren åpner nok engang, og sier at jeg må ta bussen bak.
Jeg klarer å frese ut av meg at jeg hadde hørt det, men at jakka mi satt fast i døra.
Mens jeg sa dette, så presterer han å lukke døra atter en gang. Og denne gangen var det veska mi som hang i døra...
Ny hamring på døra, og sjåføren åpner nok en gang, nå tydelig forbanna, og han roper til meg: "ta bussen bak"
Da sprekker jeg, og går inn i bussen, hvorpå jeg roper tilbake til han: "jada, jeg har fått med meg at det står en forbanna buss bak, med plass til meg. Men, sær som jeg er, så har jeg faktisk lyst til å reise med samme buss som både jakka mi, og veska mi. Og ja, jeg skal ta bussen bak, men da får du fader meg vente til hele meg, med tilbehør er ute av døra"
Det var en noget spak sjåfør som lot meg komme ombord, og folk rundt meg, som hadde sett hva som skjedde, klappa meg på skuldra og støtta meg i utbruddet mitt.
|
26-09-2004, 00:41
|
|
Gjest
|
|
|
Så dumt da.Har aldri opplevd sånt selv.
|
|
|
26-09-2004, 09:34
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 3,073
|
|
|
Jeg tar buss ofte, og kan fortelle at det jeg opplever er vel at omtrent en av ti buss-sjåfører er menn med godt humør......
|
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:29.
|