Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 26-09-2004, 10:10   #11
Seniormedlem

Olympia sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,605
MP Rating: 0% (0)
Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.Olympia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Bussjåfør en bussjåfør er en mann med godt humør?

Sitat:
Opprinnelig postet av Go\jenta
Jeg tar buss ofte, og kan fortelle at det jeg opplever er vel at omtrent en av ti buss-sjåfører er menn med godt humør......
Helt enig! Men der jeg bodde før var det en svart busssjåfør som hver gang han stoppet (og jeg synes han kjørte dritvinglete) ropte:" PRAISE THE LOOOORD!" I mikrofonenen altså, i bredeste US-sørstatsdialekt! Jeg digga han veldig, men han bråsluttet . Lurer på om han kjørte for dårlig, for det var alle passasjerene enig om... Men Oslo Sporveier kunne trengt flere slike..

Men når det gjelder at du måtte ta neste buss fordi det allerede var barnevogn i bussen, der er jeg faktisk enig med sjåføren. Det verste jeg vet er 3-4 barnevogner stappet sammen i midten sånn at ingen kommer forbi. Bare kaos! Har selv måtte ta neste buss en del ganger, det rammer meg også, men jeg skjønner grunnen der.
Gammel 26-09-2004, 10:15   #12
Tidligere bruker
Gjest

Meldinger: n/a

Trengte egentlig ikke å tvile på at det var Bergen hun mente, noen av disse sjåførene er ikke klok på en flekk.
Håper virkelig de får seg en skikkelig smekk en dag.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2004, 10:20   #13
VIP-Medlem

Medlem siden: Dec 2001
Meldinger: 9,817
Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.Maximillia har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har opplevd ufyselig frekke trikkeførere i Oslo. En gang ble dørene smekket igjen så barnevogna kom i klem, enda jeg hadde trykket på barnevognknappen og ropt at han ikke måtte lukke. Var skikkelig traumatisk for storebroren som trodde lillebror skulle bli klemt istykker.

En annen gang som jeg strevde for å få med meg vogn, barn og bagasje ropte føreren i høyttaleren.: "DO TRENGE HALVTIME FOR Å KOMME DEG AV DEN TRIKK!?"

Skulle hatt sparken den typen der.
Maximillia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2004, 10:46   #14
Seniormedlem

Miamor sin avatar

Medlem siden: Jan 2003
Sted: sørlandet
Meldinger: 2,350
Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.Miamor har en strålende fremtid.

Buss sjåfører er noen rare dyr!
Gammel 26-09-2004, 10:52   #15
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Sitat:
Opprinnelig postet av Olympia
Helt enig! Men der jeg bodde før var det en svart busssjåfør som hver gang han stoppet (og jeg synes han kjørte dritvinglete) ropte:" PRAISE THE LOOOORD!" I mikrofonenen altså, i bredeste US-sørstatsdialekt! Jeg digga han veldig, men han bråsluttet . Lurer på om han kjørte for dårlig, for det var alle passasjerene enig om... Men Oslo Sporveier kunne trengt flere slike..

Men når det gjelder at du måtte ta neste buss fordi det allerede var barnevogn i bussen, der er jeg faktisk enig med sjåføren. Det verste jeg vet er 3-4 barnevogner stappet sammen i midten sånn at ingen kommer forbi. Bare kaos! Har selv måtte ta neste buss en del ganger, det rammer meg også, men jeg skjønner grunnen der.
Det ble ikke kaos! Jeg har en knøttliten vogn og det var god plass til at folk kunne gå forbi uten problemer i det hele tatt! så det så
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2004, 14:27   #16
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,738
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.

Husker da jeg, lillesøstra mi og ei venninne var i bergen for noen år siden (småjenter i storby). Vi skulle over veien (dette var midt i byen) og begynte å gå over der sånn overgangsfelt er. Det var grønn mann, men idet vi var kommet midt i veien ble det rød mann. Bussen som stod der begynte å kjøre, det så ut som en dreit loddrett i at vi var der. Vi satte i det hyle og løp som f*** til andre siden. Hadde vi ikke gjort det, så hadde han sikkert meid oss ned!

Vi Bygger Hus--> http://husdrommen.blogspot.com/
(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2004, 17:15   #17
Moderator

Mondeo sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Rogaland
Meldinger: 5,964
Blogginnlegg: 5
MP Rating: 100% (1)
Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.Mondeo har et ubeskrivelig bra rykte.

Er gift med en bussjåfør jeg. En flink og snill bussjåfør.

Mondeo er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-09-2004, 18:16   #18
Seniormedlem

Zephyr sin avatar

Medlem siden: Feb 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 1,771
Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.Zephyr har en strålende fremtid.

Er endel bussjåfører i Trondheim som burde hatt seg et kurs eller 10 i service ja. Opplevde en gang at ei psykisk utviklingshemmet jente ble slept etter bussen flere meter for hun hadde fått arma i klem i døra (hun hadde litt problemer med å komme seg ned trinnene, så han trodde vel at hun var ute). Alle ropte "stopp, stopp!" til sjåføren men han virket helt fjern stakkars jenta...

Dessuten er det mange som kjører sinnsykt fort, dæljer borti/oppå fortauskanter i svingene osv. Er skikkelig skeptisk mange ganger om vinteren når bussen fra universitetet skal ned en bratt bakke der det er et stup i enden (Lohove, for de som er kjent i byen), tenk om bremsene svikter når det er glatt der Mange sjåfører kjører i DEN farten ned den bakken, har formelig hjertet i halsen innimellom. De tar ikke hensyn til at det kanskje er mange som må stå, barnevogner, eldre osv.
Zephyr er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:15.