Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-09-2008, 16:48   #1
Rotløs
Gjest

Meldinger: n/a
Hvor på østlandet skal vi bo?

Vi planlegger å få et barn til og har lyst til å kjøpe hus. Vi jobber begge to i Oslo, og her har vi ikke råd til å kjøpe hus. Vi regner med å skulle pendle litt. Hvor rundt Oslo kan man få et lite hus til max 2 mill?? Og som er et fint sted å bo for barnefamlier??
  Svar med sitat
Gammel 21-09-2008, 20:28   #2
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 6,984
MP Rating: 0% (0)
Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor på østlandet skal vi bo?

Maks 2 mill. Da er det ikke mye du kan få, hvis du skal bo forholdsvis sentralt. Greit med kollektive muligheter så man kommer raskt inn til Oslo. Bor selv 25 min fra Oslo sentrum med toget, nordover. Rekkehus på 120 kvm med fire soverom koster 1.9 mill (mitt rekkehus det er snakk om da ). Gangavstand til barnehager, skoler, butikker.

Ellers fant jeg 187 alternativer i Akershus til under 2 mill (inkl jo boliger med høy borettslag utgifter).
http://www.finn.no/finn/realestate/h...ICE_TO=2000000

Idril er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2008, 20:41   #3
VIP-Medlem

Tammis sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,351
MP Rating: 100% (1)
Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.Tammis har et ubeskrivelig bra rykte.

Hønefoss, såklart!
Gammel 21-09-2008, 20:42   #4
Uregistrerte
Gjest

Nord i Vestfold er det en del rimelige hus, og grei barnehagedekning. F.eks Sande, Holmestrand, Re. E18 ligger jo nære og også jernbanen
  Svar med sitat
Gammel 21-09-2008, 20:47   #5
Seniormedlem

Andreasmor 72 sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: Buskerud
Meldinger: 2,582
Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.

Vi var litt i samme situasjon som dere for 2 år siden. Bodde i Sandvika, og hadde ikke råd til å kjøpe bolig i det området.
Valgte å kjøpe hus i Spikkestad (Røyken kommune) og fikk en halvpart av to-mannsbolig for 1,3 millioner. (106 kvm).
Jeg jobber i Oslo og pendler med toget (45 min), og det er 10 km til Drammen. Her på Spikkestad er det landlig og fint, men likevel sentralt. Her kan du fint få en enebolig til under 2 mill, det er brukbart med fasiliteter i sentrum (kiwi, Rema 1000, tannlege, lege, fotpleie, hudpleie, frisør, solarium, lekebutikk, blomsterbutikk mm), barneskolen er helt ny (åpnet for 3 år siden og barnehagen til guttungen åpnet i fjor.
Nå har jeg reklamert masse for stedet, og vi stortrives her!

Andreas ble født 7 mai 2005 22.09.06
Andreasmor 72 er logget av   Svar med sitat
Gammel 21-09-2008, 20:50   #6
VIP-Medlem

Jannicke81 sin avatar

Sted: Follo (Langhus)
Meldinger: 5,159
Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.Jannicke81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi bor på Langhus i Ski kommune. Supert sted for barnefamilier, og de aller fleste her jobber i Oslo. Tar ca. 15 min med bil, og 30 min med lokaltoget, som går hvert kvarter i rushen.
Du kan nok få ett greit rekkehus til rundt 2.. men skal du over på enebolig må du nok lenger unna desverre.
Gammel 21-09-2008, 21:40   #7
Seniormedlem

Krembolle sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Spikkestad
Meldinger: 1,709
Blogginnlegg: 1
Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.Krembolle har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Andreasmor 72 Vis post
Vi var litt i samme situasjon som dere for 2 år siden. Bodde i Sandvika, og hadde ikke råd til å kjøpe bolig i det området.
Valgte å kjøpe hus i Spikkestad (Røyken kommune) og fikk en halvpart av to-mannsbolig for 1,3 millioner. (106 kvm).
Jeg jobber i Oslo og pendler med toget (45 min), og det er 10 km til Drammen. Her på Spikkestad er det landlig og fint, men likevel sentralt. Her kan du fint få en enebolig til under 2 mill, det er brukbart med fasiliteter i sentrum (kiwi, Rema 1000, tannlege, lege, fotpleie, hudpleie, frisør, solarium, lekebutikk, blomsterbutikk mm), barneskolen er helt ny (åpnet for 3 år siden og barnehagen til guttungen åpnet i fjor.
Nå har jeg reklamert masse for stedet, og vi stortrives her!
Signerer i sin fulle helhet!
Vi trives kjempegodt på Spikkestad!
Gammel 23-09-2008, 16:07   #8
Rotløs
Gjest

Tusen takk for svar!! Virkelig til hjelp!

Dere som bor på Spikkestad, hvordan fungerer det å pendle? Rekker dere å levere i barnehage/SFO og fortsatt rekke jobben? Jeg begynner 8 på jobb, og det gjør mannen også... Blir man ikke sliten? Og hvordan er det å pendle med bil? Mye trafikk så det tar lengre tid?
  Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 20:57   #9
Seniormedlem

Andreasmor 72 sin avatar

Sted: Buskerud
Meldinger: 2,582
Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.Andreasmor 72 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Rotløs Vis post
Tusen takk for svar!! Virkelig til hjelp!

Dere som bor på Spikkestad, hvordan fungerer det å pendle? Rekker dere å levere i barnehage/SFO og fortsatt rekke jobben? Jeg begynner 8 på jobb, og det gjør mannen også... Blir man ikke sliten? Og hvordan er det å pendle med bil? Mye trafikk så det tar lengre tid?

Jeg leverer i barnehagen kl syv og tar toget inn til Oslo kl halv åtte. Da er jeg på jobb kl halv ni. (har flexitid da). Mannen jobber i Drammen, men begynner på jobb kl syv. Derfor henter som regel han guttungen i barnehagen i firetiden.
Jeg anbefaler faktisk ikke å pendle med bil pga kø på E-18. De to årene jeg pendla til Sandvika med bil, kunne jeg bruke opptil 1,5 timer på veien pga kø.
Slapper av på toget jeg. Sover om morgenen på vei inn til Oslo, og leser ei god bok på vei hjem.
Men jeg må nesten advare deg om at det er en del tull med NSB innimellom altså....... Flexitid er veldig greit.

Andreas ble født 7 mai 2005 22.09.06
Andreasmor 72 er logget av   Svar med sitat
Gammel 23-09-2008, 21:03   #10
Æresmedlem

Berta sin avatar

Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 14,611
MP Rating: 100% (20)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.

Buskerud, Vestold, Østfold og de stedene i disse fylkene som ligger nærmest Oslo.
Hvor lang vei er maks for pendlingen da?

Jeg bor 1 time med buss fra Oslo og her får du 150-200 m2 eneboliger med stor tomt fra 1,3-2 mill. Min kommune har også full barnehagedekning

Send meg PM om du vil vite mer.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:44.