Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 25-09-2008, 22:47   #1
Seniormedlem

Pipling sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Sted: mellom de 7 fjell
Meldinger: 1,958
MP Rating: 0% (0)
Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.Pipling har en strålende fremtid.
Sv: Re: Hvor på østlandet skal vi bo?

Sitat:
Opprinnelig postet av Bambi Vis post
Ringerike eller Hole. Mye fine hus til rundt 2 mill.
Det er mitt drømme-bo-sted!! Også ha hytte på Krokskogen.

Ellers vil jeg anbefale Ås som sted å bo med småbarn. Det er idyllisk, lite, tog hver time til Oslo (fler i rushtiden)
Gammel 24-09-2008, 19:02   #2
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,005
Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvor på østlandet skal vi bo?

Ullensaker
Så og si full barnehagedekning (hvertfall på Kløfta). 25-30 minutter med toget til Oslo.

Jeg personlig ville aldri valgt å hatt pendling på nærmere 1 time hver vei. Jeg syns 15 min med bil er langt nok. Skal ha noe igjen av ettermiddagen også.

2008 -> Ny kjæreste, ny jobb, nytt hus

Idril er logget av   Svar med sitat
Gammel 24-09-2008, 19:33   #3
Supermedlem

Bjelle sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Sted: På krigsstien
Meldinger: 513
Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.Bjelle har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Idril Vis post
Ullensaker
Så og si full barnehagedekning (hvertfall på Kløfta). 25-30 minutter med toget til Oslo.

Jeg personlig ville aldri valgt å hatt pendling på nærmere 1 time hver vei. Jeg syns 15 min med bil er langt nok. Skal ha noe igjen av ettermiddagen også.
Enig med du! Jeg har bodd på Kløfta og det ligger i perfekt avstand til Oslo, samt at det er endel relativt store tettsteder i nærheten slik at det finnes både bra med fasiliteter og mulige arbeidsplasser i nærheten. Jessheim er også veldig fint, og der finnes det bra med shopping, kafeer, ol. Ja, og badevann Toget går igjennom både Kløfta og Jessheim, så det er praktisk for pendlere. Det samme gjelder Dal og Eidsvoll, som ligger litt nord for Jessheim.

Og Gjerdrum er knallfint, men kanskje liltt mer landlig (men ikke SÅ landlig). Der finnes også bademuligheter (av en eller annen grunn ble jeg veldig opptatt av det nå). Nannestad og Maura er enda mer på landet og man begynner å nærme seg en times kjøring fra Oslo, men dette er også veldig fine steder. De ligger nesten i marka (eller er det Romeriksåsen?) og man kan risikere å få Bjørn Dæhlie som nabo, iallfall hvis man bosetter seg i Holter, som ligger rett nord for Gjerdrum.

Ja, mens vi prøver å finne noe sørvest for Oslo så må jeg innrømme at jeg gjerne skulle bodd på nordsiden!
Gammel 25-09-2008, 08:20   #4
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,007
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bjelle Vis post
...og man kan risikere å få Bjørn Dæhlie som nabo,

nei, uffda!!

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2008, 08:45   #5
Veteranmedlem

julibe sin avatar

Medlem siden: Jul 2004
Sted: Ullensaker
Meldinger: 4,832
julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.julibe har et ubeskrivelig bra rykte.

Foreslår også Ullensaker

Antagelig billigere boliger på Kløfta enn på Jessheim?
Men da vi kjøpte hus på Jessheim, ga vi 1.450 for en kjedet enebolig. Ikke veldig stor, men i halvannen etasje med 3 soverom og god plass til oss 4
Gode kommunikasjonsmuligheter med feks tog til Oslo.

julibe er logget av   Svar med sitat
Gammel 25-09-2008, 09:26   #6
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Hvittingfoss er et lite men sentralt sted i Buskerud
  Svar med sitat
Gammel 25-09-2008, 18:45   #7
Æresmedlem - Moderator

isilme sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Meldinger: 12,828
isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.isilme har et ubeskrivelig bra rykte.

Hadeland!
Gammel 25-09-2008, 20:30   #8
Medlem

Medlem siden: Oct 2006
Meldinger: 202
Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.Lisa har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av isilme Vis post
Hadeland!
Det foreslår jeg også. Harestua, Grua, Roa, Gran, Jaren Brandbu. Fra Oslo til Gran er det vel rundt 7 mil, så det er ikke så langt. Så vidt jeg vet er ikke prisene på eneboliger alt for høye på Hadeland.
Gammel 04-10-2008, 19:44   #9
Supermedlem

Lykkelig77 sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Harestua
Meldinger: 1,075
Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.Lykkelig77 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lisa Vis post
Det foreslår jeg også. Harestua, Grua, Roa, Gran, Jaren Brandbu. Fra Oslo til Gran er det vel rundt 7 mil, så det er ikke så langt. Så vidt jeg vet er ikke prisene på eneboliger alt for høye på Hadeland.
Jeg foreslår Harestua Der bor vi og trives superbra! Vi flyttet hit fra Oslo for 2,5 år siden og pendlinga til Oslo går knirkefritt. Vi bruker som regel toget og det er så og så aldri forsinket (til forskjell fra andre togstrekninger..).

Send meg gjerne en pm så kan jeg fortelle mer om omgivelser, barnehager osv.
Gammel 13-10-2008, 09:35   #10
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a

Hører mye bra om Harestua. Jeg vil gjerne ha litt info om stedet sent per mail: [email protected]
  Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 02:00.