Sitat:
Opprinnelig postet av Idril
Ullensaker 
Så og si full barnehagedekning (hvertfall på Kløfta). 25-30 minutter med toget til Oslo.
Jeg personlig ville aldri valgt å hatt pendling på nærmere 1 time hver vei. Jeg syns 15 min med bil er langt nok. Skal ha noe igjen av ettermiddagen også.
|
Enig med du! Jeg har bodd på Kløfta og det ligger i perfekt avstand til Oslo, samt at det er endel relativt store tettsteder i nærheten slik at det finnes både bra med fasiliteter og mulige arbeidsplasser i nærheten. Jessheim er også veldig fint, og der finnes det bra med shopping, kafeer, ol. Ja, og badevann

Toget går igjennom både Kløfta og Jessheim, så det er praktisk for pendlere. Det samme gjelder Dal og Eidsvoll, som ligger litt nord for Jessheim.
Og Gjerdrum er knallfint, men kanskje liltt mer landlig (men ikke SÅ landlig). Der finnes også bademuligheter

(av en eller annen grunn ble jeg veldig opptatt av det nå). Nannestad og Maura er enda mer på landet og man begynner å nærme seg en times kjøring fra Oslo, men dette er også veldig fine steder. De ligger nesten i marka (eller er det Romeriksåsen?) og man kan risikere å få Bjørn Dæhlie som nabo, iallfall hvis man bosetter seg i Holter, som ligger rett nord for Gjerdrum.
Ja, mens vi
prøver å finne noe sørvest for Oslo så må jeg innrømme at jeg gjerne skulle bodd på nordsiden!