Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2005, 12:22   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Hvor raskt etter befruktningen vil det gi utslag på en graviditetstest?

Gleder meg til å teste, men hvor lenge må jeg vente. Når var den positiv for dere som vet befruktningøyeblikket.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 12:24   #2
Seniormedlem

miss_linda sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: hima
Meldinger: 1,796
MP Rating: 0% (0)
miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.
Sv: Hvor raskt etter befruktningen vil det gi utslag på en graviditetstest?

Jeg ville selv sagt... Alt etter 14-28 dager

lykke til!
Gammel 13-10-2005, 12:49   #3
Supermedlem

Medlem siden: May 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 703
Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.Malinmor har en strålende fremtid.

Er det ikke clear blue som hevder at deres test slår ut allerede dagen du venter mensen? Jeg er litt usikker nå, men tror dette stemmer :)
Malinmor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 12:51   #4
Supermedlem

Emmy sin avatar

Medlem siden: May 2004
Sted: Kristiansand
Meldinger: 826
Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.Emmy har en strålende fremtid.

Jeg vet nøyaktig når jeg hadde eggløsning da jeg ble gravid denne gangen, og jeg fikk klart positivt sent på kvelden (!) 12 dager etter. Hadde ikke trodd det skulle gi utslag så fort...

De andre gangene jeg har vært gravid har jeg testet så sent som 10 dager etter ikm, og det vil jo ikke fortelle deg noe som helst om hvor fort en test kan slå ut

Emmy er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2005, 13:00   #5
Seniormedlem

miss_linda sin avatar

Medlem siden: Mar 2005
Sted: hima
Meldinger: 1,796
miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.miss_linda har mye å være stolt av.

Jeg tror at en graviditetstest er forskjellig til person til person.. For vi produserer hormonet HCG ulikt..-vokser ulikt..

Dermed er det forskjell på hvor tid testene kanskje vil komme til og slå ut
Gammel 14-10-2005, 15:06   #6
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,668
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

det går vel en 6-7 dager (eller hva var det igjen..) før egget fester seg i livmoren, og før kroppen begynner å produsere graviditetshormon. så da er det liksom absolutt ingen vits i å sløse med de dyre testene. er nok ikke så mye vits før 12-14 dager, me ndet kan gå lenger tid før man evt. før pos. res.

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2005, 15:19   #7
Supermedlem

Kitt sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 1,231
Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.Kitt har en strålende fremtid.

Har testet positivt 10 dager etter eggløsning, så det er absolutt mulig. Men de tydligste resultatene får du etter 13-15 dager etter EL, altså rundt forventet menstruasjon.

Lykke til

Trekløveret

Kitt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2005, 23:05   #8
Seniormedlem

Lilli3 sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 2,706
Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.Lilli3 har en strålende fremtid.

Jeg vet at jeg ble gravid ca 12.mai 2002, og testet positivt 22 mai, altså
10 dager etter!
Gammel 14-10-2005, 23:15   #9
Æresmedlem

Cazandra sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Sted: Sandnes
Meldinger: 11,689
Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.Cazandra har et ubeskrivelig bra rykte.

1.gang = 6 dg før mens
2.gang = 4 dg før mens
3.gang =6 dg før mens
http://www.inspirasjononline.com/for...referrerid=704
Cazandra er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2005, 23:41   #10
Supermedlem

mymlen sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Moelv
Meldinger: 1,209
mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.mymlen har et ubeskrivelig bra rykte.

12 dager etter befruktning fikk jeg svak positiv clearblue (og en positiv persona...sparer penger på å teste ørten ganger med persona og så bruke clearblue først hvis persona'en er positiv ) testoholiker jeg?? neeida
Mymlen
Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen
mymlen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:56.