Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 14-11-2004, 12:37   #11
Supermedlem

Ingsa sin avatar

Medlem siden: Sep 2004
Sted: Trondheim
Meldinger: 676
MP Rating: 0% (0)
Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.Ingsa vil raskt nok bli berømt.
Sv: Kronisk underlivskløe, noen?

Kanskje det også kan være vaskemiddelet/skyllemiddelet du bruker? En form for allergi..

Ingsa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2004, 12:46   #12
Veteranmedlem

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Ikkje i Bergen
Meldinger: 4,698
MP Rating: 100% (4)
Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.Bergensis har et ubeskrivelig bra rykte.

Melkesyrebakteriar feks. i form av Biola skal visst nok vere gunstig for den naturlige bakteriefloraen i underlivet.

Ellers kan for mykje sukker gi feil ph-verdi i underlivet, og føre til kløe og evnt. sopp.

PS! Biolaen skal drikkast, altså
Bergensis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2004, 12:50   #13
Medlem

Meline sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 261
Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.

Jeg har candida allergi, det kan høres ut som om du har det samme. Jeg har slitt med dette i mange år og først i sommer har jeg funnet ut av hva det er... Jeg er bl.a allergisk mot gjær og sukker. Du kan sjekke ut www.candidaallergy.com eller du kan sende meg en PM om du vil.
Meline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-11-2004, 21:03   #14
Lei..
Gjest

Meldinger: n/a

Hei, og takk for svar alle sammen

Jeg bruker vaskemiddel uten parfyme.
Jeg bruker ikke p-piller eller annen hormonbasert prevansjon.
Jeg bruker kun truser av bomull.
Jeg bruker kun truseinnlegg og bind når det er helt nødvendig, altså under mens og rett etter.

Jeg leste i et blad i dag der noen anbefalte å stusse litt kjønnshår hvis man har kraftig hårvekst og er plaget med kløe. Hun skrev også at man skulle tørke seg med føner etter dusj.
Får prøve dette, og så får jeg spørre legen min om dette med candida allergi.

Kan man få testa seg for sånn candida i kroppen, hos legen? Da mener jeg candida ellers i kroppen, og ikke nedentil.

Kan jo legge til at det innimellom ikke akkurat lukter friske blomster der nede....selv om jeg er rimelig nyvaska.

Heller mer og mer mot denne candida diagnosen jeg nå altså.

Takk for hjelpa kvinnfolk
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2004, 22:10   #15
Medlem

Meline sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 261
Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.Meline er et navn alle kjenner.

Det er ikke alle leger som kan så mye om candia allergi, det kan faktisk hende at legen din aldri har hørt om det pg/eller mener at det ikke finnes. Jeg går til legen som har laget nettstedet jeg refererte til i innlegget mitt tidligere i denne tråden, fordi jeg ikke orker å forholde meg til leger som ikke har peiling på hva som feiler meg - eller som ikke tror meg. Hvis du bor i nærheten av Oslo vil jeg absolutt anbefalle denne legen, hvis ikke så kan du evt ringe til ham og høre om han vet om en lege i nærheten av der du bor.

Lykke til
Meline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-11-2004, 23:55   #16
Veteranmedlem

Iset sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Sandnes
Meldinger: 4,693
Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.Iset har et ubeskrivelig bra rykte.

Her kan du teste deg for candida (dette skjemaet brukes av de fleste terapeuter og faktisk endel LEGER, da det er svært vanskelig å teste seg ordentlig for candida siden ALLE har soppen i systemet):

BØR DU PÅ KUR?
Den såkalte FRDQ-7-testen er ifølge Santelmann en sikker test på om du har candidaallergi. Får du utslag på testen, anbefaler han en to ukers testdiett før du eventuelt oppsøker lege for konsultasjon.

1. Har du noen gang i ditt liv hatt en antibiotikakur?
Nei (0) Ja (3)

2. Har du noen gang i ditt liv spist bredspektret antibiotika (for eksempel Tetracyklin, Keflex, Ery-Max, Trimetoprim-Sulfa) i over en måned?
Nei (0) Ja (3)

3. Blir noen av dine symptomer verre på fuktige, tåkete dager eller på steder hvor det er mye mugg?
Nei (0) Ja (3)

4. Lider du noen gang av sukkerhunger?
Nei (0) Ja (3)

5. Har du følelsen av å være tom for energi?
Nei (0) Bare litt (1) Middels (2) Ganske mye (3)

6. Er du plaget av svie, sandfølelse eller tårer i øyene?

7. Er du plaget av svie eller kløe i skjeden (penis) eller utflod?

Med 0-3 poeng sammenlagt er det nesten utelukket at du lider av soppallergi.

Med 4-9 poeng sammenlagt er det mulig at du lider av soppallergi.

Har du mer enn 9 poeng, er det ifølge Santelmann sannsynlig at du lider av soppallergi.

Her står det mer om candida albicans:

http://www.matoppskrift.no/sider/Candidasok.asp

Har hatt det i mange år jeg. Men jeg blir kvitt det så lett som ingenting (i skjeden og faktisk også under armene + en drøss med ulumske plager, bla tretthet, tåke-syn, svimmelhet, sopp på tungen, uren hud, osv osv, om jeg holder meg unna sukker og for mye gjær. Sukker er det verste du kan spise når du har sopp, samme hvor soppen er. Gjær bør du også helst kutte ut, eller iallefall NED. Det eneste jeg spiser gjær i nå, er rug sprø-knekkebrød. Brød måtte jeg slutte med.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 03:40.