Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 11-10-2008, 14:39   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Når det blir krøll i forholdet.....

Jeg og mannen har opp gjennom 10 år hatt mange diskusjoner om ting i forholdet vårt. Han synes jeg kanskje slurver med det jeg gjør her hjemme(noe jeg også gjør til tider), jeg har etter to fødsler blitt litt kald når det gjelder sex, det skal liksom så mye til før jeg får full tenning. Jeg synes han ikke greier å oppføre seg som en pappa for ungene til tider, litt mye kjefting til tider, og han har alltid hatt litt problemer med sinnet sitt sånn verbalt, aldri fysisk. Han har aldri gjort oss noen ting og det er jeg rimelig trygg på at han ikke gjør heller. Men det er den relasjonen mellom han og ungene som jeg så gjerne skulle hatt på et litt annet plan enn det er i dag. I natt hadde vi en lang diskusjon, hvor vi først ble enige om at slik kan vi ikke ha det og at vi har gitt forholdet vårt så mange sjanser. Det blir bedre en stund for så å dø ut litt igjen liksom. Men etter noen timer med samtale i natt ble vi enige om at det egentlig er mer positivt enn negativt å se tilbake på i livet vårt, og at det måtte finnes muligheter for å få til dette. Jeg har snakket med han om evt sinnemestrings kurs, noe han faktisk er veldig positiv til da han selv vet om dette og far og bror også er sånn. Og det liker han jo ikke. Men så er det forholdet mellom han og ungene og gnisten mellom han og meg. Er det noen som har benyttet seg av noe form for familietarapaut, par terapaut osv....Noen med erfaringer de vil dele med oss, for vi vil så gjerne at dette skal fungere igjen for vi elsker hverandre alt for mye til at vi kan gi slipp på dette. Noen som har vært i samme båt og vil dele noen tanker med oss.? Hva gjorde dere, hvordan blei det og vil dere anbefale dette til oss?
Takker for alle svar.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 10:21   #2
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,122
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Når det blir krøll i forholdet.....

jeg har ikke "prøvd deg selv" men vet mange som har, og det er absolutt å anbefale.

ifht foreldrerollen kan dere se om dere har kurset "de utrolige årene" i deres kommune. dette er et gratis kurs, hvor man i gruppe lærer om og diskuterer utfordringene ved å være foreldre. det kan hende du også har en rolle i at han er sint overfor barna (selv om det er HANS ansvar når han går over streken!!). ofte påvirker det samspillet mellom foreldrene, så han er for sint ,så blir den andre for ettergivende, og så påvirker foreldrene hverandre i en sirkel. så kan han også møte andre foreldre - mødre og fedre - som trenger å trene på å takle følelsene sine og reagere passende, og likeså for deg.

De utrolige årene Carolyn Webster-Stratton

så er det noe med at det blir et felles prosjekt (og at han ikke ER problemet) at dere blir bedre foreldre - sammen. det vil jo forhåpentlig kunne styrke lagfølelsen mellom dere som par.

det mellom dere to hører sammen i en mer "privat" sammenheng, f.eks. familievernkontoret i kommunen.

sex... vel, så lenge dere har utfordringer ifht de andre tingene ,vil det også påvirke sex'en. for menn er ofte sex en avkobling fra problemer, mens kvinner blir avtent av problemer. så når han kjefter på deg og ungene, gjør det at du har mistet lysten når kvelden kommer. det er jo også sagt at den beste måten å tenne ei dame på er å vaske huset..

Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 18:02.