Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-09-2007, 19:20   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Samværsavtale når far flytter utenlands

Jeg har hovedomsorgen for min datter, og far har samværsrett. Vi har felles foreldrerett. Far har sagt at han og hans familie vil flytte til utlandet, og jeg lurer på om noen kan gi meg råd om hvilke rettigheter han har for samvær da. Jenten er 4 år, og ikke gammel nok til å reise på egenhånd.... kan noen gi råd?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2007, 19:54   #2
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,212
MP Rating: 0% (0)
Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Samværsavtale når far flytter utenlands

Faren til mine barn flyttet utenlands i sommer, og vi ble enig om at han kom hit en gang i mnd for å besøke barna. Han har vært her to ganger (altså en gang i mnd), og begge gangene har han hatt med barna til kjæresten sin i Oslo og bodd der i helgen. Hadde ikke blitt mye samvær hvis jeg måtte fly med ungene utenlands.

Vi har også gjort det slik at jeg har 100% av foreldreansvar (ikke noe som heter foreldrerett). For å gjøre ting lettere når han bor utenlands. Med tanke på åpning av bankkonti, ordne pass, søknad om barnehage/skole, behandling på sykehus etc.

Han kan ikke kreve at jenta deres skal komme å besøke han. Håper dere kommer frem til en løsning. Urealistisk å forvente at du reiser med henne for å besøke han. Da får han komme å hente henne, og levere henne igjen. Når jenta deres blir 5 år kan hun jo fly alene å besøke han.

02 - 04 - 05 & 76 72 & 96 - 98 - 04
Idril er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2007, 23:04   #3
Tidl. bruker
Gjest

Sitat:
Opprinnelig postet av Idril
Når jenta deres blir 5 år kan hun jo fly alene å besøke han.
Gjelder dette også fly til utlandet?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-09-2007, 23:21   #4
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.Idril har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Lille Hopp
Gjelder dette også fly til utlandet?
SAS opplyser hvertfall ikke om noen begrensning på det. Men man må jo søke om det da. Hvis det dreier seg om 6 timers flytur så tviler jeg på at de vil ha med seg en 5-åring. Men det vet jeg ingenting om.

http://www.sas.no/no/Alt-om-reisen/R...-reiser-alene/

British Airways feks krever at barna kun reiser innenfor en sektor (hva en sektor er er jeg usikker på), ikke har flybytte

Sist endret av Idril; 22-09-2007 kl 23:25.
Idril er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-09-2007, 14:43   #5
Uregistrert
Gjest

Takk for svar, og noen gode tips....
Gammel 25-09-2007, 21:54   #6
Uregistrert
Gjest

Noen som vet hvor en kan lese om disse reglene??
Gammel 25-09-2007, 21:58   #7
VIP-Medlem

Idril sin avatar

Sitat:
Opprinnelig postet av Uregistrert
Noen som vet hvor en kan lese om disse reglene??
Hvilke regler????? Hvis du mener angående barn på fly, så sjekker du bare hjemmesiden til flyselskapet.

Ellers er det jo ingen regler angående samvær med far/mor som bor i utlandet. Man får samarbeide og komme frem til en avtale som fungerer godt for barnet/barna.

Gammel 25-09-2007, 22:54   #8
Veteranmedlem

Ariadne sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,758
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.

Søsteren til venninna mi fløy alene til Brasil og hun er 5.

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:06.