Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 23-04-2008, 00:17   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Selge gull??

Jeg har ett gullsmykke 22 karat gull og 23 g, kjøpt i utlandet.
Jeg har altfor mange dårlige minner om dette smykket, og ville aller helst solgt det.
Det blir ikke brukt og bare ligger i skapet.
Noen som vet om det er mulig å selge det?
Evt hvor?

Vet jeg kan få det smeltet om, men ville gjerne visst ca verdien da jeg aner at den er endel lapper. Jeg trenger kontanter mere enn smykker.
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 09:43   #2
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,422
MP Rating: 0% (0)
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Selge gull??

Stikk innom en gullsmed og spør om verdig og de er interessert i å kjøpe det.

Jeg smeltet om gull for en del år siden og det var ikke noe stress
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 10:40   #3
Supermedlem

Scorpion sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Sted: Trøndelag
Meldinger: 1,186
MP Rating: 100% (1)
Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.Scorpion har en strålende fremtid.

QXL, Finn.no f.eks.
Gammel 23-04-2008, 11:02   #4
Meo
VIP-Medlem

Meo sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,370
Blogginnlegg: 3
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ville anbefalt deg å sjekke verdien på det, før du legger det ut på nett Bare sånn at du er sikker på at du ikke blir lurt
Blogger om bildene mine og er forelsket i min aller beste venn

Meo er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 12:18   #5
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,982
Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.

Ja det var meg som var HI her.
Smykket kan jeg vel ikke selge slik det er, da det er navnet mitt.
Greit nok det er ett relativt vanlig, kort navn, men ser for meg at det blir dumt å selge en såkallt kjærlighetsgave med navnet på...... Eller hva tenker dere?

Har vært til en gullsmed, men der var de så nedlatende og frekke at det frister fint lite å gå tilbake *finne en annen kanskje.....*
Spydige kommentarer som "ser det er utenlandsk ja". "ikke sikkert det er rent gull for det er jo kjøpt i utlandet" osv.

I følge han jeg fikk det av, er det verdt mellom 12 og 15 000 i Norge og det er myyyye penger det for meg.
Gammel 23-04-2008, 12:31   #6
Meo
VIP-Medlem

Meo sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: Tønsberg
Meldinger: 5,370
Blogginnlegg: 3
Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.Meo har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er myyye penger uansett det
Gå til en annen, ja Du kan nok få ganske mye for det!
Blogger om bildene mine og er forelsket i min aller beste venn

Meo er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 12:39   #7
Veteranmedlem

LatinoBaby sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Oslo
Meldinger: 4,341
MP Rating: 100% (2)
LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.LatinoBaby har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er mange gullsmeder som kjøper brukt gull!
Står gjerne på en plakat utenfor
De tilbyr relativt lav pris for det, da...

R.I.P MJ

LatinoBaby er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 12:42   #8
Veteranmedlem

Bimbeline sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Den blaude kyststribe
Meldinger: 3,421
Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.Bimbeline har et ubeskrivelig bra rykte.

Man pleier vel å få så og så mye pr gram gull, så du kan jo veie det og ringe en gullsmed og høre hva gullverdien er?

Ellers har gullsmeder sånn at man kan levere inn gammelt gull og velge seg noe annet og da betale for arbeidet. Det er ganske gunstig. Har MASSE gull selv som jeg vil kvitte meg med for jeg har også en del dårlige minner. Har bare ikke fått rota meg til det enda..

Bimbeline er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 12:50   #9
VIP-Medlem

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Sted: Eidsberg
Meldinger: 6,422
Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.Februarmamsen har et ubeskrivelig bra rykte.

Du få ikke så mye for det når du selger gullet som det han sier det er verdt. De gir deg enn viss sum pr vektenhet. Hvis de oppførte seg slik ovenfor deg sist ville jeg gått ett annet sted. Du behøver vel henner ikke si at det er utenlandsk. Du har fått det i gave og behøver jo ikke vite hvor et er kjøpt du.
Februarmamsen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 23-04-2008, 12:52   #10
Seniormedlem

Carpe Diem sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Meldinger: 2,982
Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.Carpe Diem har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg tror jeg skal bero det hele til jeg flytter og får gullsmed i min umiddelbare nærhet.
Bytte ja, kanskje det. Har liksom ikke lyst til å smelte det om og bruke samma gullet opp igjen..........føles ikke bra rett og slett.

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:34.