Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-02-2009, 14:21   #1
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 3,831
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.
Skidag på skolen

Er vi foreldre pliktig å skaffe det utstyret de trenger for dette?

Onsdag neste uke skal de ha forskjellige skiaktiviteter. Min eldste hater å stå på ski, og da mener jeg Hater med stor H. Jeg er selv ikke særlig begeistret for ski og det kunne ikke falle meg inn å tvinge han til å gå på ski når han ikke vil det.
Så derfor har han de siste to årene ikke hatt ski, siden jeg ikke er lysten på å bruke en masse penger på noe som brukes kun én dag i året på skolen.

Tenkte at han kan jo ha akebrett, men siden disse aktivitetene skal være med ski, så får han jo ikke blitt med på det da...
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 14:25   #2
Gri
Veteranmedlem
 
Gri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2003
Sted: Ås
Meldinger: 4,438
MP Rating: 0% (0)
Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skidag på skolen

På skulen der eg jobber har vi ca 20 par sko og berre litt færre par ski til utlån for dei som ikkje har. Kanskje du kan høyre om dei har noko slik på skulen til din eldste? Da får han vere med, samtidig har du ikkje brukt pengar på noko som sjeldan vert brukt.
__________________
Gri er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 15:04   #3
Supermedlem
 
Ra-punzel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Sted: Møre og Romsdal
Meldinger: 661
MP Rating: 0% (0)
Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.Ra-punzel har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skidag på skolen

Her bruker de å ta kombinert ski og akedag, og da bestemmer ungene selv hva de vil ta med. I år hadde faktisk skolen kjøpt slike rumpebrett til alle elevene på skolen, slik at de som ville, trengte ikke ta med selv.
__________________
Mamma til 5 jenter -99 -01 -02 -04 -06
Ra-punzel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 15:06   #4
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,015
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skidag på skolen

Her bruker det også å være minst ett alternativ, akebrett eller å være på skolen for å gjøre andre ting.

En er iallefall ikke pliktig til å ha skiutstyr til ungene sine altså, så det burde jo finnes et alternativ.
__________________
-98 okt-06
xtina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 15:12   #5
Seniormedlem
 
Høns sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,731
MP Rating: 0% (0)
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Skidag på skolen

Her er slik at dersom du ønsker å delta på skidagen plikter man å stille med utstyr. Man kan imidlertid ikke tvinge dere til "å ha utstyret i orden", men da kan barnet ikke delta på skirelaterte aktiviteter. Har alltid pleid å være et alternativ da, f.eks aking elle å være på skolen.
__________________
Høns, Fredrik 2002 og Lillebror 19.08.08
Høns er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 15:13   #6
Veteranmedlem
 
Kathinka sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2003
Sted: Harstad
Meldinger: 3,831
MP Rating: 0% (0)
Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.Kathinka har en strålende fremtid.
Sv: Skidag på skolen

Sto ingenting på ukeplanen om alternativ visst man ikke hadde ski. Jeg får kanskje sende en mld til læreren å spørre...
__________________
Kathinka og gutta
'99, '02, '05 og sept '08
Kathinka er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 16:31   #7
Veteranmedlem
 
Raven sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2001
Sted: Bergen
Meldinger: 4,348
MP Rating: 0% (0)
Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.Raven har en strålende fremtid.
Sv: Skidag på skolen

Sitat:
Opprinnelig postet av Kathinka Vis post
Er vi foreldre pliktig å skaffe det utstyret de trenger for dette?

Onsdag neste uke skal de ha forskjellige skiaktiviteter. Min eldste hater å stå på ski, og da mener jeg Hater med stor H. Jeg er selv ikke særlig begeistret for ski og det kunne ikke falle meg inn å tvinge han til å gå på ski når han ikke vil det.
Så derfor har han de siste to årene ikke hatt ski, siden jeg ikke er lysten på å bruke en masse penger på noe som brukes kun én dag i året på skolen.

Tenkte at han kan jo ha akebrett, men siden disse aktivitetene skal være med ski, så får han jo ikke blitt med på det da...
Når det er skidag på skolen til barna våre, så kan de som ikke har ski, ta med seg akebrett. Vi eier ikke ski og vi kommer ikke til å kjøpe inn skiutstyr heller. For det første er det dyrt og for det andre så går ikke vi på ski om vinteren.
Så her blir det akebrett uansett hva skolen sier.
__________________




Raven og de 3 små: Nov 99, Des 01, Feb 04
Raven er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-02-2009, 17:24   #8
Seniormedlem
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,795
MP Rating: 0% (0)
Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.Blånn har en strålende fremtid.
Sv: Skidag på skolen

Nei, dere er ikke pliktige til å stille med skiutstyr. Der jeg jobber har vi et fargerikt fellesskap og har alltid tilbud om ulike aktiviteter. Ski, aking og av og til skøyter. I tillegg har vi noen ski/skøyter på skolen som vi kan låne ut.
__________________
Blånn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.


Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:33.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com