|
 |
26-03-2006, 13:17
|
|
Gjest
|
student og alenemor??
jeg er student, ingen lønn, og har et barn. Min mann anklager meg for alt som går galt i huset. Er hans pc uten batteri, er det min skyld. Glemmer han en avtale, er det min skyld. Nå i dag kom han plutselig på at det var sommertid og han kommer sen til en tur med venner, det er også min skyld. Jeg har bedt ham ta seg av ungen på morges skjønner du, og sendte ham tilbake da han kom med barnet uten å ha gitt ham frokost. Og sendt ham tilbake da han kom uten at barnet hadde fått klær og ny bleie på. Gjett om jeg fikk sove mye jeg... Så da jeg stod opp, tok jeg ungen over, så løpte han til PCen og skrek for han så at klokka var allerede så mye, og han ble så sur på meg for jeg hadde sabotert turen hans... Herregud også!!! Så ville han at jeg skulle være med på den turen. Han har snakket om det i 2 uker, men det var en tur med litt for tøffe folk for meg, og jeg har alltid sagt at jeg ikke hadde lyst. I dag anklager meg for å ikke ha gitt klar svar, og til slutt, sier han at jeg hadde lyst siste helg... Noe som ikke kan stemme. Han er bare urettferdig, og angrep er hans beste forsvar skjønner jeg... Han går rundt og sier han ikke vil tvinge meg til noe, at vi skal gjøre akkurat som jeg vil, men når jeg gjør det jeg vil, så blir han sur.
Dette kommer i tillegg til masse andre ting, og nå har jeg fått nok... Jeg har prøvd og prøvd, gått fra kompromiss til kompromiss, gitt meg mest av tiden.
Jeg vil gå fra ham.
Men jeg har ingen lønn, jeg er student, huset er hans. Hva kan jeg gjøre? Hvordan kan jeg klare meg? Og ikke minst, hvordan kan jeg gjøre det best mulig for mitt barn? Det er ikke et år ennå, og har ikke begynt i bhg..
|
|
|
26-03-2006, 13:40
|
|
Medlem
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Bergen
Meldinger: 113
|
Sv: student og alenemor??
Ønsker deg lykke til  håper dere kan ordne det..
Viss ikkje er det gode ordninger å få som alenemor  god støtte..
Du bør gå inn på trygdekontoret sine sider!!!
|
|
26-03-2006, 14:03
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,212
|

Sleng inn en forsinket søknad om barnehageplass hvis du ikke har søkt.
Angående stønad som enslig, så får du overgangsstønad som er ca 9500 brutto i mnd (betaler lite skatt på det). Du får også en barnetrygd ekstra, og utvidet småbarnstillegg på 660 kr. I tilegg får du forsørgerstipend fra lånekassen, og evt lån hvis du trenger det. Du kan også søke TK om å dekke utgifter til utdanningen din hvis du ikke har høyere utdanning før du startet på denne utdanningen.
Lykke til !!!
|
26-03-2006, 14:08
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: May 2003
Sted: utenfor tr.heim
Meldinger: 7,029
|
Sitat:
Opprinnelig postet av ~nurket~

Sleng inn en forsinket søknad om barnehageplass hvis du ikke har søkt.
Angående stønad som enslig, så får du overgangsstønad som er ca 9500 brutto i mnd (betaler lite skatt på det). Du får også en barnetrygd ekstra, og utvidet småbarnstillegg på 660 kr. I tilegg får du forsørgerstipend fra lånekassen, og evt lån hvis du trenger det. Du kan også søke TK om å dekke utgifter til utdanningen din hvis du ikke har høyere utdanning før du startet på denne utdanningen.
Lykke til !!!
|
Dette får hun kun om hun har 60% eller mer av omsorgen. Velger de 50 - 50 får ingen av de stønader som enslig forsørger.
|
26-03-2006, 14:24
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Oct 2003
Sted: Ullensaker
Meldinger: 7,212
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Ninapia
Dette får hun kun om hun har 60% eller mer av omsorgen. Velger de 50 - 50 får ingen av de stønader som enslig forsørger.
|
Tok det som en selvfølge når hun skrev alenemor i overskriften jeg
|
26-03-2006, 15:00
|
|
Gjest
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Ninapia
|
tja... tviler på at han skal ta 50% av omsorg... Per i dag tar han ikke mer en 10%, og jeg må be om det nesten hver gang...
|
|
|
26-03-2006, 15:29
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 5,002
|
Kanskje dere skal prøve familierådgivning?
Les litt inne på aleneforeldre her inne på NM, under "viktig" så står det en fin tråd for aleneforeldre.

|
|
|
27-03-2006, 12:01
|
|
Gjest
|
Sitat:
Opprinnelig postet av Janis
Kanskje dere skal prøve familierådgivning?
Les litt inne på aleneforeldre her inne på NM, under "viktig" så står det en fin tråd for aleneforeldre.
|
takk, jeg skal prøve det. Tviler på at han vil være med, vi har vært hos parterapeut en gang før og han så seg selv som den snille mann som kom sammen med sin syke kone, mente det var meg som hadde problemer og han likte absolutt ikke det når terapeuten sa at det jeg ba om var helt normalt og at det var ham som oppførte seg som en mann fra 50 tallet... Så nå mener han at terapi er bare tull og han trenger ikke det. Men jeg får gjerne ta time for meg selv for JEG trenger nok det for å endre meg og se hvor rett han er...
|
|
|
27-03-2006, 12:36
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Vestfold
Meldinger: 5,002
|
Høres ikke ut som han er spesielt snill mot deg, høres ut som han har et komunikasjons problem og at han er noe egosentrisk.
Hvis du føler at du fortsatt er glad i mannen bak alt det vonde, så prøv å få han med igjen.
Men klart, du må ikke slite deg ut på å prøve. Det må to til for å få det til.
Lykke til

|
|
|
 |
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:49.
|