Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Vanskelige følelser og pinlige spørsmål

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 10-11-2009, 23:35   #1
Medlem

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 76
MP Rating: 0% (0)
Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.
Svar den som kan/vil

Poster tråden her for å få så ærlige svar som overhode mulig

Saken er sånn at søstern min har utdannet seg til hundemassør,og møter ofte på mennesker som overhode ikke vet så mye om det.
Også mange som ikke kunne tenkt seg å prøve det på egne dyr.
Så da spør storesøster den vide verda på SM

Hundemassasje
Hva tror/vet dere det går ut på?

Hva syns dere om det?

Kjenner dere noen som har prøvd(på sine dyr) eller er hundemassører?

Kunne dere brukt det på egne dyr?

Og så, helt ærlige svar og med begrunnelse da

Sist endret av Ritalita; 11-11-2009 kl 00:14.
Ritalita er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 00:01   #2
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,666
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Svar den som kan/vil

Hundemassajse? 1. En som masserer hunder. 2. En som masserer som en hund 3. En massør som masserer folk på normalt vis, bare det har et merkelig benevnelse

Gammel 11-11-2009, 00:13   #3
Medlem

Medlem siden: Jul 2006
Meldinger: 76
Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.Ritalita er fantastisk mot andre.

Sitat:
Opprinnelig postet av lucifine Vis post
Hundemassajse? 1. En som masserer hunder. 2. En som masserer som en hund 3. En massør som masserer folk på normalt vis, bare det har et merkelig benevnelse

Akuratt ja
Gammel 11-11-2009, 00:24   #4
Medlem

Medlem siden: Sep 2009
Meldinger: 78
KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.KnotteMamman er fantastisk mot andre.

Hadde egentlig tenkt å gå kurs ved nordisk hundemasasje skole eller hv a de het, men har ikke fått tid. Hundemassør, seriøs skole, der man lærer om alle hundens muskler, og helse ellers, god innføring i massasje og masse praksis..vet siden jeg "lånte" bort hundene mine til ei som gikk på den skolen
Hundene stooorkoste seg så ja jeg kunne gjerne tenkt meg å bruke det på min/e hund/er, eller helst lært det selv
Helt supert.
Hilsen meget hundegal dame

KnotteMamman er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 00:19   #5
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 9,023
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Hundemassasje
Hva tror/vet dere det går ut på?

Hva syns dere om det?

Kjenner dere noen som har prøvd(på sine dyr) eller er hundemassører?

Kunne dere brukt det på egne dyr?

Jeg er jo fysioterapeut, så jeg antar at det blir noenlunde i samme gata, bare at det blir på dyr da.

Synes det er kjempefint. Dyr har jo muskler og skjelett de også, og kan få muskulære plager og belastningslidelser akkurat som mennesker.

Nei jeg kjenner ingen som har prøvd, men har sett slike terapeuter in action på Animal Planet flere ganger. Dog mest sett på hester.

Ja, jeg kunne godt ha prøvd på egne dyr.
Gammel 11-11-2009, 00:24   #6
Seniormedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 2,105
Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.Høns har et ubeskrivelig bra rykte.

1. en som masserer hunder
2. Latterlig
3 Nei. Og ikke trore jeg folk ville sagt noe om det i så fall av frykt for å bli ledd av
4 Absolutt ikke.
Gammel 11-11-2009, 10:51   #7
Supermedlem

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 632
Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av Høns Vis post
1. en som masserer hunder
2. Latterlig
3 Nei. Og ikke trore jeg folk ville sagt noe om det i så fall av frykt for å bli ledd av
4 Absolutt ikke.
Signerer
Sommerbarnet 2005
Prøvende er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 12:54   #8
Supermedlem

Lottas mamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 1,166
Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.

1. En som masserer hunder.
2. Litt fjollete.
3. Nei.
4. Nei.

Jeg tror helt sikkert at det er ok for en hund å bli massert. Og jeg forstår de hundeeierne som selv ønsker å massere hundene sine fordi de mener det er hyggelig og bra for hunden. Sikkert fint for en begeistret hundeeier også. Men - det å kjøpe hundemassasje som en tjeneste, det synes jeg blir litt teit og fjollete. Hvis derimot hundeeiere ønsker å gå på kurs for selv å lære å massere hunden sin, det kan jeg sikkert forstå.

Jeg har massert mine babyer, jeg husker jeg leste en "bruksanvisning" på nett og kjøpte en bok om emnet. Kjempekoselig og fint for både babyen og meg. Men - jeg ville aldri gått til en babymassør, altså.
Lottas mamma er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 12:59   #9
Wit
Veteranmedlem

Wit sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: På landet....
Meldinger: 3,244
Blogginnlegg: 6
Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.Wit har et ubeskrivelig bra rykte.

For hunder som trenger det på grunn av skader/belastninger/sykdommer så tror jeg det er kjempefint. Kjenner ingen som har brukt det selv.

Prosjekt kjøkken
Wit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 11-11-2009, 00:32   #10
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 9,023
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Ritalita Vis post
Så da spør storesøster den vide verda på SM
Pst, du er på NM nå da

Stikkord
Ingen Tags registrert
Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden.
Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:11.