|
 |
|
18-04-2008, 18:09
|
|
Gjest
|
Tunge øyelokk
Jeg er bare 25 år og har veldig tunge øyelokk. Det er mye hud liksom. Tanten min har operert dette og fikk det dekket grunnet hodepine. Jeg har også hodepine og jeg ser trett og upplagt ut. Når jeg skal sminke meg er det ingen vits for øyelokkene gjemmer sminken. Jeg er lei av dette nå og ønsker en forandring. Tror dere dette blir dekket og er operasjonen vond? Hvis jeg fikk velge mellom silikon og våknere øyne er svaret enkelt: nye øyelokk jeg kan sminke.
|
|
|
18-04-2008, 19:43
|
|
Æresmedlem
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 18,437
|
Sv: Tunge øyelokk
Klart tiden etter en operasjon er vond. Ingen operasjon er 100% smertefri.
Om det blir dekket er umulig for oss her på NM å si noe om, men ja: Det finnes en mulighet for å dekke tunge øyelokk om det er medisinsk nødvendig (feks hemmer for synet ol)
18-04-2008, 19:54
|
|
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2005
Meldinger: 1,508
|
Min mor har operert øyelokkene og fikk dette dekket. Grunnen til at staten tok regninga var at det hang så mye at det hemmet synet hennes, og at hun fikk hodepine av å gå å løfte øyebrynene hele tiden.
og voksne storebror
|
|
|
18-04-2008, 20:09
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Apr 2003
Sted: Bellebyen
Meldinger: 861
|
Da må du kontakte fastlegen, som da kan sende henisning til øyelege som da vurderer å sende henvisning til sykehus/øyeklinikk som opererer.
Koster nok ikke så mye hvis du har blitt henvist og du må ha operasjon pga plager.
( er vikar ("sekretær") på øyepoliklinikk her i byen, så vet litt om det, men reglene kan jo være forskjellig fra by til by, sykehus til sykehus for alt jeg vet)
|
|
18-04-2008, 20:41
|
|
Supermedlem
Medlem siden: Aug 2004
Meldinger: 1,096
|
har akkurat samme problemet, og er også arvelig belastet. Mamma har også sånne, og er blitt operert.
Operasjonen er jo ikke vond, men som mamma som måtte ta stingene,det hadde vært grusomt vondt..Men jeg vet ikke om det er sting som må tas fortsatt eller om de løser seg opp selv
Har vurdert det samme selv, men jeg er skikkelig pysete. Også blir man kjempeblå å stygg etterpå, så det blir ikke gøy å gå på jobb bl.a. Og man får jo arr på øyelokkene.
Jeg tror du får det dekt
|
18-04-2008, 21:06
|
|
Gjest
|
Moren min har tatt en sånn opeasjon.Hun fikk det dekket og hadde ikke noe særlig ubehag og smerter ettterpå. Men hun var ikke så veldig vakker i en 14 dagerstid, blålilla rundt øynene.
Hun kjente ingenting når de fjernet stingene og arrene ligger sånn til at de blir skult når hun har øynene åpne.
Jeg holder også på og få tunge øyelokk dessverre,men kommer ikke til og gjøre noe med det uten at jeg får plager av det.
|
|
|
19-04-2008, 14:36
|
|
Gjest
|
Min mor har også fått dekket operasjon pga tunge øyelokk. Det ser dessverre ut som om jeg er arvelig belastet, og om mine øyelokk blir plagsomt tunge med tiden kommer jeg nok til å ta samme operasjon.
Hun var øm i noen dager etter operasjonen, og var litt blå rundt øynene. Men det var mindre ubehag knyttet til det enn det hun hadde forventet.
|
|
|
19-04-2008, 18:53
|
|
Medlem
Medlem siden: Mar 2003
Sted: Nordpå
Meldinger: 308
|
Jeg har tatt operasjonen, og fikk det dekket pga hodepine fordi jeg løftet panna.
Operasjonen er gjort på ca en halv time, og det blir gjort i lokalbedøvelse. Å sette bedøvelsen gjorde veldig vondt, men det tok jo bare noen sekunder.
Får du det dekket, får du også sykemelding en uke eller to. Det var ikke særlig vondt etter operasjonen heller, men tok et par paracet da bedøvelsen begynte å gå ut.
Etterpå blir du hoven, og litt blå rundt øynene, noe som varer en ukes tid. Å ta stingene er ikke vondt i det hele tatt.
Jeg er så glad for at jeg gjorde det!
Har fått et nytt utseende, føler jeg. Er kvitt hodepine og slitenhet.
Arrene vises ikke lenger, et år etter. Det tok noen mnd før de ble borte, de var litt røde til å begynne med. En kan begynne med sminke en ukes tid etter at stingene er tatt, så det vises ikke at man har gjort noe heller.
Absolutt verdt det!!
|
|
|
19-04-2008, 19:53
|
|
VIP-Medlem
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Utenfor bygrensen..
Meldinger: 6,480
|
Hmmmm.... Kan det være derfor jeg har så mye vondt i hodet og får tåkesyn hver kveld når jeg er trøtt å sliter med å holde øynene åpne...???
Så fint jeg kom over denne tråden

|
|
|
19-04-2008, 21:36
|
|
Veteranmedlem
Medlem siden: Dec 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,597
|
Moren min har nettopp gjennomført denne operasjonen, og fikk det dekket. Hun hadde ikke hodepine, men øyelokkene hang så mye ned at hun ikke hadde fullt sidesyn (da så hun øyelokket istedenfor det hun egentlig skulle se).
Hun så ut som en panda i litt over en uke, men nå ser det veldig bra ut.
|
 |
|
Stikkord
|
Ingen Tags registrert Hjelp oss å legge inn tags (stikkord) på diskusjonene, så blir det lettere å finne dem siden. Klikk "Legg til/Rediger stikkord" oppe til høyre i denne boksen for å behandle tags for denne diskusjonen.  |
Diskusjonsverktøy |
|
Visningsmodus |
Linjærmodus
|
Regler for innlegg
|
Du kan starte nye diskusjoner
Du kan svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine
HTML kode er Av
|
|
|
Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:55.
|