Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-08-2009, 05:59   #1
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 11
MP Rating: 0% (0)
Nekinna2402 er en ukjent størrelse akkurat nå.
Amming over 1 år?

Hvor mange her inne er eller har ammet forbi 1 år alderen?

Me e nå på 19 månd og 9 dager (= og ser ingen slutt i vente med little frøknå mi
Nekinna2402 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 08:49   #2
Supermedlem

jannski sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Meldinger: 981
jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.jannski har mye å være stolt av.
Sv: Amming over 1 år?

Amma storesnupp til nøyaktig 18 måneder. Da ble det slutt pga en ferie fra hverandre, ellers kunne det sikkert blitt lenger.
jannski er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 08:57   #3
Supermedlem

Prøvende sin avatar

Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 530
Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.Prøvende har en strålende fremtid.

Første ble ammet til hun var 1,5. Vi sluttet i juleferien ved at jeg ikke lot henne komme i "ammesituasjonen" dvs i sengen med meg om morgenen. Med nr to "måtte" vi starte avslutningen da han var 1 år og 3 md, fordi vi planla en ny baby (og regner ikke med å bli gravid om han ammet, + mulig konflikt med den nye om det var for nært opptil)

Men jeg må si at for meg går det en grense når barnet begynner å dra opp genseren eller løpe rundt og rope PUUUUUPPPPP
Sommerbarnet 2005
Prøvende er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 09:38   #4
Supermedlem

Mariam sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 741
Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.Mariam har en strålende fremtid.

Her ammes det enda Og snuppa er litt over 21 mnd. Tenkerå slutte når hun blir 2 år
Gammel 13-08-2009, 10:19   #5
Seniormedlem

Frysh sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 2,633
Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.Frysh har et ubeskrivelig bra rykte.

Ammet storebror til han var ca.21 mnd. gammel.

Tror jeg blir å amme lillesøster like lenge.
Gammel 13-08-2009, 10:21   #6
VIP-Medlem

Suzie Q sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Sted: Oslo
Meldinger: 5,191
Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.Suzie Q har et ubeskrivelig bra rykte.

Drøye 1,5 år på begge
Suzie Q er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 11:11   #7
Supermedlem

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Stavanger
Meldinger: 677
Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.Anette76 har mye å være stolt av.

Ammet lillegutt til han var 2 år og 5 mnd. Han avvente seg selv. Passet greit siden lillesøster kom 5 mnd senere. Han sprang aldri rundt og ropte etter pupp, dro heller ikke opp genseren... Siste året ammet vi stort sett i sengen på morning før vi sto opp og før leggetid, evt litt mer ved sykdom.

Lillesøster født 16 juli 2009

http://www.kiss-kiddforum.com
Anette76 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 12:27   #8
Juniormedlem

ittibitti sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Meldinger: 11
ittibitti er en ukjent størrelse akkurat nå.

Ammet til han var 16 mnd. Hadde planer om å amme til 2 års alderen, men det ble tidligere ammestopp enn forventet. Det er ikke alltid like godt å si, men regner med at nestemann kommer til å bli ammet lengre.
ittibitti er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-08-2009, 12:30   #9
Seniormedlem

ElinM sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,751
ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.ElinM har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg praktiserer selvavvenning, dvs jeg lar barna regulere ammingen og styre avvenningen selv. Jeg har ammet i hhv. 1,5 år, 5 år og 4 år. Lillesøster er bare 6 måneder, men jeg håper å få ammet henne i minst 3-4 år også.
Gammel 13-08-2009, 12:39   #10
Medlem

Edel sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Sted: Akershus
Meldinger: 346
Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.Edel har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Prøvende Vis post
Men jeg må si at for meg går det en grense når barnet begynner å dra opp genseren eller løpe rundt og rope PUUUUUPPPPP

Dette frykter jeg kommer til å skje med min yngste, hun gjør ingen tegn til å være uinteressert i en alder av 14 mnd. Pupp kl 06.15 i min seng er hellig, kommer den eldste så freser hun.

Jeg sluttet å amme den eldste da hun var 13 mnd og jeg 4 mnd gravid. Jeg orket ikke. Jenta var mest interessert i å tøyse med meg, og hun ville ha kun den ene puppen.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:09.