Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel I går, 20:19   #1
Seniormedlem

Kattrine sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 2,385
MP Rating: 100% (6)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Amming over 1 år?

Ammer enda, gutten min er 21 mnd. Har ingen plan om når vi skal slutte, det kommer vel mest an på han egentlig.
Gammel 13-08-2009, 12:42   #2
Æresmedlem

Niobe sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Rogaland
Meldinger: 20,895
MP Rating: 100% (4)
Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.Niobe har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ammet til han var 18 måneder. Da sluttet vi (jeg) fordi det var umulig å få poden til holde seg til dagamming, og nattamming flere ganger pr natt begynte å bli veldig slitsomt.
Reinhold Niebuhr

Hjertemamma med hjertebarnet'05 Støtt LHL!

Niobe er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 19:20   #3
(-:
Supermedlem

Medlem siden: Jan 2006
Meldinger: 943
MP Rating: 0% (0)
(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.(-: har en strålende fremtid.

Nr. 1: 12 mndr
Nr. 2: 2 1/2 år
Nr. 3: Ammes fortsatt, er 21 mndr. Målet mitt er vel til 2-årsdagen, men da er det jo midt i forkjølelsessesongen, så jeg håper vel egentlig hun vil ha gjennom hele denne første barnehagevinteren.

"Store" barn som ammes kan greit forstå at de ikke kan få hvor som helst og når som helst. Jeg tror jeg begynte å begrense litt før nr.2 var halvannet år, og minsten må òg tilpasse seg mine behov for å ikke amme hver gang hun vil. Jeg har særlig begrenset det rett før måltid, og etter hvert som de har blitt større har jeg begrenset offentlig amming. Jeg har òg nattavvendt ved hhv 15 mndr og 21 mndr.

Lest dette? For store til å amme? - magasinet - Dagbladet.no
Gammel I går, 19:38   #4
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,782
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

Ammet storebror til rett før fylte ett, da ville han ikke mer, hadde dabbet av en stund, men så ville han ikke ha mer...Lillebror ammet jeg til til han var 16 måneder, da måtte vi stoppe pga at jeg måtte begynne på livsnødvendige medisiner. Det var ufrivillig stopp for oss begge, men jeg hadde ikke noe valg...

Nærmer seg slankemålet
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 19:44   #5
Supermedlem

Fjordalv sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Bergen
Meldinger: 675
Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.Fjordalv har en strålende fremtid.

Småtrollet er 2 1/2 og vi har nesten sluttet. Siste halvåret har hun omtrent bare bedt om/fått pupp før legging, og nå går det gjerne flere dager mellom hver gang.
Gammel I går, 20:18   #6
Supermedlem

ICSI-Lassie sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Østlandet
Meldinger: 1,141
ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.ICSI-Lassie har en strålende fremtid.

Får vel si at vi ammer til over ett år, siden snusken er 1år i morgen og vi fortsatt ammer

ICSI-Lassie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel I går, 20:21   #7
Gri
Veteranmedlem

Gri sin avatar

Medlem siden: Dec 2003
Sted: Ås
Meldinger: 4,559
Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.Gri har et ubeskrivelig bra rykte.

Begge jentene mine vart amma til dei var litt over 2 år. Da syntes eg det var nok og avslutta.
Gammel I går, 20:28   #8
Medlem

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 217
Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.Rolle har en strålende fremtid.

amma førstemann til ca 1,5 år. Vi ble begge klar for å slutte - så det var i enighet
Ammer minste enda, litt over et år bare...
Gammel I går, 21:29   #9
Veteranmedlem

Lille*My sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Trondheim
Meldinger: 4,751
Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.Lille*My har et ubeskrivelig bra rykte.

Amma størsta til hun var ca 15 mnd. Fra hun var ca 11 mnd nektet hun pupp om dagen, og ville bare ha om morgenen før vi stod opp. Da hun var 15 mnd var jeg bortreist et par dager, og etter at jeg kom tilbake ville hun ikke ha.

Minstan amma jeg omtrent like lenge. Da var det jeg som bestemte at vi skulle slutte, av samme grunn som Niobe. Det var umulig å få dem til å holde seg til dagamming, og nattamming av to stykker gjorde meg utrolig sliten. I tillegg var det mye puppemas etter barnehagen, og ikke minst puppesjalusi. De tålte nemlig ikke å se at tvillingen fikk pupp uten å få selv, og ammet jeg begge samtidig ble det også mye knuffing. Men de ble avvent gradvis, og det forløp uten særlig drama.

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 15:31.