Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Mat for små og store mager > Amming og flaske

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-08-2009, 07:58   #11
Juniormedlem

Medlem siden: Aug 2009
Meldinger: 1
MP Rating: 0% (0)
Pappamannen er en ukjent størrelse akkurat nå.
Sv: Overgang fra MME til kumelk

Mener jeg har lest at barn skal drikke h-melk, og IKKE lettvariantene, grunnet fettsyrer som er viktige for utviklingen av hjernen. Regner med at vi kommer til og gå over på dette i løpet av en måneds tid, skal bare snakke med helsesøster først.
Pappamannen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2009, 08:20   #12
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,517
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

da tror jeg det er klart her at småen reagerer på ren melk... hva gjør jeg nå da? han har nå i to tilfeller med to-tre ukers mellomrom prøvd melk og hver gang har han fått diare og kraftig magerommel som alle kan høre, og kjempe mye luft i magen.. Ikke liker han smaken heller, og begynner å brekke seg når han drikker.

han tåler syrnede produkter litt bedre, men avføringen blir litt løsere og han blir veldig sår på rumpa av den bæsjen..
melk i middag og ost osv har jeg ikke oppdaget noe reaksjon med..

han har tidligere som baby reagert på nan1 og nan2, HIPP 1 og Hipp eco 2 har gått helt fint, og nå får han nan3 og jeg tror det går greit.. har ikke merket noen voldsom reaksjon.. løsere mage, litt men ingen vondt eller luft..

noen tips?

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2009, 08:24   #13
VIP-Medlem

Strikkis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Meldinger: 7,517
Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.Strikkis har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Pappamannen Vis post
Mener jeg har lest at barn skal drikke h-melk, og IKKE lettvariantene, grunnet fettsyrer som er viktige for utviklingen av hjernen. Regner med at vi kommer til og gå over på dette i løpet av en måneds tid, skal bare snakke med helsesøster først.
normalvektige barn ikke trenger ekstra fett kan få lett melk eller ekstra lett. de som er tynne og trenger ekstra kan få h melk.
fettsyrene for hjernen får barna i tran eller makrell i tomat eller laks og annen fet fisk.

i gamle dager rådet de barn å begynne med h melk.

Strikkis er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-08-2009, 10:09   #14
VIP-Medlem

lucifine sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 5,199
MP Rating: 100% (1)
lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.lucifine har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Strikkis Vis post
da tror jeg det er klart her at småen reagerer på ren melk... hva gjør jeg nå da? han har nå i to tilfeller med to-tre ukers mellomrom prøvd melk og hver gang har han fått diare og kraftig magerommel som alle kan høre, og kjempe mye luft i magen.. Ikke liker han smaken heller, og begynner å brekke seg når han drikker.

han tåler syrnede produkter litt bedre, men avføringen blir litt løsere og han blir veldig sår på rumpa av den bæsjen..
melk i middag og ost osv har jeg ikke oppdaget noe reaksjon med..

han har tidligere som baby reagert på nan1 og nan2, HIPP 1 og Hipp eco 2 har gått helt fint, og nå får han nan3 og jeg tror det går greit.. har ikke merket noen voldsom reaksjon.. løsere mage, litt men ingen vondt eller luft..

noen tips?
Vi bruker syrnede produkter og havremelk og rismelk. Så kan du også gi smøreost på skiva. På denne måten får de dekket kalsiumbehovet uten å måtte drikke MELK.

Da jeg var liten drakk jeg også geitemelk, pulvermelk eller soyamelk. Ja det var dengang da...
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:57.