Her er bilde av to stk. Akta Graco Cosmic Comfort i en Mitsubishi Outlander.
Jeg er 171 mens mannen er 186, på bildet erdet jeg som kjører. Mannen har ikke særlig mye å gå på når det kommer til å stille førersetet bakover.
Det ser nesten ut som om den forreste stolen bygger mer enn den bakerste, og det skal jeg jammen meg sjekke ut i ettermiddag. Det kan jo tenkes at det er litt forskjell på den samme modellen?
Jeg tror vel egentlig bare at det skyldes en plastdings i baksetet som gjør at bilstolen MÅ stå sånn, men jeg skal bytte om på stolene bare for morro for å sjekke.
Lillemor er jo ikke 1 år enda, så hun har fremdeles god benplass. Skal føre inn lengde og vekt på mandag.
Går fint an å sove i denne stolen uten at hodet faller forover
Update:
jaggu er det ikke forskjell på stolene gitt
. Da vi skulle finne ut hvilken bilstol nr. to lillemor skulle ha, satte jeg selvsagt stolen til eldste bak fører bare for å se. Og joda, det var grei plass både for mannen og jeg. Så vi kjøpte en Cosmic til. Siden storesøster likevel satt bak passasjer, monterte vi jo lillesøsters stol bak fører, i den tro at stolene var like. Men både med det blåtte øye, og på bilder ser man storesøsters stol er brattere og bygger mindre i dybden. Enden på visa ble at jeg flyttet hennes sete bak fører, og lillesøster sitter nå bak passasjer.
Sambo sier at fra å ha en 100%-komfort FØR bilstol ble plassert bak fører, gikk den ned til 80% etter at lillesøsters stol ble satt bak fører. Mens nå som storesøsters stol står bak fører, har komforten hans økt til 90% (hans egne ord). Og det er jo bra da, at de par cm som var i forskjell utgjorde at hans komfort økte
Men det er nå pussig da, at to stoler (dog med forskjellig produksjonsår) er sååå forskjellig. I forhold til hullene i støttebenet, er den ene på nest øverste hakk, mens den andre midt på. Så det er snodige greier
På det første bildet er lillesøsters stol bak fører, på det andre
er stolene byttet om. Man ser tydelig at stolene er litt forskjellig.