Livet i familien kaos!
En blogg gitt. Hva skriver man her tro? Vi får se. Ofte har jeg så mange tanker når jeg er ute og går - jeg går jävla mye! - men de forsvinner så fort jeg kommer inn döra hjemme. Ja, jeg går mye. Vi har ca 1,5 km til eldstes skole, deretter en halv km til til bhg. Så er det bare å gå 1-1,5 km hjem igjen de dager jeg skal hjem. Så det blir i gjennomsnitt 1 time og 15 min på morgenen og ca 1 time og 45 min på ettermiddagen/ midt på dagen. Ett et halvår med dette i all slags vär begynner jeg å bli en smule lei av å gå.. Men jeg skal vel ikke akkurat klage. Uten den gåingen hadde jeg trillet avgårde med tanke på alt sött jeg hiver i meg. For sukkeravhengig er jeg også. Veldig avhengig. Jeg tenker på Cola og sjokolade hele dagene. Nesten.
Idag hadde vi ganske rolig morgen. Ingen av barna ville bli skiftet på först og ingen ville skifte samtidig. Men det löste seg ganske fort av at de måtte skifte samtidig. Når ytterklärne skulle tas på holdt det på å gå galt. Da var Nicolas ganske lei seg og frustrert over at han ikke kunne få bytte til lillesösters navn! For han var det en helt virkelig tristhet og jeg så for meg verdens låsning for at han ikke får hete Felicia istedet. Jeg prövde å forklare at gutter ikke kan ha jentenavn, men det var ikke helt lett faktisk. Vel, det löste seg heldigvis relativt fort det også. Så, ut å traske!
Nicolas sitter oftest på vognas fotbrett, det er ikke sjanse at jeg kan motivere han å gå hele veien selv. Barna leker litt i snöhauger langs veien og plutselig er det Felicia som slår seg vrang! Det er merkelig det der. Er det ikke den ene så er det den andre. Oftest er det jo Nicolas, og det virker som Felicia ofte passer på når han er rolig. Så idag var det Felicia sin tur. Vil ikke sitte i vogna og vil ikke gå. Vi er närme Nicolas sin skole, men den har allerede begynt. Jeg pröver å lokke, lure og väre streng. Nei, ingenting hjelper. Den lille sinnataggen sitter der hun sitter i snöen. Så går hun museskritt så sakte hun bare kan! Til slutt kan jeg ikke vente mer og tvinger henne i vogna. Hun hyler og skriker og dytter Nicolas som sitter frem på vogna. Det bare koker i meg så jeg tar tak i hendene hennes og fester fast vottene i hverandre. Det var utrolig effektivt. Vips, så sluttet hun dytte på Nicolas og ble mer opptatt av vottene som hang fast i hverandre
Nå hörer jeg at barna leker med vann på badet. Masse vann höres det ut som. Jeg er trött. Orker ikke sjekke. Samboeren ligger på sofaen og leser. Han tör antagelig heller ikke se hva de små liva driver med. Jeg venter ut han, han får bli den förste til å sjekke. Finneren er vinneren som får ordne opp