Se RSS-feed

geysirland

12 september!

Gi rating til denne meldingen
herregud som tiden flyr. Nå har jeg snart vært på skola 1 mnd. Så langt går det jo i og for seg greit. Er så himla glad for at jeg tok kjemi i fjor. Det har jeg jeggu fått bruk for. Syns synd i de som ikke har hatt kjemi før. De sliter...det går fort frem. Har lovet å hjelpe ei på mandag for å prøve å få henne til og forstå litt. Jeg er ikke så himla god til å lære bort. Men har skjønt at det er fin læring for en sjøl også midt oppi alt.

Vi startet med gruppe arbeid. Vi har arbeidskrav som skal leveres inn før jul. Dvs vi må ha alt godkjent for å få gå opp til eksamen. Jeg kom på gruppe med 5 stk. 2 gutter og 3 jenter. Det funka fint det helt til de to gutta ikke møtte opp og de ikke svarte på tlf eller sms. Endte med at vi måtte sparke dem fra gruppa fordi vi ble skadelidende... og i samsvar med faglærer så var det passe straff for dem å måtte gjøre hele oppgaven alene.

Nå er det nytt arbeidskrav og vi er vel nødt til å ta dem inn i varmen igjen og håpe at de har lært. I hvertfall har jeg tenkt å foreslå i morgen om vi ikke kan snakke om det som skjedde. Vi er jo tross alt voksne mennesker så får vi begynne på nytt igjen.

Fagene er så langt interessante. Sist mandag var vi på busstur. Til en urte arium. Det var kjempekoselig. Ordentlig vikinge stil inne i tømmer huset. Fikk servert lammesodd av vill sau. Ordentlig godt.

Klassen er en fin blanding. Vi er vel ca 19 - 20 stk. Det er folk fra området. Bare 4 stk. Resten er fra resten av landet og pluss ei fra Irak og Vietnam og polen. Så ganske internasjonal. Alder er fra ca 20 år til 50.

Syns det er moro på skolen. Gleder meg til hver dag så langt.

Ungene trives i barnehagen og alt er fint egentlig.

Har ett par barn her som er 12 og 10 år. Jeg spekulerer litt på dem. De er bestandig sulten når de kommer. De kan drikke fort over en liter saft. I går kveld kom det etter kl 18... så da spiste de pizza med oss. Har hørt at de har innmari dårlig råd. Og ungene får ikke være inne støtt. I det heletatt tror jeg de har det vanskelig. Etter hva jeg har hørt fra andre. Ungene selv sier ikke så mye. Lagde vafler en gang før de kom og de spiste veldig mye. Ja ja.. de får nå spise hos oss hvis vi har noe spisende når de kommer for jeg må alltids hive en del som blir igjen så det er jo bare bra at man får spist opp ting syns jeg.

Til helga er det avlastning. Gud det skal bli deilig. Har fri på fredag og neste mandag på skola også så da skal jeg bruke tiden til å ta igjen litt skolearbeid. Er sliten om dagen det må jeg bare innrømme.

Idag ble vi bedt med på søndagstur opp til en gapahuk. Det ble en kjempe tur. Ble imponert over minsten som gikk så langt. Han sovna å da i fanget mitt da vi kom hjem. Så da slappa vi av gitt.

2 års dag er også feiret. Avlastnings familien kom i bursdag. Det var kjempekoselig. Pluss faren.

Nei nå skal jeg se 48 timer på tv norge. Syns jeg er spennende...vi skrivast.

Del på Facebook

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

  1. Ra-punzel -
    Ra-punzel sin avatar
    Det ser ut for at du har det bra om dagen Geysir! Det er jo kjempeflott at du trives på skolen! Hva studerer du forresten??
  2. geysirland -
    geysirland sin avatar
    Hei Ra-punzel... sorry tok tid før jeg så den kommentaren. Jeg studerer Reseptar farmasøyt. Håper du og dine har det bra og.

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: