Se RSS-feed

geysirland

Julen 2010.

Gi rating til denne meldingen
God jul til alle.
Nå er det lenge siden jeg har vært her inne og skrevet noe. Tiden flyr fortsatt. Siden sist har jeg vært igjennom 3 eksamener. Farmasipraksis A og Kjemi 1 og Cellebiolog/fysiologi. De to siste får jeg ikke svar på før i januar. Men Farmasipraksis A besto jeg. Så har tjent 14 studiepoeng..hurra..

Håper jeg står på de andre to også, men de var mye vanskeligere syns jeg. Ganske høy strykprosent på den skolen har jeg skjønt.

Stor trives på skolen. Liker klassen så godt. Er så godt når man kan være seg selv 100% og ingen ser ned på deg for det. Det er en utrolig deilig følelse. Ikke ofte jeg har opplevd det.

I helga har jeg hatt fri. Ungene er på avlastning og jeg har løpt rundt byen i går som en strikk ball og handlet. Ferdig med julehandelen. Det har bare gått i studier helt til fredag så nå kan jeg prøve å slappe av litt og tenke litt på jula.

Så ett kjempe fin artikkel i lokal avisa her. Det er noe flere burde tenke på i jula. Jeg er i hvertfall utrolig enig med hun som skrev innlegget.

http://www.namdalsavisa.no/Meninger/...cle5419191.ece

Syns juleferinga har tatt litt av egentlig. Man føler så enormt press på at alt skal være så fint og flott i jula. Og alt går på det materielle. Julen er jo en tid man skal vise omtanke. Men det er kun for den nærmeste familie. Jeg er ikke noe bedre sjøl enn andre. Men fikk meg egentlig en tankevekker med den artikkelen. Jeg vil egentlig ikke være sånn. Julen skal være fin ikke bare stress som det ofte blir. Med pes om rundvasking, baking etc. Vel nok om det. Jeg håper vi får besøk i jula i hvertfall skal jeg invitere ellers blir det en stusselig jul å bare sitte hjemme.

Storesøster har nettopp blitt 4 år. Tiden flyr. Vi har vært hos helsesøster og lege og alt var helt fint. Det som varmet mitt hjertet hva da helse søster sa at du skal vite en ting, du er så kjempeflink med ungene dine. Jeg er imponert. Det varmet mitt hjerte. For jeg har egentlig ikke følt meg så veldig flink. Men ved nærmere ettertanke så har jeg vel kanskje gjort noe riktig med å søke hjelp når man føler at man ikke takler ting. Og det har igjen gjort at vi har fått det kjempefint egentlig. Jeg har ikke hatt det så bra som jeg har det nå på flere år.

Hørte av bestevenninna mi som bor i nærmeste by..der sender foreldrene 10-12 åringene sine på kino for å bruke den som barnevakt. Det sjekker ikke hva slags filmer det er. Syns jeg høres helt utrolig rart. For hun fortalte at hun og moren hadde vært på filmen om han Cornelius Wresjvik eller hva han heter. Og da satt 6 og 8 åringer i salen helt alene. Det er vel ikke no film for dem sa jeg? Nei det syntes ikke hun heller. Men det var for å få barnevakt. Også når det var familie konserter så satte foreldrene igjen ungene for så å dra hjem. Men det ble bråk da konserten startet for sent...for da kom ikke foreldrene seg ut på fest i rett tid. Jeg ble mildt talt sjokkert. Man kan jo lure på hvorfor folk har unger??

Mine tanker går veldig til de barna som har foreldre som drikker for mye i jula akkurat nå. Det er ikke sikkert alle barn gleder seg til jul i Norge og det er utrolig trist å tenke på.

Vi får håpe at foreldrer tenker seg om to ganger i jula for barnas skyld.

Ellers er det vel ikke så mye nytte. Barnefaren er fortsatt fraværende. Men ungene skal besøke han en tur senere idag. Han nå investert i flunka ny svart mercedes..og så har han en volvo flunka ny fra før. En lurer på hvor man får pengene fra. Det er jo status for han å ha så fine biler. Han bor sammen med en kamerat fra hjemlandet og det gjør at jenta her i huset ikke vil til pappa. Hun liker ikke han mannen sier hun. Han snakker ikke norsk bare arabisk. Og det sved nok litt i hjerte rota når pappa'n sa at han måtte fikse ett soverom fordi han kompisen fikk besøk av dame fra oslo og måtte ha ett rom å pule i... æsj... skjønner meg ikke på damer som drar til en person som ikke snakker norsk en gang for å få sex...er det så vanskelig nå for tiden. ???

Det som stakk i hjerterota var at det var viktigere å få til pulerom enn at ungene skulle få soverom og kanskje mulighet til å komme på besøk som jeg mente..ikke pulinga...det kan de gjøre så mye de vil for meg. ER fortsatt ikke interessert i sånt du.

Nei nå skal jeg avlslutte er snart tid til å hente småttisene. Har hengt opp julegardiner og pakket inn alle gavene. støvsuget. Vasket klær, hengt opp julemat til fuglene, og nå skal jeg brodere litt før jeg drar.

Ha en fin jul alle sammen.



Del på Facebook

Kategorier
Ukategorisert

Kommentarer

  1. Emmami -
    Emmami sin avatar
    God jul!
  2. IngentingTingeling -
    IngentingTingeling sin avatar
    Ha en fin jul du og geysirland

  3. geysirland -
    geysirland sin avatar
    Tusen takk..god jul til dere og.
  4. Ra-punzel -
    Ra-punzel sin avatar
    Så bra at du trives på skolen! Det er virkelig alfa omega for resultater tror jeg. Dustete eks du har, men det har du jo skjønt for lenge siden. Det er bare så synd at det er barna det går utover.
    Håper du får en God Jul sammen med barna dine, og at du får slappet av litt også. Etterhvert som barna blir større så blir ting enklere på mange områder, selv om en selvfølgelig får andre utfordringer også.
  5. geysirland -
    geysirland sin avatar
    Tusen takk rapunzel.... ønkser deg også en god jul og at alt står bra til....
  6. millact -
    millact sin avatar
    Så flott at livet er blitt så mye bedre for dere og at du trives så godt på skolen! Fortsett med å gjøre en god jobb med barna og ha en riktig god jul!
  7. geysirland -
    geysirland sin avatar
    Hei millact... god jul til deg og dine også.

Trackbacks

Antall Trackbacks 0
Trackback-link: