Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 21-05-2008, 22:07   #1
Uregistrert
Gjest

Meldinger: n/a
Dere med 4 år mellom barna...

Hvordan syntes dere det er? Ville dere fått barn tettere om dere kunne velge eller er 4 år i mellom ganske så greit?
  Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 22:39   #2
Veteranmedlem

veslamor sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Hedmark
Meldinger: 3,226
MP Rating: 0% (0)
veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.veslamor har en strålende fremtid.
Sv: Dere med 4 år mellom barna...

kommer jo ann på hva man syns er greit selv.
Selv syns jeg ikke det er noe i veien med 4-5 år mellom!

veslamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 22:43   #3
Veteranmedlem

Maiva sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,047
Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.

Det er jo greit nå som jeg først har det liksom. Mange fordeler, deilig å ikke ha to bleiebarn samtidig og slikt...
Men hadde nok valgt å fått litt tettere hvis jeg hadde kunnet velge annerledes. 2,5-3 år i mellom kanskje. Men det tenker jeg svært lite på nå. Den minste har fått være "minst" lenge og det synes jeg har vært fint.
Gammel 21-05-2008, 22:47   #4
Seniormedlem

Heidipus sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Sted: Telemark
Meldinger: 1,996
Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.Heidipus har en strålende fremtid.

Nå har jeg vel ikke den lengste erfaringen enda, da lillesøster kun er 4 mnder. Men jeg har 3 år og 3mnd i mellom mine (dog 4 kalenderår). Synes det har vært veldig greit å ha en såpass stor jente, som forstår så mye og kan gjøre mye selv(som å kle på seg, gå til døra, spise selv etc), samtidig som aldersforskjellen ikke er større enn at de de kan leke sammen når de blir litt større. (Hun "leker" faktisk allerede med lillesøsteren sin, og det er så rørende å se hvor utrolig glade de er i hverandre)
Heidipus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 22:57   #5
Supermedlem

annka sin avatar

Medlem siden: May 2006
Sted: nordnorge
Meldinger: 1,413
MP Rating: 100% (2)
annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.annka har et ubeskrivelig bra rykte.

Mellom de 2 siste ungene er det nesten 5 år, det syns jeg var perfekt
Har unger med mye kortere mellomrom og, det er 17 mnd mellom de 2 eldste...syns det var enklest med de som det er nesten 5år mellom...
Gammel 21-05-2008, 23:03   #6
Seniormedlem

Antiga sin avatar

Medlem siden: Apr 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,489
Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.Antiga har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes det er veldig greit. Skulle gjerne blitt gravid igjen nå, og fått nr 3 neste år. Barna mine har mye glede i hverandre, selv om de er av forskjellig kjønn og det er litt aldersgap.

Jeg vil heller bli mislikt for den jeg er, enn likt for den jeg ikke er.
Antiga er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-05-2008, 23:15   #7
Medlem

*Kit sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 139
*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.*Kit har en strålende fremtid.

5 1/2 år mellom mine, og jeg syns det er helt passe

Ville ikke hatt mindre enn 3 år i mellom i hvertfall. Deilig å ha god tid til hver enkelt når de er små. Den eldste er veldig glad i og omsorgsfull overfor minste. Den minste blir stadig vekk invitert med på besøk til kompiser eller til å bli med på rommet til eldste for å leke e.l.
*Kit er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 07:21   #8
Supermedlem

chickpea sin avatar

Medlem siden: Feb 2005
Meldinger: 1,217
chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.chickpea har en strålende fremtid.

4,5 år mellom mine, og jeg kunne ikke bedt om noe bedre.
Gammel 22-05-2008, 07:28   #9
Supermedlem

Medlem siden: Mar 2006
Sted: Norge
Meldinger: 547
Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.Vinga har en strålende fremtid.

Vi ville i utgangspunktet hatt de tettere, men det blir ikke alltid sånn som man planlegger. Nå som det faktisk er 4 år mellom dem så er det faktisk helt topp. De er veldig glade i hverandre. Storebror elsker lillesøsteren sin. Og det er veldig praktisk med kun ett bleiebarn. Storebror er veldig selvstendig og klarer masse selv.
4 år er en fin aldersforskjell.
Gammel 22-05-2008, 08:04   #10
Seniormedlem

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Bergen, sånn ca ;)
Meldinger: 1,796
Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.Siljemamsen har en strålende fremtid.

Det er nok forskjellig for hver enkelt..Jeg for min del vil gjerne ha de tettere, og har vært heldig som har fått det til Men vet om flere som ikke kunne tenke seg tettere enn 4 år..Kommer helt an på familiesituasjon osv..

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 14:44.