Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-05-2008, 08:08   #11
Veteranmedlem

Elvira sin avatar

Medlem siden: Sep 2003
Sted: Toten
Meldinger: 4,866
MP Rating: 100% (2)
Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.Elvira har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Dere med 4 år mellom barna...

Det er 2 år og 8 mnd mellom mine to elsdste,det synes jeg er tett nok.En to åring som testet grenser hele tiden.
Men det er 4 år mellom mine to minste og det er ypperlig.Han er såpass stor og skjønner veldig mye,han tar hensyn.trenger ikke tilsyn 24t.,han kan slippes ut alene.Skjønner hva som er rett og galt,og han forguder lillesøstera si som bare det.Elsker og kose med henne og få henne til og le..

Gammel 22-05-2008, 08:26   #12
Veteranmedlem

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Sted: Vestlandet
Meldinger: 3,002
MP Rating: 0% (0)
SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.SpetakkelRandi har et ubeskrivelig bra rykte.

skal svare i denne tråden til høsten jeg

"Det du tror om meg, slik du er mot meg, hvordan du ser på meg, hva du gjør mot meg, slik blir jeg."
SpetakkelRandi er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 08:38   #13
Veteranmedlem

(H)ilder sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Troms
Meldinger: 3,437
MP Rating: 100% (1)
(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.(H)ilder har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er 3.5 år mellom mine og jeg synes det funker kjempebra. Kunne ikke tenkt meg de noe særlig tettere, men ei heller større mellomrom.

(H)ilder er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 08:44   #14
Supermedlem

Viren sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 1,056
MP Rating: 100% (1)
Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.Viren har et ubeskrivelig bra rykte.

Det er 2 år og 4 måneder i mellom mine, og det har egentlig gått veldig bra. Min bror er 4 år yngre enn meg, og det var ikke noe særlig. Om det har noe med at jenter ofte er litt "lengre fremme" en gutter og at vi derfor var på helt forskjellig nivå fram til vi ble voksne vet jeg ikke, men der hadde det absolutt gjort seg at vi hadde vært litt tettere i alder.
Viren er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 08:44   #15
Supermedlem

Rory sin avatar

Medlem siden: Oct 2003
Meldinger: 663
Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.Rory er fantastisk mot andre.

Vi har bevisst valgt 4 år mellom de siste tre våre. Nettopp pga 2 års alderforskjell på de to første, noe som jeg syns er for lite.

Mye greiere med 3-4 år i mellom. Syns de minste fortjener å være minst en stund jeg.

Jeg er egentlig snill, men kan virke litt "krass".
Rory er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 09:07   #16
Supermedlem

Lottas mamma sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Meldinger: 821
Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.Lottas mamma har et ubeskrivelig bra rykte.

Nesten fire år mellom storebror og storesøs her, det fungerer utmerket og de har alltid hatt stor glede av hverandre (når de ikke i pur og uforfalsket søskenkjærlighet forsøker å ta livet av hverandre, da...), selv om mange rundt oss mente at aldersforskjellen ville bli for stor. Hvis fire år passer for dere, så er det sikkert kjempefint!
Her prøver vi visst alt; fire år mellom de to eldste, så 9 år før Lotta attpåskatt kom og så slår vi til med en liten en til høsten slik at to tette heller ikke skal være uprøvd... Selvsagt helt tilfeldig at det er blitt slik, vi har fått barn når vi har ønsket oss det og det har gått finfint hittil...
Lottas mamma er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 09:24   #17
Seniormedlem

minerva sin avatar

Medlem siden: Jul 2002
Sted: Trondhjem
Meldinger: 2,035
minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.minerva har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er det ca 4 år mellom mellombror og lillebror og det synes jeg fungerer kjempefint Nå er mellombror 6 år og minsten 2 og de leker fantastisk sammen. Spørsmålet er vel hvordan det blir om 3-4 år. Det er kanskje ikke like morsomt å ha en seksåring hengende etter seg når man er ti, men det får tiden vise.

Mellom storesøster og mellombror er det forøvrig "bare" nesten 3 år, og det fungerer også veldig fint

Personlig ville jeg ikke ha gått for mindre enn 2,5 år imellom eller mer enn 5. Slik det har vært for oss så har ungen før vært ute av bleier før nestemann kom og bare det synes jeg er en god grunn til å ikke få dem altfor tett
Gammel 22-05-2008, 12:25   #18
Seniormedlem

Bonnie sin avatar

Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 2,667
Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.Bonnie har en strålende fremtid.

Herer det 3,5 år mellom ungene, og det har både fordeler og ulemper.

Jeg selv har 2 søstre. 2 år mellom meg og hun eldste, og 5 år mellom meg og hun yngste.
I oppveksten ble det ofte sånn at hun som var yngst ble holdt litt utenfor, og vi hadde ikke det samme båndet som vi to som var tettere i alder. Nå i voksen alder så har det ikke noe å si selvfølgelig.
Men for ungenes skyld så tror jeg faktisk de blir mer sammenspleiset jo mindre års aldersforskjell det er.

Storebror født 19. desember 2002
Lillesøster født 26. juni 2006

Bonnie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 12:29   #19
Veteranmedlem

charlie sin avatar

Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,265
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.

3.5 år i mellom, og syns det er helt ideelt! ville absolutt ikke hatt det tettere!

rent praktisk gir det meg mye bedre muligheter til å gi begge tid, fordi det er mindre styr med bleier, mating o.l. største er heller ikke avhengig av å vente på hjelp, for hun kan mye selv (hente mat, gå på do, finne fram klær og kle på seg osv). bare det gir jo også mindre konflikter mellom de to.

de har veldig stor glede av hverandre, og forguder hverandre og likevel - eller nettopp derfor?! - det er såpass forskjell at det ikke blir de store konfliktene ifht "status". for det er liksom helt klart at minste er minst og største er størst.

vi får heller ikke de konfliktene jeg for min egen del husker, hvor foreldrene ikke lot meg gjøre ditt og datt før jeg var "så " stor, og så fikk søsknene gjøre det samtidig, enda jeg hadde vært nødt til å vente til x antall år. (det er jo helt uaktuelt at minste får dra til tusenfryd "alene" (med mormor o.l.), sykle, lære dataspill osv. ) jeg er selv tett med søsken, og selv om vi også var gode venner, må jeg si det var ganske krigersk hele oppveksten. og mye av det gikk nettopp på sånne status- og fordels-greier ifht foreldre. vi er veldig gode venner nå, men måtte flytte ut hjemmefra før det ble harmonisk.

for de som har mulighet til å planlegge, anbefales det på det sterkeste, ja.

Charlie & Prinsessen, født 2003 og Tingeling, født 2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie

Sist endret av charlie; 22-05-2008 kl 12:32.
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2008, 12:36   #20
Æresmedlem

FlyAway sin avatar

Medlem siden: Mar 2002
Sted: Farmen
Meldinger: 10,654
FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.FlyAway har et ubeskrivelig bra rykte.

Vi har prøvd å få til to tette etter begge har kommet til verden, men det får vi ikke til gitt. Det er 3,5 år mellom våre, og det er helt perfekt for oss, akkurat som en annen aldersforskjell ville vært det. De er gode venner, og storebror er stolt over veslesøstra. Ikke bare tar han vare på henne, han er veldig flink til å lure henne til å gjøre ting hun ikke skal også. Og hun vil jo gjerne være som storebror, så hun gjør som han sier.
FlyAway er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 11:26.