Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Familieliv

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 27-08-2009, 19:07   #11
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,319
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Hvordan var det å få nr 2?

Sitat:
Opprinnelig postet av cala Vis post
For oss var det veldig stor overgang fra null til en. Men det var like stor overgang fra en til to også. Det ble dobbelt så mye med to.
Signerer, men 2 år mellom mine..
Tidvis døsliten for ble jo dobbelt så mye med 2, naturligvis siden det er 2 Men syns det har gått veldig bra... enklere nå som de er på samme rutine enn da f.eks minstemann sov i hytt og pine og storebror var midt i å slutte med dagsoving!
På en anna måte enklere siden jeg var tryggere på meg selv og på hvordan jeg vil ha ting og hva som fungerer

Tror det kommer veldig an på personligheten til både mor og barn.. hvor mye rutine man har på ting og støtte i nettverk utenom

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 19:46   #12
Medlem

GutteMamma1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Meldinger: 364
MP Rating: 0% (0)
GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.GutteMamma1 har en strålende fremtid.

Sitat:
Opprinnelig postet av tinwin Vis post
Signerer, men 2 år mellom mine..
Tidvis døsliten for ble jo dobbelt så mye med 2, naturligvis siden det er 2 Men syns det har gått veldig bra... enklere nå som de er på samme rutine enn da f.eks minstemann sov i hytt og pine og storebror var midt i å slutte med dagsoving!
På en anna måte enklere siden jeg var tryggere på meg selv og på hvordan jeg vil ha ting og hva som fungerer

Tror det kommer veldig an på personligheten til både mor og barn.. hvor mye rutine man har på ting og støtte i nettverk utenom
hadde du størstemann i barnehage?

GutteMamma1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 20:10   #13
Veteranmedlem

vicci sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 4,792
MP Rating: 100% (3)
vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.vicci har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg synes at overgangen fra 0 til 1 var mye større enn overgangen fra 1 til 2! Var endel sliten med nr 1, selv om han var veldig grei å ha med å gjøre da han både sov godt og spiste godt. Var også mye alene da nr 1 var liten, da faren både studerte og jobbet. Nr 2 var mer krevende, han sov lite i forhold til storebroren og slet med nattesøvnen. Det var slitsomt i starten, men jeg føler meg så heldig som har to. Det er 21 måneder mellom de, og selv om de krangler, tidvis ofte, så leker de godt sammen og er veldig glade i hverandre!

Nærmer seg slankemålet
vicci er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 20:39   #14
Seniormedlem

Bea81 sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 2,027
Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.Bea81 har et ubeskrivelig bra rykte.

Kommer sikkert an på barna, men jeg synes overgangen fra 1 til 2 barn har gått helt fint. Er nesten 3 år mellom mine to. Greit at eldstemann "klarer seg litt på egenhånd." Tror jeg hadde blitt mer stresset om jeg skulle hatt to tette der den eldste fortsatt var veldig avhengig av meg når nr. to kom.

Som andre har skrevet her var det større overgang fra 0 til 1 enn fra 1 til 2.
Gammel 27-08-2009, 22:31   #15
Seniormedlem

lijander sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Sted: Sørlandet
Meldinger: 2,280
Blogginnlegg: 1
lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.lijander har et ubeskrivelig bra rykte.

Her gikk overgangen mye lettere ennjeg hadde sett for meg
Nå vet vi hva kjærlighet er
lijander er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 27-08-2009, 22:43   #16
Medlem

Morgan_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 225
Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av Bea81 Vis post
Kommer sikkert an på barna, men jeg synes overgangen fra 1 til 2 barn har gått helt fint. Er nesten 3 år mellom mine to. Greit at eldstemann "klarer seg litt på egenhånd." Tror jeg hadde blitt mer stresset om jeg skulle hatt to tette der den eldste fortsatt var veldig avhengig av meg når nr. to kom.

Som andre har skrevet her var det større overgang fra 0 til 1 enn fra 1 til 2.
Signerer denne Vi har blitt velsignet med to rolige barn(eller i alle fall som babyer) og jeg synes overgangen fra 1 til 2 nå har gått veldig bra
Gammel 27-08-2009, 22:45   #17
Medlem

Morgan_ sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 225
Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.Morgan_ har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av cat78 Vis post
Syntes ikke overgangen fra 1 til 2 var så veldig stor. Nå kom nr 2 ganske kjapt da, så kan nesten ikke huske hvordan det var å bare ha 1.... (ikke det at det er bare bare da)
Men tror man innretter seg uansett.
Når jeg bare hadde to gutter syntes jeg det var sååå avslappende å bare ha 1 av de(hvis den ene var hos en besteforeldre eller med faren en plass). Nå syntes jeg det er sååå avslappende å bare ha 2 ! Og er sikker på om vi skulle få et til barn en gang vil jeg syntes det er sååå avslappende å bare ha 3
He, he man firer litt på kravene etterhvert
Gammel 27-08-2009, 22:58   #18
Medlem

lilleD sin avatar

Medlem siden: Dec 2005
Sted: Østfold
Meldinger: 221
lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.lilleD har en strålende fremtid.

Sånn sett var det mye lettere med minsten da man er mye tryggere på ting, har masse erfaring og ikke minst rundere i kantene. Ellers er det mye mer jobb, den ene sover mens den andre er våken, syke en etter hverandre, alltid ett eller annet med andre ord. Pluss sjalusi, deres søskenforholdt (som svinger mellom superkjærlighet og de verste kranglingene man kan forestille seg). Dobbelt med klesvask, dobbelt med aktiviterer de er på, dobbelt av alt.

Når alt det negative er sagt så er det sååååå absolutt verdt det, kunne aldri valgt noe annet. Jeg er bare så fortapt i dem begge to, hjertet har vokst seg dobbelt siden nr2 kom til verden. Helt herlig. Også har de jo hverandre, på godt og vondt. Står noen ganger og "spionerer" på dem mens de leker sammen eller koser hverandre eller passer på hverandre og tårene triller. Jeg er bare så lykkelig.

Masse lykke til med avgjørelsen.
Gammel 27-08-2009, 22:58   #19
Supermedlem

Miwana sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,378
Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.Miwana har et ubeskrivelig bra rykte.

Synes det var mye større overgang fra 0-1, 1-2 gikk veldig greit.
Jeg tror den største forskjellen ligger i at jeg da var vant til at noen var 100% avhengig av meg. Jeg var vant til å aldri få drikke en hel kopp varm kaffe, være alene på do, sove mer enn en time sammenhengende, jeg hadde allerede "lagt om livstilen".
Klart det blir litt ekstra, det er jo en til som krever sitt, men rutiner og slikt gikk mye lettere, var mer avslappet av tidligere erfaring. Det er 19mnd mellom de, han var også hjemme med meg.
Jeg husker den første tiden med to som koselig, selv om jeg må ha vært sliten, han var veldig aktiv og sov ikke, og hun hadde kolikk.

Masse lykke til
Gammel 28-08-2009, 07:38   #20
Supermedlem

Hetty sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Meldinger: 923
Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.Hetty har en strålende fremtid.

Åh..det er helt fantastisk å få nummer 2!

Sliten, ja..selvfølgelig! Men, så mye gøy også! Dobbelt opp av all glede, og som erfaren mamma bryr man seg liksom ikke så mye med det som er slitsomt...man vet liksom at man kan jo ikke slappe av uansett.

Og, når man gruffer seg litt over at største impregnerer bord, stoler og gulv med en halv flaske tran...og at plutselig lillebror er knallblå i og rundt munnen og tusjen han holder er lettere opptygd.....vel....da varmer det jammen godt med et "Jammen, jeg er jo glad i deg mamma!" fra eldstemann og et blått smellkyss fra minstemann.....

....og så springer man på jobb og slapper av med en kopp te....
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 00:45.