Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 08-07-2009, 10:04   #1
Medlem

Medlem siden: Aug 2007
Sted: Finnskogen
Meldinger: 440
MP Rating: 0% (0)
CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.
Da jeg ble tante!!

1.juni var vi på kosedag i den gamlebyden vår, søster og pappa kjørte ATV dit fordi søs hadde stor tung mage og masse vann i beina. Vi andre gikk dit.
Da vi gikk rundt i gatene der sa søs at det kjentes så rart...men vi trøstet oss med at vi alle blir litt rare i varmen, det var jo enda over 23 dager til termin.

2.juni var hun kjempehoven i beina, og litt tak i magen, men hun meinte det gikk greit og tuslet hjemme. Da jeg hadde siste timen min på jobb ringte hun og fortalte at hun hadde reist på fødeavd. Og hadde blitt innlagt da det rant fostervann og hun hadde begynt å åpne seg. Hun lurte også på om jeg kom innom da jeg var ferdig på jobb.

Jeg dro til våre foreldre og spiste middag og dro opp på fødeavd. Der hadde hun blitt plassert på ett undersøkelsesrom, og gikk frem og tilbake og bannet for hver rie.
Hun var kjempeflink og var veldig aktiv..gikk frem og tilbake og vugget med hoftene!!

Etterhvert fikk hun tildelt en fødestue, den samme som jeg hadde da jeg fikk nr 2. Var litt rart å være der uten å ha vondt..fikk se hva som var der og sjekket ut mange duppedingser!!!

Riene tok seg godt opp, men søs arbeidet godt. Samboeren hennes syns det var litt skummelt da hun fikk rier, men vi samarbeidet godt alle tre...han holdt hånda, mens jeg holdt en varmeflaske med kaldt vann mot magen da hun hadde rier.
Jordmor syns hun skulle prøve lystgass da hun hadde åpnet seg ca 5-6cm, tror hun brukte den en gang, før hun kastet den i veggen. Kanke skjønne det, jeg ELSKET den!!!

Etter en stund syns jordmor at det var på tide med mer smlertelindring, ettersom hun nå hadde veldig vondt, men søs har sprøyteskrekk til de grader og nektet lenge...men jeg fortalte henne hvordan epidural funket og hvordan de satte den osv..og hun ville tilslutt ha den, mot at jeg lovet at den virket...hehe

Jeg og hennes sambo gikk ut da den ble satt (vet nemlig hvordan den nåla ser ut), og da den begynte å virke hadde jeg igjen verdens blideste søster. Vi tullet, spilte pc-spill og tok bilder! Testet lystgass gjorde vi også

Rett før jordmorbytte ble det bestemt av vannet skulle tas, mens den jordmora som kom på nattvakt nektet å ta vannet, fødselen skulle visst gå sin gang. Søs ble temmelig oppgitt, men var alikevel blid!!

Mens vi slappet av og bare ventet på baby så kom mamma, lillebror og lillesøs innom en tur. Tror de sys det var rart å se søs slik, enda mamma har vært med da jeg har fått mine.

De avleverte litt godis og brus til oss.

Rundt kl 00.30 fikk vi beskjed om å legge oss for de ville ikke mase igang fødselen nå ettersom det var natta.
Kjente jeg ble litt sur på søs vegne, som hadde jobbet så bra for ingenting.
Men jeg måtte da reise hjem da jeg skulle inn på sykehus dagen etter med barn nr to for å fjerne mandler.
Oppgitt ga jeg søs en klem og ba hu ringe så fort tassen var ankommet.

2timer seinere ringte hu!! Da hadde hu blitt mamma til en liten gutt med keisersnitt. Han hadde blitt stresset i magen, så de måtte få han ut!

En nydelig liten tass på 3kg hadde endelig kommet til oss!!!!!

En stor takk til søs som lot meg få delta!!!!

M050801
H280103
V050705
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 08-07-2009, 10:20   #2
Medlem

Leneli sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Meldinger: 497
Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.Leneli har mye å være stolt av.
Sv: Da jeg ble tante!!

åå så rørende
Herlig opplevelse å være med på!

10.01.09
Leneli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 09-07-2009, 06:55   #3
Medlem

CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.CillaBerg har en strålende fremtid.

Ja det var helt fantastisk...og nå har jeg lagt inn en bestilling på enda ett tantebarn!!! hehe
Kommer vel bare søs er klar!!!

M050801
H280103
V050705
CillaBerg er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-07-2009, 01:13   #4
VIP-Medlem

tinwin sin avatar

Medlem siden: Jul 2005
Sted: Akershus
Meldinger: 9,331
MP Rating: 100% (2)
tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.tinwin har et ubeskrivelig bra rykte.

Så koselig å få være med på da!
Gratulerer med tantebarnet

Vi savner deg!
tinwin er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-07-2009, 20:41   #5
Medlem

lali sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Sted: Sørlandet
Meldinger: 430
lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.lali er et navn alle kjenner.

Hørtes ut som en kjempe fin fødsel! Må være en stor opplevelse å være med på! Håper snart søsteren min setter igang med å lage tante barn til meg

P.S. Epidural er geeeenialt!!
Gammel 25-07-2009, 12:05   #6
Veteranmedlem

guttem@mm@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,365
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Så koselig historie cilla! Har du blitt tante igjen eller er det lille C sin historie dette? Grattis i alle tilfeller

Sist endret av guttem@mm@; 26-07-2009 kl 10:18.
guttem@mm@ er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 25-07-2009, 17:10   #7
Supermedlem

London sin avatar

Medlem siden: Aug 2008
Sted: Stavanger
Meldinger: 653
London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.London har et ubeskrivelig bra rykte.

Grattis!
Gammel 26-07-2009, 20:19   #8
Medlem

Sitat:
Opprinnelig postet av guttem@mm@ Vis post
Så koselig historie cilla! Har du blitt tante igjen eller er det lille C sin historie dette? Grattis i alle tilfeller
Det er lille gode nydelige herlige C dette!!! Slik kom han til denne verden!
Og denne uka har vi hatt han med oss på en ukes campingtur!!!!

Røsker litt i eggstokkene med slike små!!

M050801
H280103
V050705
Gammel 27-07-2009, 12:32   #9
Veteranmedlem

guttem@mm@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,365
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av CillaBerg Vis post
Det er lille gode nydelige herlige C dette!!! Slik kom han til denne verden!
Og denne uka har vi hatt han med oss på en ukes campingtur!!!!

Røsker litt i eggstokkene med slike små!!
Ja jeg regnet kanskje med at ikke det hadde kommet en til som jeg ikke hadde fått med meg! Lenge siden msn nå, godt dere lever og har det bra. Action i by´n om dagen....

klem
Gammel 27-07-2009, 13:37   #10
Æresmedlem

Delfinus sin avatar

Medlem siden: Sep 2002
Sted: Some place in Norway
Meldinger: 15,839
Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.Delfinus har et ubeskrivelig bra rykte.

Utrolig koselig

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 16:58.