Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier


 
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 24-05-2007, 23:38   #1
VIP-Medlem
 
*star* sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Sted: Hamar
Meldinger: 7,308
MP Rating: 100% (11)
*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.*star* har et ubeskrivelig bra rykte.
Da lillebror ville hilse på storebror

Klumpen har rukket å bli 4 måneder, men her kommer en fødselsrapport.

Hadde termin 14. januar, men trodde lenge den lille i magen ville komme før det. Var nemlig innlagt et døgn på isolat i begynnelsen av desember etter en kraftig magesjau. Tror aldri jeg har vært så dårlig før. Fikk da noen til dels kraftige sammentrekninger, men de ga seg.
Etter det gikk jeg litt på tå hev og la ned totalforbud mot å ferdes lengre unna leiligheta enn butikken
Terminen nærmet seg uten at det skjedde noe mer. Ble litt engstelig siden gikk på vakt igjen dagen etter termin. Han fikk jo ikke med seg storebror sin fødsel og det hadde jo vært for gæli om han skulle misse denne også.
Natt til 19.januar våknet jeg av at kynnerne hadde forandret litt i styrke. Måtte også på do (nattlige dobesøk hadde jeg ikke vært plaget av) og var sinnsykt sulten. Listet meg på badet for å unngå å vekke storebror, men den gang ei. Måtte dermed ligge på gulvet hans en god stund før han sovnet.
Kynnerne kom tett, men varte ikke lenge og var ikke så vonde. Fødselen til storebror var rask og tok bare 5 timer fra vannavgang (ikke kjent noe før det) og til han var ute. Jordmor hadde sagt flere ganger at jeg burde komme meg på føden så fort jeg kjente noe. Men jeg hadde liksom ikke helt trua på at det skulle gå fortere denne gangen.
Siden storebror hadde vært plaget med en litt stygg hoste en stund, så fikk vi legetime til han kl.11. Tenkte at det skulle nok gå fint. Mener jeg ringte føden etter at de dro og fortalte ståa. Kynnerne/riene hadde nå blitt litt vondere, men var fortsatt korte. Hun bad meg om å komme inn hvis jeg følte for det siden jeg hadde hatt en rask fødsel første gangen. Ringte så mamma og pappa for å forberede dem på å være barnevakt og pakket så ned diverse til storebror.
Kjente nå at jeg begynte å bli litt stresset. Hadde jo i bakhodet at dette kunne gå fort. Og når jeg kl.11.30 fikk sms om at de fortsatt ikke hadde vært inne til legen så bad jeg de komme hjem. For nå ville jeg på sjekk. Så da ble storebror lempet av hos besteforeldre mens vi fortsatte mot føden. Riene var fortsatt levelige.
Mens jeg tuslet (dvs tok heisen) opp til føden så parkerte sambo bilen. Måtte vente en stund på en jordmor og sambo hadde rukket å komme opp før hun kom. Ble lagt til CTG-registrering kl.12.30. syns jo det var litt fasinerende da. Huleboeren i magen var ekstremt aktiv noe jordmor måtte kommentere. Mens jeg lå der ble riene vonde og jeg hadde problemer med å ligge på benken mens de holdt på. Heldigvis varte de bare et minutt og jordmor skrøt av hvor flink jeg var til å puste meg gjennom de
Kl.13.10 ble jeg undersøkt. Jordmor måtte flire litt og så sa hun: "Ja dere kommer ikke akkurat for tidlig inn med disse barna deres da". "Nehei" sa jeg. Da kunne hun fortelle om en spent vannblære og 9 cm åpning Da var det jo bare å finne en fødestue. Fikk kledd på meg igjen og reist meg opp fra undersøkelsesbenken. I det jeg skal til å gå ut av rommet så går vannet og jeg føler umiddelbar trang til å presse. Føler meg ikke veldig lur der jeg tusler klissvåt over gangen til et føderom. Passerte en nybakt pappa som nok humret litt der jeg kom vaggende. Fikk forresten samme rom som med storebror.
Vel inne på føderommet river jordmor av meg klærne. Jeg klarer ikke la være å presse. Forrige gangen var jeg pysete, men nå var det værre å la være å presse enn å presse. Jeg kom meg ikke lenger enn bort til senga så der ble jeg stående. Sambo stod på andre siden og masserte ryggen. Det føltes som det tok litt tid, men det kan det umulig ha gjort. For kl.13.22 så lillebror dagens lys 3790 gram og 49 cm og veldig lik sin storebror.
Jordmor måtte dandere litt nedentil, men heldigvis ikke så mye som sist. Jeg var også veldig mye piggere denne gangen og hadde vært i dusjen før det var gått 2 timer. Sist gang svimte jeg av i rullestolen på vei fra do og kom meg ikke opp av senga på egenhånd før det var gått et døgn omtrent.
Fikk et par kommentarer om at "å ja, det var du som var så rask ja" mens jeg lå på barsel. Hadde vel ikke trodd det skulle gå så fort selv om jordmor advarte meg mot det. Jeg hadde jo en så fin og kort første fødsel at jeg denne gangen trodde jeg skulle bruke litt tid.
Blir det nr.3 en gang så går det vel enda fortere

Lillebror var flink med puppen fra første stund og har nå blitt en riktig god klump og mangler bare 100gram på å ha fordoblet fødselsvekta si. Storebror syns det er kjempestas med lillebror og skal kose rett som det er
__________________
Skravlebøtta febbis 2005 og krølltoppen januar 2007


*star* er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
 



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:30.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com