Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 12-03-2008, 11:45   #1
Veteranmedlem

Maiva sin avatar

Medlem siden: Mar 2004
Sted: Norges eldste by
Meldinger: 3,061
MP Rating: 0% (0)
Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.Maiva har en strålende fremtid.
Sv: Dere som ble igangsatt...

Ble i gangsatt denne gangen ja. 12 dager over termin. Skulle egentlig bli satt i gang dagen etter (pga lite fostervann), men pga høy hjertefrekvens på CTGene så bestemte de seg for å ta vannet.
Vannet ble tatt, og 2 timer etter var ungen ute. Så det gikk veldig fort, men etter min opplevelse av det hele var det en drømmefødsel.

Jormoren min sa at hos flergangsfødende behøver ikke igangsatte fødsler være noe værre enn de som starter av seg selv.
Gammel 12-03-2008, 11:49   #2
VIP-Medlem

silkepels sin avatar

Medlem siden: Apr 2006
Sted: På øya
Meldinger: 8,715
MP Rating: 100% (1)
silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.silkepels har et ubeskrivelig bra rykte.

Sitat:
Opprinnelig postet av Maiva Vis post
Jormoren min sa at hos flergangsfødende behøver ikke igangsatte fødsler være noe værre enn de som starter av seg selv.
Akkurat dette hørtes jo veldig bra ut!
Gammel 13-03-2008, 13:52   #3
Supermedlem

MammaAne sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Sted: Tønsberg
Meldinger: 919
Blogginnlegg: 13
MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.MammaAne har et ubeskrivelig bra rykte.

Var til vurdering 12 dager over termin, og avtalte igangsetting to dager etter (14 dager over termin var lengste jeg ville strekke meg). Da ble jeg strippa og fikk beskjed om at jeg hadde 2 cm åpning og når jeg kom to dager senere skulle jeg få kur. Når jeg kom da hadde jeg hatt maserier hele dagen mellom, så jeg var klar som et egg!
Legen tok vannet (uten å si fra! venta jo på kur jeg.. Men strippinga funka visst bra! ) 9 og 5 og en halv timer etter var hun ute
MammaAne er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2008, 10:29   #4
Juniormedlem

June&Ellen sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
Sted: Sandnes
Meldinger: 4
June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.June&Ellen er bare skikkelig grei.

Ble satt i gang med snuppa mi 3 uker før termin jeg pga. svangerskapsforgiftning. Ble satt i gang onsdag ettermiddag, med hormonpiller hver 4 time, skjedde ikke en dritt... 1 cm åpning frem til fredag formiddag. Ble sendt ned på fødeavd., de tok vannet, ingenting skjedde. Rusa meg på lystgass, hehe... Begynte å gjøre litt vondt, fikk satt epidural som ikke funka, fikk noen rier fra helvete. Fikk innvilga hastesnitt i 14-tiden, men det var kø på operasjonsstua, og siden jeg bare hadde vondt, måtte jeg vente. Så begynte snuppa mi å vise tegn på at hun ikke hadde det noe greit inni der, så jeg sneik i operasjonskøen. Endte i ett keisersnitt i full narkose. Men jeg kunne gjort det 1000 ganger til.

June&Ellen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 26-03-2008, 10:51   #5
VIP-Medlem

Eirill sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 6,728
Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.Eirill har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg ble igangsatt med nummer 3, 36 timer etter vannavgang.

Fødselen tok 3 timer og 10 min.
Gammel 26-03-2008, 15:18   #6
Veteranmedlem

guttem@mm@ sin avatar

Medlem siden: Nov 2003
Meldinger: 4,365
MP Rating: 100% (1)
guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.guttem@mm@ har et ubeskrivelig bra rykte.

Fikk gel klokka 9.55 og han var ute klokka 15.56. På den tiden hadde jeg vært hjemme og kost meg på sofaen. Hadde vonde rier i ca en time før han var ute. Var på sykehuset litt etter klokka 15 og klokka 15.56 var han som sagt ute. Superflott fødsel!
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:18.