Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Fødselshistorier

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 22-05-2009, 12:06   #1
Supermedlem

becky+1 sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Meldinger: 988
MP Rating: 0% (0)
becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.becky+1 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Solskinnshistorier?

Gratulerer!!

For meg var det lærerikt og morsomt å lese andres historier, men tror som hun over sier at det er veldig individuelt. En venninne av meg fikk beskjed fra jordmor at hun ikke fikk lov til å gå på nettet før fødselen var overstått til slutt Hun leste på seg både det ene og det andre. Husk uansett at andres historier ikke er noe mer enn akkurat det. Alle opplever graviditet og fødsel forskjellig og man kan ikke lese seg frem til hvordan man selv kommer til å ha det.

Masse lykke til! Kos deg i svangerskapet og lykke til med fødsel.
(det er lov å ikke kose seg under svangerskapet også. Jeg syntes ikke det var noe særlig og kunne gjerne fått levert en fire mnd gammel baby på døra i en kurv neste gang. )
becky+1 er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 22-05-2009, 15:51   #2
k&j
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2002
Meldinger: 1,705
k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.k&j har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg kan rapportere om 3 fine og enkle fødsler. Ikke noe kluss, muligens bortsett fra at pappaen ikke rakk frem til den første

Alle fødslene gikk relativt fort.
Med sistemann gikk det slik:
  • kl 08.00 IKKE STARTET enda, vannet går uten forvarsel, ikke vondt noe sted. Dro på sykehuset for å sjekke. Ikke noe action, de ville sende meg hjem, men siden jeg har hatt raske fødsler før, ble vi enige om at vi skulle spise lunsj i restauranten på sykehuset for å se det an. Vi gikk en tur på kiosken og kjøpte aviser.
  • Kl 11.00 IKKE STARTET enda sitter på på resaturanten leser aviser og spiser lunsj, kjente kanskje litt murring
  • Kl 13.00 KJENNER LITT; vi drar opp til føden igjen for å sjekke, kjenner en slags ve, men bare en. Jordmora undersøker, og fortsatt ingen action. De foreslår å sende meg hjem, hun går for å sjekke forrige fødselsforløp. Vi leser litt blader, og nå synes jeg at jeg begynner å kjenne litt.
  • 14.00 NÅ ER DET IGANG: Jordmor er tilbake for å fortelle at det er OK at jeg drar hjem... Jeg sier at nå er det mye mer intenst, så nå tror jeg noe begynner. Ok sier hun da blir dere her og slapper av. Jeg ber om å få klyster, og får det. Nå går det fort, det gjør ille vondt forsåvidt, men det varer jo ikke lenge.
  • 15.30 FERDIG: er gutten ute.
  • 17.00 er vi i den samme restautanten, på det samme bordet hvor vi spiste lunsj - nå med baby i liten vogn!!!
Gammel 24-05-2009, 14:40   #3
Medlem

Medlem siden: Dec 2008
Meldinger: 59
Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.Ullteppet har mye å være stolt av.

Sitat:
Opprinnelig postet av k&j Vis post
Jeg kan rapportere om 3 fine og enkle fødsler. Ikke noe kluss, muligens bortsett fra at pappaen ikke rakk frem til den første

Alle fødslene gikk relativt fort.
Med sistemann gikk det slik:
  • kl 08.00 IKKE STARTET enda, vannet går uten forvarsel, ikke vondt noe sted. Dro på sykehuset for å sjekke. Ikke noe action, de ville sende meg hjem, men siden jeg har hatt raske fødsler før, ble vi enige om at vi skulle spise lunsj i restauranten på sykehuset for å se det an. Vi gikk en tur på kiosken og kjøpte aviser.
  • Kl 11.00 IKKE STARTET enda sitter på på resaturanten leser aviser og spiser lunsj, kjente kanskje litt murring
  • Kl 13.00 KJENNER LITT; vi drar opp til føden igjen for å sjekke, kjenner en slags ve, men bare en. Jordmora undersøker, og fortsatt ingen action. De foreslår å sende meg hjem, hun går for å sjekke forrige fødselsforløp. Vi leser litt blader, og nå synes jeg at jeg begynner å kjenne litt.
  • 14.00 NÅ ER DET IGANG: Jordmor er tilbake for å fortelle at det er OK at jeg drar hjem... Jeg sier at nå er det mye mer intenst, så nå tror jeg noe begynner. Ok sier hun da blir dere her og slapper av. Jeg ber om å få klyster, og får det. Nå går det fort, det gjør ille vondt forsåvidt, men det varer jo ikke lenge.
  • 15.30 FERDIG: er gutten ute.
  • 17.00 er vi i den samme restautanten, på det samme bordet hvor vi spiste lunsj - nå med baby i liten vogn!!!
Skulle egentlig ikke lese flere fødselshistorier, men denne var VELDIG stueren da... Det er nok ikke mange som er så heldige...
Ullteppet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-05-2009, 18:11   #4
Seniormedlem

Blånn sin avatar

Medlem siden: Mar 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,864
Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.Blånn har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har tre fine fødsler bak meg, til tross for litt dramatikk i 2. fødsel. Første fødsel fikk jeg epidural og riestimulerende og brukte mye av tiden på å lese bok... Andre fødsel var litt mer hektisk. Jeg var syk med nesten 40 i feber under fødselen. En halvtime var intens, resten var veldig ok. Litt trøblete barsel i og med at barnet måtte innom nyfødtintensiv i noen dager. Siste fødselen var en drøm av en fødsel. Full kontroll hele veien og rett og slett veldig bra.
Houdini - 05
Blånn er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-05-2009, 19:48   #5
Medlem

adina sin avatar

Medlem siden: Sep 2005
Sted: Bergen
Meldinger: 82
adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.adina er fantastisk mot andre.

Jeg var helt lammet av fødselsangst gjennom hele svangerskapet, og var ikke høy i hatten da fødselen endelig kom igang selv om jeg gikk jevnlig til samtaler med jordmor om problemet... men... jeg fikk epidural og SOV fra 3,5 cm til 10cm. Fikk beholde epiduralen gjennom pressriene og, så jeg kan med hånden på hjertet si at selve fødselen var smertefri!! Helt fantastisk!!!
adina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 24-05-2009, 20:04   #6
VIP-Medlem

Sannemor sin avatar

Medlem siden: May 2003
Meldinger: 7,908
MP Rating: 100% (4)
Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.Sannemor har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har født fire ganger, siste gang tvillinger og har hatt fine fødsler alle gangene. De varte i hhv 4,5 timer, 1, 1, og 2,5 timer, og jeg har født uten noe form for smertestillende alle gangene.
Gammel 25-05-2009, 09:49   #7
Veteranmedlem

Luuca sin avatar

Medlem siden: Jan 2005
Meldinger: 3,934
Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.Luuca har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg har hatt to flotte fødsler! Minimalt med smertelindring på førstemann og med andremann rakk jeg ingenting.
Hadde 7 cm åpning da jeg ankom sykehuset med første, og 2 cm med andremann. Begge ungene var ute 4 timer etter vi kom på føden

Som regel går det veldig bra, det er jo MANGE fler "perfekte" fødsler enn skrekkopplevelser!

Med førstemann psyka jeg meg opp med at "ALLE andre klarer det, og de føder jo gjerne mer enn en gang, dette skal nok jeg også overleve"
Med andremann litt likedan, men må innrømme jeg angra på hele greia da jeg lå der med pressriene Men det ble jo fort glemt!!!!!

Du må tenke på at for hver ri og vondt du har, så er du ett skritt nærmere å ha den lille i armene dine Og en fødsel, samma om den tar 1 time eller 1 døgn, så er det en BITTELITEN brøkdel av resten av livet som mamma
Og alt du har i vente, alle de herlige stundene og alt du får i "fortjeneste" for jobben du har gjort.. De veier titusen millioner ganger mer enn smertene med å føde barnet!!

Dessuten: ALLE sa til meg, at så fort ungen var kommet ut så forsvant ALLE vondtene. Jeg trodde dem tulla, det gikk jo ikke an å ha så INTENST vondt og i neste øyeblikk smertefritt..... blablabla, dem sier det for å trøste liksom Men det ER faktisk sant altså
Gammel 04-06-2009, 19:36   #8
Seniormedlem

Medlem siden: Feb 2006
Meldinger: 2,237
Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.Simane har et ubeskrivelig bra rykte.

Her er min fødsel kort fortalt (den var kort også)

Kl 02
Våkner av at jeg må tisse. Kjenner lette magesmerter og ser litt blod på papiret.

Kl 05
Har hatt lette knip i 3 timer. Samboeren står opp for å dra på jobb. Jeg ber han holde seg i nærheten av tlf, men var ikke sikker på om noe var på gang.

Kl 06.30
Jeg ringer føden, men får beskjed om å vente. Rett etterpå begynner riene å ta seg opp for alvor og jeg ringer etter hjelp med storebror.

Kl 08
Moren min, svigermor og samboeren kommer på rekke og rad. Svigermor tar med seg storebror i bhg og vi gjør oss klare for å dra.

Kl 08.40 setter vi oss inn i bilen mot sykehuset.

Kl 09.05
Jeg undersøkes for første gang: 5 cm

Kl 10
Vannet tas pga lite fosteraktivitet

Kl 11
9 cm åpning og det klargjøres for fødsel

Kl 11.09
Verdens vakreste prinsesse er født

Ingen smertelindring var nødvendig og hun var ute på 3-4 pressrier. Jeg var i knallform etter fødsel og kunne sikkert ha reist hjem samme dag. Fødslene mine var som natt og dag og fødsel nr 1 skal jeg ikke fortelle fra.

Sist endret av Simane; 04-06-2009 kl 19:44.
Simane er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:18.