Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 28-11-2008, 12:15   #1
Supermedlem

edlih sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,060
MP Rating: 100% (3)
edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.
7 Sorter

Baker dere syv sorter kaker til jul???
Når begynner dere med kakebakingen???
Og hvilke kaker dere ha?

Noen oppskrifter

edlih er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2008, 12:19   #2
Supermedlem

edlih sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Stavanger
Meldinger: 1,060
MP Rating: 100% (3)
edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.edlih har en strålende fremtid.
Sv: 7 Sorter

Her pleier vi ha nesten alltid syv sorter.

Det vi ha er:

Risboller
Delfiakake
Pepperkaker
Kromkaker

og så varierer det litt på resten

edlih er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2008, 13:45   #3
Supermedlem

Simba 1 sin avatar

Medlem siden: Oct 2002
Sted: ved fjord og fjell
Meldinger: 1,201
MP Rating: 0% (0)
Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.Simba 1 har en strålende fremtid.

Baker så mange som jeg har tid og ork til, og lyst til
Det betyr uansett pepperkaker, og cantucci, kokosmakroner sannsynligvis, kanskje kakemenn og riskaker. Kanskje noe annet.
Varierer litt.
Gammel 28-11-2008, 14:27   #4
Juniormedlem

Calliemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Sted: I huset vårt
Meldinger: 40
Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.Calliemor har mye å være stolt av.

Nei ikke syv men noen....

Sjokoladekuler
Klunser
Sarah Behrnard
Pepperkaker
Calliemor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2008, 14:53   #5
Supermedlem

Høns sin avatar

Medlem siden: Jul 2003
Sted: Oslo
Meldinger: 1,373
Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.Høns har en strålende fremtid.

Uten 7 slag, ingen jul

Berlinerkranser
Havremakroner
Nøttekaker
Kokosmakroner
Pepperkaker
Kakemenn

og i år tror jeg jeg skal prøve på Sarah Bernhard som nr 7
Gammel 28-11-2008, 15:30   #6
VIP-Medlem

Pusa sin avatar

Medlem siden: Jun 2005
Meldinger: 6,319
MP Rating: 100% (9)
Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.Pusa har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg baker kanskje en sort.
Pusa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 28-11-2008, 15:34   #7
Medlem

Jannamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Sted: Børsa Trondheim
Meldinger: 377
Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.Jannamor har en strålende fremtid.

Pepperkaker er et must, men det er vel det.

Baker jeg mer blir det

Delfiakake
rissjokoboller
nøtteroser
sirupsnipper

i den rekkefølgen
Gammel 28-11-2008, 16:37   #8
Medlem

mamma-til-en-prins sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Sted: Trondheim
Meldinger: 53
mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.mamma-til-en-prins er bare skikkelig grei.

Jeg tenkte å begynne bakinga ca 18desember.. da er vi kommet hjem fra en litn ferie nordafor.. Pappan har permisjon og jeg har ferie så vi er hjemme samtidig så da får jeg ekstra god tid til å ordne kaker.. hehe Tenkte å ordne karameller, kokosboller, pepperkaker, risboller og marsipan Gleder meg allerede Har kjøpt inn det meste av ingredienser og skrevet ned oppskrifter fra internett så er spent på hvordan de blir ja Har aldri laget karameller og kokosboller så er litt spent.. Åsså er det føste julen vi skal være bare meg, samboer og lillemann.. har allltid feira jul hjemme, som er nordafor.. så nå blir det første jula i trøndelag men blir helt sikkert koselig Flere som har ordna til adventa? hehe.. jeg har såvidt starta.. klarte ikke holde meg lenger...
Gammel 28-11-2008, 23:08   #9
Seniormedlem

c3po sin avatar

Medlem siden: Jan 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 2,739
c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.c3po har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg pleier å miste matlysten på det jeg lager en stund etterpå, så jeg pleier å starte ganske tidlig, slik at lysten på kaker vender tilbake innen jul. Engelsk julekake bakte jeg for noen uker tilbake, og pepperkakene ble bakt i forrige uke.

Sortene jeg regner med å bake i år er alle must hos meg. Vanligvis baker jeg bare halv porsjon, så blir det ikke for mye til overs etter jula. I år har jeg tilbudt moren min at jeg tar meg av bakingen, så det blir fulle porsjoner i år:
Pepperkaker
Krumkaker
Sandkaker
Berlinerkranser
Kransekake
Smultringer

Jeg er litt usikker på siste sort - jeg fikk en oppskrift på noen karamellstenger i fjor som var veldig gode. Ellers er det mulig at jeg prøver å lage stollen selv i år. Som sagt, har jeg ihvertfall engelsk julekake.
Gammel 29-11-2008, 23:37   #10
VIP-Medlem

Medlem siden: Jan 2005
Sted: Vestlandet
Meldinger: 5,433
MP Rating: 100% (1)
millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.millact har et ubeskrivelig bra rykte.

Blir i alle fall ikke 7 sorter, for det er jo stort sett bare meg som spiser julekaker, og da gidder jeg ikke bake så mye.

Skal lage pepperkaker neste helg med storesøster. Det liker hun!
Så blir det i alle fall kokosmakroner, kanskje karameller og marsipan og muligens serinakaker.
millact er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:43.