Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Høytider
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!

Svar

LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 30-11-2008, 09:06   #11
VIP-Medlem

Tuppesjura sin avatar

Medlem siden: Aug 2004
Sted: I eget hus!
Meldinger: 6,035
MP Rating: 100% (2)
Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppesjura har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: 7 Sorter

Blir ikke 7 sorter her i huset. Spiser nesten ikke julekaker. Pleier å bake spekelasi, for det er ungene så glad i, og det er veldig geit å bake sammen med ungene. Så baker vi rundstykker, for det spiser vi masse av i jula, kjøper pepperkaker og havrekjeks med sjokolade, også pleier vi å lage noe hvetebakst. Synes kanelboller er mye bedre enn masse av disse julekakene...

Så får jeg se om jeg kjøper noen andre sorter og, bare for å ha på fatet liksom....Vi er bare hjemme noen få dager i jula, så det er ikke så mye kaker som går.
Gammel 30-11-2008, 09:18   #12
Seniormedlem

Isse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Sted: Ålesund
Meldinger: 2,564
MP Rating: 100% (1)
Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.Isse har et ubeskrivelig bra rykte.

Noen som kan skrive oppskrifta på delfiakake?? Jeg smakte den for første gang i dåp i oktober. NYDELIG god altså.

I går bakte vi pepperkaker(av ferdigdeig) og kjøpte ferdig pepperkakehus

Jeg skal lage havrekjeks, julemenn iallefall, så får vi se..Men 7 sorter lager vi ikke nei.
Gammel 30-11-2008, 10:03   #13
Veteranmedlem

AnneK27 sin avatar

Medlem siden: Oct 2004
Sted: Oslo
Meldinger: 4,218
Blogginnlegg: 6
MP Rating: 0% (0)
AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.AnneK27 har en strålende fremtid.

Jeg baker
pepperkaker
kakemenn
kokosmakroner
skal prøve meg på sjokoladestenger, må få oppskriften først av onkelen min

Sammen med svigermor skal jeg bake
smultringer
serinerkaker
kromkaker

Det blir 7 slag det
Gammel 30-11-2008, 10:26   #14
Veteranmedlem

Lissi80 sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Askim
Meldinger: 3,290
MP Rating: 100% (4)
Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.Lissi80 har en strålende fremtid.

Jeg har bakt 'julekaker' for første gang i år Ikke 7 slag da men...

Brune pinner
Sandnøtter
Karameller

Pepperkaker kjøper jeg..Synes de fra Sætre er så gode, så de blir det i år også

16-8-2008
Lissi80 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 30-11-2008, 11:52   #15
Seniormedlem

Medlem siden: Jul 2007
Sted: Oslo
Meldinger: 1,914
tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.tuuli har et ubeskrivelig bra rykte.

Jeg er bortskjemt og baker ingenting, for det fikser mamma Men skal på førjulspepperkakebaking sammen med noen andre barnefamilier vi kjenner. Skjønner at man blir invitert med på sånt med en gang man får barn

Moren min er fra Finland og baker julekaker som er vanlige der. Så det blir terter med sviskesyltetøy(Joulutorttu - Finnish Christmas Tarts A Wee Bit of Cooking), småkaker med eplesyltetøy(Sinnsykt gode! Finnguide: Finnish Spoon Cookies Recipe : Lusikkaleivät : Finnish foods, Finnish baking, Finnish cooking : Finnish recipes) og småkaker med bringebærsyltetøy som jeg ikke husker hva heter.

Før lagde hun også kranskake, men hun ble så lei av ødelagte ringer og skjeve tårn, så nå lager hun kransekakedeig som blir formet til korte pinner. Halve pinnen blir dyppet i sjokolade etter steking. Mmmmmmmm.

Innimellom lager hun også boller som hun legger en pepperkakestjerne oppå og steker. Veeeeldig godt!

Er det rart jeg ikke baker?

tuuli er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 09:05   #16
Medlem

Medlem siden: Jul 2006
Sted: oppland
Meldinger: 50
Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.Tiger_girl_79 er et navn alle kjenner.

Sitat:
Opprinnelig postet av Isse Vis post
Noen som kan skrive oppskrifta på delfiakake?? Jeg smakte den for første gang i dåp i oktober. NYDELIG god altså.

I går bakte vi pepperkaker(av ferdigdeig) og kjøpte ferdig pepperkakehus

Jeg skal lage havrekjeks, julemenn iallefall, så får vi se..Men 7 sorter lager vi ikke nei.
Den står på siden av delfiafett pakken du kjøper på butikken
Tiger_girl_79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 09:47   #17
Supermedlem

Linka1 sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Meldinger: 738
Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.Linka1 har en strålende fremtid.

Lurer på om jeg må se litt nærmere på de finske kakene med eplesyltetøy. Kan hende det er sånne jeg har "drømt" om .
Og kanskje jeg må prøve meg på de finske tertene, men bare med et annet syltetøy...sikkert supergode med eplesyltetøy.

Ellers blir det bakt:

pepperkaker (med sitronglasur og melkesjokoladenonstop)
risboller (kun puffetris og melkesjokolade)
havreflarn med peanøtter
kransekakestenger
en forenklet Sarah Bernhard
kokosmakroner.

Og så baker jeg en vanlig eplekake i langpanneform (mer som formkake), hveteboller med rosiner, hveteboller med sjokolade, svenske tekaker (flate, søte frokostbrød) og kanskje litt annen vanlig gjærdeig. Tror f.eks at jeg skal bake litt pizzasnurrer og ost-/skinkerundstykker e.l ettersom vi blir ganske leie av fet julemat.

Åååh...nå kjenner jeg at jeg gleder meg veldig til jul!!!

Sist endret av Linka1; 01-12-2008 kl 09:58.
Linka1 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 14:19   #18
Seniormedlem

Karina sin avatar

Medlem siden: Nov 2001
Meldinger: 2,548
Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.Karina har et ubeskrivelig bra rykte.

Her blir det ikke 7 sorter, men litt blir det da:

Pepperkaker (av IKEA deig)
Kakemanna
Silkekaker (sjakkruter)
Sandnøtter
Og muligens fudge eller annen konfektkake

16.08.08 Bryllupstråd Bilder fra den store dagen
Karina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 01-12-2008, 22:35   #19
Medlem

Hønemor! sin avatar

Medlem siden: May 2008
Sted: Vestfold
Meldinger: 403
Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.Hønemor! har en strålende fremtid.

Pleier ikke å bli så mange sorter, men det ble 4 i år, alle laget i går. Eneste som er et must er serinakaker. Lagde også krumkaker, kolakaker og bordstabelbakkels. Blir nok delfiakake nærmere jul. Er ikke spesielt glad i julekaker, men mannen blir fornøyd da
Gammel 01-12-2008, 22:49   #20
Isa
VIP-Medlem

Isa sin avatar

Medlem siden: Nov 2005
Sted: Tr.heim
Meldinger: 6,998
Blogginnlegg: 36
Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.Isa har et ubeskrivelig bra rykte.

7, er du gal
Rekorden er vel fem eller noe sånt

Pepperkaker må man ha da. Det lager vi altid.
Så hender det vi har bakt sandkaker, berlingekranser og brune pinner. Men jeg må ærlig talt si jeg ikke syns det er så godt.

Peppermynte er jeg veldig i da, så det pleier vi å lage.
Lurte på om jeg skulle få med meg typen å lage det i år.

Om man begår en feil, trenger ikke den ene feilen å bety noe. Det er hva du gjør med feilen som er viktig

-- Leif Askeland --
Isa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar

Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are

Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 05:43.