Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter
Registrér deg nå, så kan du straks bli med i vårt nettsamfunn!
Alle registrerte brukere får:
  • Egen identitet i forumet/nettsamfunnet
  • Starte nye diskusjoner
  • Svare i andres diskusjoner
  • Skrive egen blogg, og svare i andres
  • Redigere egne meldinger
  • Sette opp egne epostvarslinger
  • Selge eller kjøpe via våre rubrikkannonser
  • Søke gjennom millioner av meldinger
  • Sende private eller offentlige meldinger
  • Opprette ett eller flere fotoalbum
  • Kommentere andres bilder
  • Endre utseende på sin offentlige profil
  • Bestemme egen grad av anonymitet
  • Bruke personlig kontakt- og venneliste
  • Opprette eller delta i sosiale nettverk
  • Finne mange nye og hyggelige venner
  Og mye, mye mer... Helt gratis!
Registrer deg nå!
 





Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 05-08-2008, 12:08   #1
Supermedlem
 
Merete79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,259
MP Rating: 0% (0)
Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.
Question IA-bedrift-tapt avspasering?

Jeg jobber i en IA bedrift, den siste uka før ferien min var det planlagt at jeg skulle ta ut endel avsp.
Men så ble jeg sykemeldt den uka.

Er avspaseringa mi da tapt?
__________________
Merete79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 13:06   #2
Veteranmedlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 4,653
MP Rating: 100% (2)
muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.muslingen har en strålende fremtid.
Sv: IA-bedrift-tapt avspasering?

Interessant spørsmål. Aldri vært borti før, så denne abonnerer jeg på.
__________________
Gullgutten 4 år
Lille 3 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 13:35   #3
Veteranmedlem
 
charlie sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2003
Sted: Østlandet
Meldinger: 4,126
MP Rating: 0% (0)
charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.charlie har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: IA-bedrift-tapt avspasering?

jeg ville tro at dette burde behandles på samme måte som når du blir syk i ferie? Da gjelder ferieloven § 9, annet avsnitt:

Arbeidstaker som har vært helt arbeidsufør minst 6 virkedager i ferien, kan kreve at et tilsvarende antall virkedager ferie utsettes og gis som ny ferie senere i ferieåret. Kravet må dokumenteres med legeerklæring og fremsettes uten ugrunnet opphold etter at arbeidet er gjenopptatt.


ellers kan jo slike ting alltid ordnes opp etter avtale m arb giver, så hvis arb giver syns det er greit at du tar avspas en annen gang, så er det jo opp til dere.
__________________
hilsen fra


Charlie & Prinsessen, født 02.06.2003 og Tingeling, født 02.11.2006

Books just wanna be FREE! See what I mean at:
http://bookcrossing.com/friend/Alfacharlie
charlie er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 14:56   #4
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: IA-bedrift-tapt avspasering?

Det er egne regler for avspaseing, og det går ikke under samme regel som feriedager ifht sykemelding. Desverre.

Avtalte dager til avspasering har en desverre ikke krav på å få igjen.

Finner desverre ikke dokumentasjonen igjen på nett, men jeg har vært leder i kommunen, og jeg ville virkelig anta at vi fulgte gjendelde regler
__________________

Sist endret av Berta; 05-08-2008 kl 14:58.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 17:47   #5
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: IA-bedrift-tapt avspasering?

Jeg fant dette i Personalhåndboka, som bygger på offentlige lover og regler:

Sitat:
blir syk når den skal avspaseres, ikke får nye avspaseringsdager

En har altså ikke krav på å få igjen avspaseringsdagen(e) sin(e) om en blir syk ved egenmelding eller sykemelding. Det spiller ingen rolle om en er IA bedrift eller ei, vi er det og det praktiseres på denne måten.



Fant også dette som bekreftes av Rådgiver på Arbeidsrett (Torgeir A. Bjørnland:
Juridisk rådgiver arbeidsrett ):


Sitat:
Hei
En arbeidstaker hadde opparbeid seg avspassering og skulle avvikle denne fra 8.8.07. Samme dag ble arbeidstaker sykemeldt i 14 dager. Arbeidsgiver gir beskjed om at avspaseringen er opphevet (kan ikke tas igjen senere) på grunn av sykemeldingen. Er dette korrekt?


Hei!
Avspasering reguleres ikke i ferieloven. Der avspasering er avtalt, går avspaseringen sin gang til tross for at vedkommende er syk. Mvh Torgeir
En får altså ikke igjen avspaseringen sin, nei.
__________________

Sist endret av Berta; 05-08-2008 kl 17:51.
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 20:14   #6
Supermedlem
 
Merete79 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Sted: Buskerud
Meldinger: 1,259
MP Rating: 0% (0)
Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.Merete79 har en strålende fremtid.
Sv: IA-bedrift-tapt avspasering?

Tusen takk for info Berta! Kjekt å kunne spørre noen som kan disse tingene.

Jeg har aldri vært i den situasjonen tidligere, så var veldig usikker på reglene rundt dette. Men regna egentlig med at det avspaseringa blei tapt.
Selv om jeg gjerne kunne tenkt meg å brukt den til jul..
__________________
Merete79 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 05-08-2008, 20:18   #7
Æresmedlem
 
Berta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2002
Meldinger: 15,212
MP Rating: 100% (22)
Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.Berta har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: IA-bedrift-tapt avspasering?

Ja, det hadde vært greit. Jeg husker selv at jeg fikk meg en skikkelig overraskelse da jeg hadde avspasering og ble sjukemeldt. Sure greier, men sånn er nå reglene...
__________________
Berta er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 06:53.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2008, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com