Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 17-02-2009, 18:55   #1
Medlem
 
gruff sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 120
MP Rating: 0% (0)
gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.
Kontantstøtte ved gradert permisjon?

Jeg har gradert svangerskapspermisjon og har derfor fri èn dag i uka. Lillebror går 80% i barnehage.

Er det noen som vet om vi har rett på kontantstøtte den ene dagen, selv om jeg mottar svangerskapspenger?

Har gått ut fra at det ikke går an, derfor har vi ikke søkt. Men kunne ikke finne at det står noe om dette på NAV
__________________
Storesøster født januar `04
Lillebror født oktober `07
gruff er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:06   #2
VIP-Medlem
 
Ninapia sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: utenfor tr.heim
Meldinger: 6,699
MP Rating: 0% (0)
Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.Ninapia har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontantstøtte ved gradert permisjon?

Kommer ann på hvor mange timer barnehagen har åpent.
Kontantstøtten blir gradert etter timeantall pr uke. Oversikt over graderingen og beløpene finner du på nav.no
__________________
♥ ♥ ♥ 03 - 01 ♥ ♥ ♥
Ninapia er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:29   #3
Seniormedlem
 
Kattrine sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Sted: Jevnaker
Meldinger: 1,882
Blogginnlegg: 47
MP Rating: 100% (6)
Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.Kattrine har et ubeskrivelig bra rykte.
Re: Kontantstøtte ved gradert permisjon?

Nøyaktig dette lurer jeg på også.

Syns sidene til nav er så utrolig slitsomme jeg, så hvis noen vet svaret blir ihvertfall jeg glad.
__________________
født 13.11.2007 i uke 42+1; 4090 gram & 54 cm.
Bryllupstråden min
Kattrine er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:39   #4
Supermedlem
 
mor -igjen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,390
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontantstøtte ved gradert permisjon?

Ble så nysgjerrig at jeg prøvde meg på NAV sine sider. Nå skal vi se om jeg klarer å fortelle det jeg forsto. Det er jo gradert etter timer i barnehagen. Jeg forstår det slik at man regner en dag som antall timer barnehagen er åpen. Dersom barnehagen er åpen 8 timer daglig vil 80% utgjøre 32 timer i uken og man har krav på minste sats, som var ca 600,- pr mnd.

Er barnehagen derimot åpen mer enn 8 timer om dagen vil 80% utgjøre mer enn 32 timer og da vil man ikke ha krav på noe....
__________________
Mor -igjen

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:39   #5
Urt
Seniormedlem
 
Urt sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Sted: På toppen
Meldinger: 2,517
MP Rating: 0% (0)
Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.Urt har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontantstøtte ved gradert permisjon?

Det de må sjå på er kor mangen timer ungen er i bhg. Ikkje det han faktisk er, men kor mangen timer bhg er åpen for dagen. Vanligvis ligger vel ein vanlig dag på 9 timar. Dvs 45 timer pr veke.
Nav opererer med desse talla.

Kontantstøtte

Avtalt oppholdstid i barnehagen (timer pr uke)
Beløp pr måned
0 3 303 kr. 1-8 2 642 kr. 9-16 1 982 kr. 17-24 1 321 kr. 25-32 661 kr. 33 og mer 0 kr.

Ved ein 80 % plass har ungen ( sannsynligvis ) 36 timars opphold i bhg pr veke. Dermed ingen ks.
At du har gradert permisjon har lite å sei i denne saken. Det går kun på oppholdstid i bhg.

Æsj, skjemaet var heilt fint når eg la det inn. Legger ved link til sida og eg, dersom folk ikkje heilt klarer å lesa dette.
__________________
Trollet 04, Tulla 05 og Lille Tulla 07

Fotorier, min lille fotoblogg
Urt er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:41   #6
Supermedlem
 
mor -igjen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Meldinger: 1,390
MP Rating: 0% (0)
mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.mor -igjen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Kontantstøtte ved gradert permisjon?

NAV - Kontantstøtte - Kontantstøtte til småbarnsforeldre


dette skulle være en link til siden.
__________________
Mor -igjen

med 02 og 05
mor -igjen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:42   #7
Medlem
 
gruff sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 120
MP Rating: 0% (0)
gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.
Sv: Kontantstøtte ved gradert permisjon?

Sitat:
Opprinnelig postet av Ninapia Vis post
Kommer ann på hvor mange timer barnehagen har åpent.
Kontantstøtten blir gradert etter timeantall pr uke. Oversikt over graderingen og beløpene finner du på nav.no
Vet jeg bare får kontantstøtte tilsvarende èn dag (det minst beløpet). Ikke så mye akkurat, men tenkte det er dumt å gå glipp av det, hvis man har krav på det
__________________
Storesøster født januar `04
Lillebror født oktober `07
gruff er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 17-02-2009, 21:48   #8
Medlem
 
gruff sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Sted: Rogaland
Meldinger: 120
MP Rating: 0% (0)
gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.gruff er som en lysfontene.
Sv: Kontantstøtte ved gradert permisjon?

Her ble det plutselig mange svar!
Takk skal dere ha
__________________
Storesøster født januar `04
Lillebror født oktober `07
gruff er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 17:28.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com