Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter




Svar
 
LinkBack Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 19-07-2008, 15:32   #1
Veteranmedlem
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,407
MP Rating: 0% (0)
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.
:( Regler for å heve et kjøp???

Hadde kjøpt meg en P&T E3 vogn som ble ødelagt med flybagasjen nå i sommer... Tok kontakt med forsikringsselskapet og i går ble det endelig ordnet... Butikken jeg kjøpte vogna av skulle oppbevare den ødelagt vogna for oss, ble tilslutt enige om at vi skulle hente den heller fordi de hadde litt liten plass til å oppbevare for oss... Da jeg skulle hente den så viste det seg at de hadde kasert vogna likevel og beklaget dette sterkt... Det som var litt dumt var at vi hadde tenkt å bruke den til å ha ekstra deler til den nye modellen vi måtte kjøpe (legge ut for før vi fikk det godkjent fra europeiske forsikring). Salgsrepresentanten for P&T sa til oss at han skulle fikse noe for oss pga dette, men når det er en forsikringssak så er jeg redd han ikke gidder å bry seg om dette her Forsikringsselskapet sa til oss at de ikke helt forstod hvorfor de hadde kasert vogna heller... 3-4 dager etter jeg kjøpte vogna så var den nedsatt til 2000kr, men det er jo bare dårlig service, på den andre siden så var dette heller gunstig for oss som får litt mer igjen for den fordi europeiske tok -30% siden vogna var mer enn 1 år gammel.
Og så fikk jeg og beskjed om at regntrekket til den gamle modellen vi hadde hatt skulle passe til den nye modellen... Dette viste seg å ikke stemme, så det måtte jeg inn igjen å få ett nytt som jeg måtte kjøpe (dette fikk jeg igjen av europeiske). Og så viser det seg at etter bare 1 mnds bruk så rister vogna
og jeg må inn igjen å levere den fra meg, få en lånevogn... Dagen etterpå henter jeg vogna, da er fram hjulet skifta og alt skal være i orden... Dagen etterpå så merker jeg at vogna rister enda og får beskjed om at jeg må inn igjen... Så nå skal jeg inn igjen på tirsdag...

Jeg er så lei så lei så lei og nå vil jeg ikke ha vogna mere, men har jeg lov til å heve kjøpet? Stemmer det ikke at det må være 3 reperasjoner før man får heve kjøpet? Gjelder f.eks angrefristloven?

Jeg er ingen sur kunde hvertfall, de har vært utrolig behjelpelige med vogna og forsikringsselskapet... Han P&T konsuktenten har til og med snakket og kranglet med europeiske for meg så flott service har de gitt meg...
Syntes likevel at reperasjonsforsøkene av dem er svært dårlige og kunne helt sikkert vært unngått Det er ett stykke for meg å kjøre, i tillegg til at mannen er offshore nå så er det ekstra stress...
Som sagt er jeg ingen sur kunde, kommer ikke lengre av den grunn, men jeg er en lei og oppgitt kunde...

Noen som vet hva rettigheter jeg har her?

Beklager rotete innlegg, men tror jeg hvertfall har skrevet alt jeg minnes ved denne saken
__________________


Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 16:33   #2
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2004
Meldinger: 1,889
MP Rating: 0% (0)
galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.galadriel har en strålende fremtid.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

De har tre forsøk på retting, ja, og angrefristloven gjelder ikke når du har kjøpt vognen i butikk.
galadriel er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 17:34   #3
Veteranmedlem
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,407
MP Rating: 0% (0)
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

Sitat:
Opprinnelig postet av galadriel Vis post
De har tre forsøk på retting, ja, og angrefristloven gjelder ikke når du har kjøpt vognen i butikk.
Gjør det virkelig det ja
Jeg er så lei at jeg bare spyr hver gang jeg ser på den vogna
__________________


Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 21:57   #4
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,354
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

Sitat:
Opprinnelig postet av galadriel Vis post
De har tre forsøk på retting, ja, og angrefristloven gjelder ikke når du har kjøpt vognen i butikk.

Det er en vanlig misforståelse, det står ingenting om dette i forbrukerkjøpsloven:

Hva har du krav på hvis varen har en mangel?

Hvis varen har en mangel, kan du kreve at selgeren gir deg en ny tilsvarende gjenstand (omlevering), eller at selgeren retter mangelen. Det er du som kan velge om du vil ha en ny vare eller om den skal repareres. Selgeren kan bare kreve å få reparere varen hvis det er umulig å fremskaffe en ny (for eksempel at varen ikke lenger produseres), eller at det vil medføre en urimelig kostnad å fremskaffe en ny.

(forbrukerportalen.no)
__________________

xtina er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 22:15   #5
Veteranmedlem
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,407
MP Rating: 0% (0)
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

Blir helt forvirra nå jeg... Kunne jeg da ha nektet å latt dem fikse vogna og heller fått en helt ny??? Jeg er selger selv egentlig så jeg burde jo egentlig vite dette, men det står så mange forskjellige ting som fort kan misstolkes føler jeg... Jeg trodde at selgeren hadde krav til å rette opp i feilen eller mangelen innen en viss tid eller noe sånn i det minste
__________________


Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 22:18   #6
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,354
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

Du kunne fått nytt ja. Nå som du har godtatt reparasjon har de krav på 2 forsøk på å reparere den, derav sikkert misforståelsen.

Dersom du velger at selgeren skal reparere, eller at selgeren har krav på å få reparere, har du som hovedregel krav på en lånegjenstand, dersom det tar mer enn en uke å få rettet mangelen. Merk deg også at selgeren etter forbrukerkjøpsloven kun har to sjanser til å rette samme feilen. Mislykkes dette, kan du kreve prisavslag eller heving av kjøpet.
__________________

xtina er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 22:31   #7
Veteranmedlem
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,407
MP Rating: 0% (0)
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

men da er vi tilbake på det at viss de denne gangen ikke klarer å rette opp i feilen så blir det heving ved neste gang samme feil oppstår... Og så var det noen som sa at dette stemte ikke å ble ofte missforstått...
__________________


Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 22:32   #8
Supermedlem
 
xtina sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2006
Meldinger: 1,354
MP Rating: 100% (1)
xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.xtina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

Sitat:
Opprinnelig postet av Lille Blink Vis post
men da er vi tilbake på det at viss de denne gangen ikke klarer å rette opp i feilen så blir det heving ved neste gang samme feil oppstår... Og så var det noen som sa at dette stemte ikke å ble ofte missforstått...
Det står svart på hvitt i forbrukerkjøpsloven det, så det er bare å stå på krava
__________________

xtina er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 22:35   #9
Veteranmedlem
 
Lille Blink sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Sted: Jæren...
Meldinger: 4,407
MP Rating: 0% (0)
Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.Lille Blink har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

Sitat:
Opprinnelig postet av xtina Vis post
Det står svart på hvitt i forbrukerkjøpsloven det, så det er bare å stå på krava
Okeydokey
Skal printe den ut jeg om det skjærer seg igjen...

Takk for hjelpa

Sitter nesten å tenker på hvilken vogn jeg skal kjøpe etter denne for jeg tviler på at de klarer å fikse den... Forslag?
__________________


Tatt av: 18,5kg.Igjen:0kg (nytt mål er -5kg til,nå -2,5)(gått ned 3str)
Lille Blink er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-07-2008, 16:38   #10
Seniormedlem
 
Tuppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Sted: Sør-Trøndelag
Meldinger: 1,650
MP Rating: 0% (0)
Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.Tuppa har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Regler for å heve et kjøp???

Gjelder den virkelig bare ved dør- og nett-salg?

Det visste jeg ikke, har vel aldri tenkt over det.
__________________
Storebror 11.05.04
Lillebror 24.02.07
Tuppa er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are
Pingbacks are
Refbacks are


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 20:03.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com