Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 13-10-2008, 20:22   #1
Supermedlem
 
Kastina sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,448
MP Rating: 0% (0)
Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.
Syke barn - hvem betaler?

Jeg har vært hjemme med barna siden eldste ble født og startet først og jobbe igjen i vår. Jeg har derfor ikke satt meg noe inn i reglene for dette med syke barn.
Var hjemme 3 dager i løpet av første mnd, men selv om jeg ringte og ga beskjed om at jeg må være hjemme med sykt barn, skrev jeg ingen egenmelding og ble trukket i lønn. Jeg trodde man ikke fikk bruke egenmelding før etter to mnd og tenkte ikke noe over det. Men nå har jeg forstått det slik at med barn gjelder egenmelding fra første dag man er ansatt..?

Nå får jeg minst to nye sykedager denne uken, men jeg misliker tanken på å motta lønn fra arbeidsplassen for å være hjemme med syke barn (liten arbeidsplass), men lurer nå på om det er NAV som tilbakebetaler disse pengene? I tilfelle kjenner jeg det ingen plass og slipper å tape penger
__________________
mai -03 og mai -06
Kastina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 20:30   #2
Veteranmedlem
 
Ariadne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,763
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

Nav betaler sykt barn dager ja
__________________
Mamma til lille M, sept. o6 med god hjelp av min kjære

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 21:30   #3
mus
Supermedlem
 
mus sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2002
Meldinger: 881
MP Rating: 100% (4)
mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.mus har en strålende fremtid.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

Sitat:
Opprinnelig postet av Ariadne Vis post
Nav betaler sykt barn dager ja
Gjør de?!! Har du link på det? Hadde vært gull å hatt..
__________________
mus & -99, -03 og -06

"Ved enden av veien finnes kjærligheten. Lenger kommer du ikke.."
mus er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 22:10   #4
Medlem
 
toblerone sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Sted: Follo
Meldinger: 259
MP Rating: 0% (0)
toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.toblerone har mye å være stolt av.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

.......Her er det står:

RTV

Se § 9-7
__________________
Tobbis og gutta Store storebror 24.08.94, storebror 11.02.06 og lillebror 15.04.08

Sist endret av toblerone; 13-10-2008 kl 22:23. Begrunnelse: måtte rote meg frem i lovverket....
toblerone er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 22:24   #5
Veteranmedlem
 
Ariadne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,763
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

Har ikke link men sjefen min sa at de søkte om å få igjen sykt barn dager lønna av nav og gjorde det.
__________________
Mamma til lille M, sept. o6 med god hjelp av min kjære

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 13-10-2008, 22:29   #6
Veteranmedlem
 
Ariadne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Sted: Fredrikstad
Meldinger: 3,763
MP Rating: 0% (0)
Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.Ariadne har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

NAV - Sykt barn eller familie - Ytelser ved barns og andre nære pårørendes sykdom

Der står det at nav yter omsorgspenger - omsorgspenger er det de "10" dagene heter
__________________
Mamma til lille M, sept. o6 med god hjelp av min kjære

Besøk gjerne Min hobby krok og si hva du syns
Ariadne er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 01:44   #7
Veteranmedlem
 
Ritamor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2002
Sted: Finnmark
Meldinger: 4,539
MP Rating: 0% (0)
Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.Ritamor har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

Men det er arbeidgiver som betalter ut pengene. Arbeidgiveren får pengene igjen hos NAV.
__________________
Klemmer i kø fra Ritamor
Hestejenta -99 og Prinsessa -04
Ritamor er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 07:18   #8
Supermedlem
 
Kastina sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,448
MP Rating: 0% (0)
Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

Takk for svar!
__________________
mai -03 og mai -06
Kastina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 14-10-2008, 21:34   #9
Veteranmedlem
 
VeroTrollet sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Meldinger: 3,559
MP Rating: 0% (0)
VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.VeroTrollet har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

hum...
Jeg ringte NAV og spurte om det der, om jeg hadde rett til å bruke egenmelding. Rett etter jeg ble ansatt måtte jeg være hjemme med sykt barn, men fikk beskjed fra NAV om at jeg måtte ha vært ansatt i to mnd selv om det var barn som var syk.
__________________
VeroTrollet er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 15-10-2008, 21:55   #10
Supermedlem
 
Kastina sin avatar
 
Medlem siden: May 2003
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,448
MP Rating: 0% (0)
Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.Kastina har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Syke barn - hvem betaler?

Jobben min sjekket opp dette i dag, og de måtte selv betale de første 10 dagene barna er syke. Deretter kunne de få det refundrt fra NAV..
__________________
mai -03 og mai -06
Kastina er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 01:43.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com