Gå tilbake   NybaktMamma - Møteplassen > Diskusjoner > Lover, regler og rettigheter


Svar
 
Diskusjonsverktøy Visningsmodus
Gammel 18-02-2009, 22:22   #1
Medlem
 
wimza sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Spydeberg
Meldinger: 379
MP Rating: 0% (0)
wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.
Utbetaling av bonus når man er i permisjon

Jeg har akkurat snakket med ei annen jente på jobben min, og under samtalen kom det frem at alle andre på jobben har fått utbetalt bonus i januar (som vi har fått hvert år) Men ikke jeg og hun andre som er i svangerskapspermisjon.

Jeg vet at det tidligere har vært slik at de i permisjon har fått bonus, så spørsmålet er da: Er dette noe de bare kan slutte med? Har ikke kontraktfestet bonus, men vil det ikke være diskriminering at vi ikke får?

Til info fikk de som ble ansatt i løpet av året redusert permisjon med antall måneder de hadde vært ansatt. (klønete formulert, men dere skjønner?)

Uff, fikk skikkelig ekkel følelse jeg nå, skikkelig sånn: "Velkommen tilbake" liksom! Noen som vet av dere flinke damer her inne?
wimza er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-02-2009, 10:10   #2
Supermedlem
 
suupaahGirl sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Sted: Vestlandet
Meldinger: 1,252
MP Rating: 0% (0)
suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.suupaahGirl har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Utbetaling av bonus når man er i permisjon

Hmm...ikke lett å si i og med de har brukt å betale ut til ansatte i permisjon før, men jeg vet bare at der hvor jeg jobber får jeg ikke bonus når jeg er i permisjon.
__________________
07
09
suupaahGirl er pålogget nå   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-02-2009, 18:59   #3
Seniormedlem
 
marie_83 sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Sted: i et stort hus
Meldinger: 2,827
MP Rating: 0% (0)
marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.marie_83 har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Utbetaling av bonus når man er i permisjon

de jeg kjenner som får bonus har ikke fått dette når de har vært i permisjon, for bonus er jo noe man skal få for den insatsen man har gjort igjennom året.
Men siden de som har vært i perm har fått bonus før hadde jeg spurte sjefen hvorfor dere ikke har fått? kan jo hende de har sluttet med det pga finanskrisen som er nå.
__________________
.........................................................
marie_83 er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 19-02-2009, 21:19   #4
VIP-Medlem
 
muslingen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2004
Meldinger: 5,201
MP Rating: 100% (2)
muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.muslingen har et ubeskrivelig bra rykte.
Sv: Utbetaling av bonus når man er i permisjon

Det kommer an på type bonus.
Personlig bonus for fakturerte timer/solgte produkter = nei (du kan jo ikke fakturere/selge noe når du er i perm (men du skal ha for det du faktisk fakturerte/solgte i fjor da - før permisjonen))
Generell bonus fordi bedriften går bra = ja (dersom du får foreldrepengene av arbeidsgiver, ikke dersom NAV utbetaler)
__________________
Gullgutten 5 år
Lille 4 år
muslingen er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Gammel 21-02-2009, 19:58   #5
Medlem
 
wimza sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Sted: Spydeberg
Meldinger: 379
MP Rating: 0% (0)
wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.wimza har en strålende fremtid.
Sv: Utbetaling av bonus når man er i permisjon

Takk for svar jenter!
Det er selvsagt snakk om en generell bonus, med bakgrunn i resultat for 2008 Og jeg får foreldrepenger fra arbeidsgiver.
__________________
Vi ble foreldre til Lille Angelica 150808
wimza er logget av   Opprett en ny diskusjon (avsporing) med denne meldingen som utgangspunkt. Svar med sitat
Svar



Diskusjonsverktøy
Visningsmodus

Regler for innlegg
Du kan ikke starte nye diskusjoner
Du kan ikke svare på meldinger/diskusjoner
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke redigere meldingene dine

BB-kode er
Smilier er
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Trackbacks are Av
Pingbacks are Av
Refbacks are Av


Alle tider vises som GMT +1. Klokka er nå 08:42.




Powered by vBulletin® Version 3.7.3
Copyright ©2000 - 2009, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Friendly URLs by vBSEO 3.2.0
Alt innhold ©2001-2008 NybaktMamma.com