+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 12 av 12

Diskusjon: Hva med de ubrukte eggene...

Husmusa
    Gjest

lei_seg Hva med de ubrukte eggene...

.........
    Sist endret av Husmusa; 20-05-2008 kl 22:22

2.  

Sv: Hva med de ubrukte eggene...

Skjønner så inderlig godt tankegangen din.
    Vi diskuterete akkurat det samme hjemme hos oss nå i dag.
    Vi bør jo egentlig si oss kjempe fonøyde med to velskapte barn, men et ønske om ett til ligger i bakhodet.
    Samtidig er vi ikke sikker på om vi vil utforske sjebnen, ettersom vi har har hatt ett perfekt svangerskap, perfekt fødsel og to velskapte barn.
    Men vi har bestemt oss for at eggene skal tines opp. Som vi og tenker, det kan være ett av våre fremtidige barn som ligger i fryse`n på St.Olav.
    Vi har tre egg liggende der. Men nå skal det sies at mine egg har ikke tålt opptining forut, så sjansen anser vi som liten å få satt inn noen av dem. men ikke pokker om de skal få kaste dem nei.

er det vanlig prosedyre at de ringer fra klinikken for oppfølging???
    Tiril og Sander kom 23 august 07.

Husmusa
    Gjest

Håper virkelig det går den veien dere ønsker, Maysen
    Sist endret av Husmusa; 20-05-2008 kl 22:21

VIP-Medlem
    Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Muggi sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2005
    Sted
    Telemark
    Meldinger
    6,154

Skjønner tankegangen din veldig,veldig godt. Nå har jeg kun ett barn og jeg vil gjerne ha flere, men om jeg hadde sittet i din situasjon ville jeg synes det hadde vært utrolig vanskelig å be de om å destruere. Jeg har selv en "frysejente" og ser hva disse kan bli
    Men likevel så lenge du er frarådet flere graviditeter og er fornøyd med de du har så blir det jo på en måte feil å bruke de "bare" fordi samvittigheten din sier det.

Det er jo en stund til du må ta det valget så dere har jo god tid til å evt bestemme dere. Lykke til!!
    Mamma til to deilige IVF-mirakler
    -06 & -09

VIP-Medlem
    Rykte Rykte Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Pusa sin avatar
    Medlem siden
    Jun 2005
    Meldinger
    6,719

Jeg forstår også godt hva du mener og ikke minst hva du føler. Jeg har aldri vært så heldig å få noen på frys så jeg har ikke erfart det selv. Men klarer fint å sette meg inn i situasjonen.
    Hva du skal gjøre må være opp til deg selv og din mann. Men du kan jo spørre deg selv om du klarer å sette en strek etter dere har brukt frysevarene. Eller vil du da være så innstillt på ett søsken at dere begir dere ut på nye ivf forsøk? Er du klar for det?
    Hvor lenge kan de ligge i fryseren? Kanskje dere kan tenke på det en god stund før dere tar den endelige avgjørelsen?

Lykke til med avgjørelsen, håper du blir fortrolig med avgjørelsen dere tar
    -Det var ikke det at livet var meningsløst før jeg fikk barn, men når de ble født forsto jeg meningen med livet

Ekorn
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Husmusa Vis post
    men føler for å høre hva dere andre tenker i forhold til det å ikke få brukt av fryseeggene.
    Jeg må bare si jeg kjenner med veldig igjen i det du skriver... Vi har igjen kun 1 egg, men bare tanken på at vi aldri skal bruke det gjør at jeg føler meg nesten kvalm... jeg tenker av og til at dette minner meg om abort - egget er jo befruktet og vi velger å ikke bruke det... Men på den andre siden så er det ikke aktuelt å bli gravid igjen her så det er en vond vond situasjon...

For oss har Riksen løst dette problemet ved å donere alle våre overskytende befruktede egg til vann- og avløpsetaten, så jeg greier dessverre ikke helt å sette meg inn i tankegangen. Heldigvis har du jo, som du skriver, ennå noen år på deg til å ta en endelig avgjørelse. Kanskje vil også helsesituasjonen din kunne bedres, slik at det kan åpnes en mulighet for nye forsøk?
    Jente oktober 2006, gutt 22. september 2008.

VIP-Medlem
    Rykte
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    lex sin avatar
    Medlem siden
    May 2006
    Meldinger
    5,105

Vi er i ca samme situasjon, så jeg skjønner veldig godt hva du mener. Jeg har ikke blitt frarådet flere svangerskap, men den psykiske belastningen ved et nytt svangerskap vil være tøff med tanke på hvordan de to foregående har vært.

Kan du bli friskere, slik at det vil være trygt å prøve?
    Jeg vet ikke om jeg tør, men når jeg ser på ungene mine og vet at jeg har noe liggende i en fryser som kan bli til noe slikt, da blir jeg så uendelig trist og tenker at jeg må prøve, uansett.
    Lykke kommer i mange størrelser!

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    mymlen sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2004
    Sted
    Moelv
    Meldinger
    1,311

Vet akkurat hvordan du har det!

Vi har to egg i en fryser i Oslo, og selv om vi egentlig er helt enige om at vi ikke skal ha flere barn, så gnager den tanken meg.. to bittesmå mennesker-begynnelser på en måte.. Jeg har til og med blitt tilhenger av forsking på befruktede egg.. for da vil de komme til nytte.. Men, vi har enda 4 år på å bestemme noe som helst.. så..
    Sitat Opprinnelig postet av Pipling
    Mymlen har som vanlig helt rett!!
    Mymlen
    Snusmumrikken født mai 1990, Sniff født november 2004 og LilleMy født 3. februar 2008

Husk i disse trange tider, bruk på papiret på begge sider.
    Tenk også på din venn, og heng papiret opp igjen

Æresmedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Niobe sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2005
    Sted
    Rogaland
    Meldinger
    24,625

Jeg har en venninne som var i samme situasjonen, og hun tenkte akkurat som deg. Jeg kan veldig godt forstå det, og det er vel alltid enda lettere å forstå hva man "velger bort" etter å ha fått det første barnet.
    “God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
    the courage to change the things I can,
    and the wisdom to know the difference.”
    Reinhold Niebuhr

September 2005 Mai 2010

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Miriam sin avatar
    Medlem siden
    Feb 2003
    Sted
    Østlandet
    Meldinger
    339

Jeg har også en venninne som har vært i samme situasjon.
    Hun valgte å ødelegge eggene siden hun ikke skal ha flere barn, og for henne var det helt uproblematisk. Så folk er forskjellige...

Men jeg skjønner godt din tankegang. Det var derfor jeg spurte henne om hva hun hadde gjort, fordi for meg ville det nok ha vært vanskelig. Håper du finner ut av det.
    Klem fra Miriam som har de nydeligste guttene i verden!

vi har fem egg på frys og et frysebarn fra før. I tillegg er jeg gravid nå og har egentlig ikke spesielt lyst på fler enn to (ser jeg for meg). Veldig vanskelig å bare kaste eggene synes jeg, og siden vi har fem på frys også så er det jo en reell sjanse for at det faktisk hadde blitt en nr tre. Utrolig vanskelig valg å ta. For egentlig synes jeg det er uetisk å kaste dem.

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg

• Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine