+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 6 av 6

Diskusjon: Kan jeg få spørre om en ting

NANNE
    Gjest

Kan jeg få spørre om en ting

Jeg har gått å grublet på hva jeg skal gjøre med lille Sebastian, vurdert å ha minnelund eller gravplass men har kommet frem til at gravplass ble det som er riktig for meg.
    Lurer på om noen kan fortelle meg litt hva de har valgt? og de som har valgt gravplass hvordan gjorde dere det?
    JEg har fått så mange valg men jeg vet ikke hvor sterk jeg er til å se kista eller at den blir senket ned. Blir jo nesten gal i hodet av alle disse valga så kanskje noen av dere kan hjelpe meg litt på veien.
    Men forstår godt vis dere ikke vil dele den biten med meg

2.  
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Emjo sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2007
    Sted
    Sør-Jæren
    Meldinger
    1,122
    Blogginnlegg
    5

Sv: Kan jeg få spørre om en ting

Så leit at dere har mistet lille Sebastian. Kondolerer Føler med deg.

Jeg valgte å gravlegge min gutt som jeg mistet i 2000, og det har jeg ikke angret på. Som deg vurderte jeg alle alternativene og kom frem til at en grav å gå til var det jeg ønsket meg.
    Begravelsen grudde jeg meg veldig til. Det ble en verdig og flott seremoni for gutten min.
    Håper du finner ut av hva du ønsker å gjøre
    februar 04 og oktober 07

Så trist å høre at dere har mistet lille Sebastian!

Lurer på om noen kan fortelle meg litt hva de har valgt? og de som har valgt gravplass hvordan gjorde dere det?
    Vi valgte å gravlegge lillebror. I en egen grav. Vi var første på "feltet" vårt, men nå er det 5 andre barnegraver der. Jeg er utrolig glad for at vi valgte egen grav. I nesten 1 år har jeg vært der hver dag. Måtte bare minne meg på hver dag at han faktisk var borte... Andre er på kirkegården en gang i mnd, begge deler er helt normalt.

Vi valgte å ha en liten sermoni, med kun familien. Vi ble 18 stk. Det var meningen at presten skulle si noe ved graven, men det blåste så mye, at vi gikk inn i kapellet. Vi bar kista ned til "plassen" vår og satte den på plass. Vi senket kista ned, mannen og meg, for jeg viste at jeg ikke hadde klart å se på...
    Det ble en fin liten sermoni med middag etterpå. Dette ble jo lillebrors eneste "feiring" på at han var blitt født... Jeg er veldig glad for det nå.

Det er mange valg, og ikke helt lett å vite hva som vil være helt riktig...
    Dere har rett til gravferdsstødnad på nesten 18 000, som dekker det meste, avhenging av hvilken sermoni og sten dere ønsker.

Der Lillebror er gravlagt (Orelund)har de tilbud om å stelle gravene, så dersom vi ønsker dette etterhvert, vil det alltid se pent ut der om vi ikke orker å stelle selv.

Og en liten til slutt... vi var så usikker på hva vi skulle si til storebror, vi valgte å ha han med i begravelsen, hvordan han kom til å reagere på kisten og at vi senket den ned i jorda. Begravelses sa noe fint...

En kiste er et godt sted for kroppen å være når man er død!

Trenger du et tips på en god begravelsesagent, bare si ifra, så sender jeg en prikk...
    Sist endret av Sjøstjerne; 08-01-2009 kl 21:23
    Sjøstjerne
    2004, d/f2007, 2008, mai 2012

www.kristinsunike.blogspot.com

NANNE
    Gjest

Sitat Opprinnelig postet av Sjøstjerne Vis post
    Så trist å høre at dere har mistet lille Sebastian!

Vi valgte å gravlegge lillebror. I en egen grav. Vi var første på "feltet" vårt, men nå er det 5 andre barnegraver der. Jeg er utrolig glad for at vi valgte egen grav. I nesten 1 år har jeg vært der hver dag. Måtte bare minne meg på hver dag at han faktisk var borte... Andre er på kirkegården en gang i mnd, begge deler er helt normalt.

Vi valgte å ha en liten sermoni, med kun familien. Vi ble 18 stk. Det var meningen at presten skulle si noe ved graven, men det blåste så mye, at vi gikk inn i kapellet. Vi bar kista ned til "plassen" vår og satte den på plass. Vi senket kista ned, mannen og meg, for jeg viste at jeg ikke hadde klart å se på...
    Det ble en fin liten sermoni med middag etterpå. Dette ble jo lillebrors eneste "feiring" på at han var blitt født... Jeg er veldig glad for det nå.

Det er mange valg, og ikke helt lett å vite hva som vil være helt riktig...
    Dere har rett til gravferdsstødnad på nesten 18 000, som dekker det meste, avhenging av hvilken sermoni og sten dere ønsker.

Der Lillebror er gravlagt (Orelund)har de tilbud om å stelle gravene, så dersom vi ønsker dette etterhvert, vil det alltid se pent ut der om vi ikke orker å stelle selv.

Og en liten til slutt... vi var så usikker på hva vi skulle si til storebror, vi valgte å ha han med i begravelsen, hvordan han kom til å reagere på kisten og at vi senket den ned i jorda. Begravelses sa noe fint...

En kiste er et godt sted for kroppen å være når man er død!

Trenger du et tips på en god begravelsesagent, bare si ifra, så sender jeg en prikk...
    sier gjerne ja takk tildet jeg, har vært i kontakt med et sted men siden vi ikke hadde bestemt oss helt når jeg ringte så jeg har ikke valgt noen enda.

Sitat Opprinnelig postet av NANNE Vis post
    sier gjerne ja takk tildet jeg, har vært i kontakt med et sted men siden vi ikke hadde bestemt oss helt når jeg ringte så jeg har ikke valgt noen enda.
    Da har jeg sendt deg en prikk med begravelsesbuyrå og navn på vår kontakt...
    Han kan hjelpe med alt det praktiske.

Og det fine, var at han tydelig sa pris, noe ikke alle gjør.
    Sjøstjerne
    2004, d/f2007, 2008, mai 2012

www.kristinsunike.blogspot.com

NANNE
    Gjest

takker så mye for det

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Sosiale Bokmerker

Sosiale Bokmerker

Regler for innlegg