Opprinnelig postet av
Sjøstjerne
Så trist å høre at dere har mistet lille Sebastian!
Vi valgte å gravlegge lillebror. I en egen grav. Vi var første på "feltet" vårt, men nå er det 5 andre barnegraver der. Jeg er utrolig glad for at vi valgte egen grav. I nesten 1 år har jeg vært der hver dag. Måtte bare minne meg på hver dag at han faktisk var borte... Andre er på kirkegården en gang i mnd, begge deler er helt normalt.
Vi valgte å ha en liten sermoni, med kun familien. Vi ble 18 stk. Det var meningen at presten skulle si noe ved graven, men det blåste så mye, at vi gikk inn i kapellet. Vi bar kista ned til "plassen" vår og satte den på plass. Vi senket kista ned, mannen og meg, for jeg viste at jeg ikke hadde klart å se på...
Det ble en fin liten sermoni med middag etterpå. Dette ble jo lillebrors eneste "feiring" på at han var blitt født... Jeg er veldig glad for det nå.
Det er mange valg, og ikke helt lett å vite hva som vil være helt riktig...
Dere har rett til gravferdsstødnad på nesten 18 000, som dekker det meste, avhenging av hvilken sermoni og sten dere ønsker.
Der Lillebror er gravlagt (Orelund)har de tilbud om å stelle gravene, så dersom vi ønsker dette etterhvert, vil det alltid se pent ut der om vi ikke orker å stelle selv.
Og en liten til slutt... vi var så usikker på hva vi skulle si til storebror, vi valgte å ha han med i begravelsen, hvordan han kom til å reagere på kisten og at vi senket den ned i jorda. Begravelses sa noe fint...
En kiste er et godt sted for kroppen å være når man er død!
Trenger du et tips på en god begravelsesagent, bare si ifra, så sender jeg en prikk...
Sosiale Bokmerker