Barna friske, *star*?
Barna friske, *star*?
Jeg syns dere er kjempe flinke som trener!
Her i huset er det slik at mannen sykler titt og ofte til å fra jobben. Jeg kjører buss, begge veiene.
Ungene de går på turn en dag i uka. Så i bunn og grunn burde man jo ta seg tid til å trene selv, men ja.
I går var det 5 år siden storebror kom til verden. Har feiret hele helga, masse folk og han har hatt det kjempe kjekt.
I går på bursdagen sin fikk han frokost, pakke og sang på senga.
Men han har hostet stygt i hele går, har vondt i halsen og magen sier han i dag, men hoster mindre.
Så det ble plutselig to sykedager for hans del i fra barnhagen. Skulle jo ha bursdags feiring av han i barnehagen i dag. Men de skulle ta det en annen dag.
Har ingen storeplaner for dagen, forutenom å spise litt kake etter helga.
februar 05 ~ mars 07 ~ Frøkena 2 juni 2011
Grattis med storebror Rhiina Her teller storebror ned til sin på søndag. Skal ha barnehagebursdag på lørdag og familiefeiring på søndag. Og så skal han jo feires i barnehagen på mandag så blir 3 dager til ende.
Slafsemusa: ja her er vi friske. Feberen til lillebror forsvant på fredagen igjen. Dvs målte han bare på morran og da var den 39, men etter en times lur i 12-tida så kviknet han mer og mer til og kjentes ikke varm ut lenger. Han var litt survete og sliten i helga, men matlysten var jo ikke på topp på fredagen så ikke så rart det da. Ingen andre som ble syke, så tydelig det var et eller annet som "stakk" lillebror.
På kurset i dag var det bare et intervju med hver enkelt av oss for å lære litt om oss og hva vi vil.
Jeg sliter litt med selvtillitt og psyken tar seg en tur av og til etter fødselsdepresjonen med lillebror. Legen min foreslo at kanskje en coach kunne være tingen for meg og har fått i oppgave å prøve det. Hadde funnet en, men jaggu meg er ikke det hun som har kurset Så da vet jeg liksom ikke helt Har jo ikke ringt å spurt om hun tar personlig coaching da, men hvis hun gjør så vet jeg ikke om jeg vil gå til henne. På den andre siden så blir hun jo kjent med meg nå da. Neida, jeg er ikke sær jeg
Star har det noe å si da at hun er på det kurset også da?
Du kan jo se det litt an også kjenne litt mer på det etter som kurset går.
Vi har sett filmen Bolt nå, den var litt skummel i begynnelsen syns storebror. Men ellers var det bra sa han.
Nå sitter han å tegner, vet ikke helt hva jeg skal finne på. Er mye jeg burde gjøre, men ingenting jeg har lyst å gjør :P
Signerer Rhiina her jeg, *star*. Lykke til.
Rhiina: gratulerer med femåringen
Bare jeg som er sær da vøtt
I dag har vi arrangert barnebursdag for første gang. 7 4-5 åringer i tillegg til våre egne. Det gikk over all forventning gitt og tror da storebror var fornøyd.
Men til neste år vet jeg ikke om jeg "gidder" å ta hensyn til alle eller ingen siden det virker som om ingen andre gjør det.
Da var årets feiring av storebror over. Koselig familieselskap i går og feiring i barnehagen i dag.
Jeg har vært på jobb i dag og fikk da ikke med meg kurset. I morgen blir det kurs først og så jobb, regner med jeg er ganske sliten i morra ja.
*star* gratulerer så masse med en 5 åring i huset du også!
Her er guttene hjemme, det var -20 grader når vi stod opp, fristet ikke å gå ut med de til barnehagen, hadde blitt innedag i barnehagen uansett også.
Det er strålende sol nå fra en blå himmel, men enda -15,6 grader ute. Syns det skal snart bli vår og sommer nå! Gleder meg sånn.
For tiden så prøver vi å finn ut hva vi skal gjør i sommer, guttene skal ha 3 uker ferie i løpet av sommeren to av disse ukene har barnehagen stengt.
Går enda å venter svar i fra avdelingen jeg er på nå om jeg får sommerjobb der, så tror ikke jeg får stort mer en de 2 ukene som barnehagen har stengt.
Vi vurderer Mummi dalen og Astrid Lingrens Verden, men fy for noen priser på overnatting på sist nevnte, noen som har noen plasser å anbefale å overnatte der?
Har skjønt det sånn at man burde ha minst 2-3-4 dager i Vimmerby?
Ellers så prøver vi å få til en Østersund tur nå til våren i en helg i lag med et vennepar, vi gjorde det i fjor. Var veldig koselig!
Har så si ingen planer denne uka, eneste jeg vet at jeg skal jobb lørdag og søndag. Neste mandag er det jo 1 mars!
Takk takk
Blir visst jobbing på meg i morgen, så da blir det oppstykket kurs denne uka.
Har ikke planlagt noe sommerferie enda vi. Jeg vil en ting og sambo noe annet Men må finne ut om vi skal ha fri i juli eller august når sambo har sine friuker for han har ikke ferie i den forstand.
*star* hvor du vil og hvor vil på ferie da?
I dag fikk jeg beskjed om at jeg får sommer jobb på avdelingen jeg jobber på.
Sjefen skal ringe meg i morgen, sikker for å høre angående hvor mye jeg vil jobb å eventuelt ferie.
Tror jeg satser på de 2 ukene, også får vi ta noen før og etter jeg er ferdig som sommervikar på avdelingen. Hadde jo ingen ferie i fjor på de 8 ukene, tok alt etterpå.
Det funket det også, men da var guttene i en annen barnehage som ikke hadde sommer stengt!
Har sydd vimpel til rommet til minstemann i dag, fikk klar beskjed i fra størstemann at han ville også ha sånn på rommet sitt.
Så jeg må vel sette i gang å klippe, stryke og sy for å lage en til, men det hadde jeg tenkt likevel.
Har plan om å sy en genser til minstemann også, har kjøpt inn stoff og mønster.
Tenkte å kjøpe inn stoff til størstemann også, men ble så usikker på stoffet, men fikk kjøpt mønster.
Har mange andre prosjekter på gang også, men må vel begynne en plass. Også bli ferdig med en ting også forsette
Jeg vil nordover, sambo vil til Legoland. Altså jeg har ikke noe imot å dra til Legoland, men jeg vil så fryktelig gjerne dra nordover og til barndomshjemmet til farmor. Vi var alltid der om sommmeren fram til jeg var 20 og jeg tror gutta hadde storkost seg der. Problemet er jo at det er så veldig langt å kjøre og ikke er det så enkelt å ta fly heller for må ha båt etterpå og så må vi jo ha bil ellers kommer vi oss ingen steder. Kan jo leie bil, men da må vi jo ha med bilsetene
Jaja vi får se. Sambo har vel ikke fri når mamma og pappa skal oppover uansett og det er et must.
Da har jeg vært og trent og sitter klar i sofaen for å se på litt ski
*star* dere får dra med fly til Legoland da. Så tar dere bilferien nordover da
Vi var i Legoland for 2 år siden snart, guttene storkoste seg der.
Storebror her i huset, snakker enda om Legoland.
Begge guttene la seg fint ned i kveld, minstemann har feber i kveld.
Han sier også at han har vondt i magen, når vi spør. Så det blir hjemme dag på han i morgen.
Men han får se til å bli frisk i morgen, for på fredagen MÅ han i barnehagen.
Logopeden kommer for å ta en vurdering av han, skulle ha vært en gang før. Men da var han syk.
Sambo har ingen som helst lyst til å sitte i bil i 2 døgn for å komme oss nordover.
Og skal vi til Legoland så kjører vi vel dit tror jeg. Kan nok bli artig det ja
God bedring til lillebror
Her klages det støtt over magen, men som regel har de spist for fort eller har luft. Ellers er lillebror en del plaget over vondt i beina, regner med det er voksesmerter
To dager i bil ja.
Dere får ta noen stopp på veien, så blir det ikke så ille Hvor langt nord skal dere da?
Vet ikke om det er bare mat allergien til minste mann som plager han eller om det er noe annet.
For hvis det er det så kan han få høy temp rundt 38 +/- og har vondt i magen.
Hører flere som snakker om voksesmerter i føttene, men ingen av mine har snakket om det.
Husker selv jeg hadde det, grusomt vondt syns jeg det var. Det er ikke noe kjekt!
Midt mellom Bodø og Narvik sånn omtrentlig
Nei storebror har aldri klaget over sånne vondter, men lillebror klager ofte. Heldigvis virker det ganske "uskyldig" for han blir bare litt betutta og sier at han har vondt og da er det over liksom. Kan godt våkne om natta av det også, men sovner fort igjen.
Ah, jeg har bestilt legoland tur til hele familien, men mange mener at de er for små. Er de det?
Er det kun største på seks som vil ha det greit der?
De minste blir to og tre i april.
Slafesmusa: Vi dro når støreste var 3,5 og minste var 1,5 år. Å begge to storkoste seg! Så nei, jeg vil ikke si de er for små.
Men vi hadde ingen forventninger til parkere, for hadde hørt så mye forskjellig. Så vi tok det akkurat som det kom, å dagen ble super.
Eneste minuset var at vi tenkte å spise middag, den siste time parken var åpen, men da stengte alt av spiseplasser også.
Har jobbet i helga, i morgen er det 1 mars alt. Da begynner vi med første vår mnd Det skal bli godt!
Det er utrolig fint vær her i dag, men orker ikke å gjøre stort i dag.
Rhiina: så det var masse å gjøre for de små og? Mange som sier at det kun er karuseller og slikt for eldre barn. Hve gjorde dere der?
Ja, utrolig deilig at det er VÅR imorgen.
Storebror i huset har vinterferie nå og skal sove hos en klassekamerat imorgen. Koselig!
Ja, det var diverse karuseller, så til slutt fant vi en leke plass for mindre unger også.
Tok jo karusellene i lag med begge to, når vi var der så var det nesten ikke noe kø, begynnelsen av juni.
Så var ikke noe problem å få kjørt karusellene flere ganger heller, var som regel bare noen få før oss i køen.
Men tror det har mye å si hvordan innstilling man går inn i parken med. Om man forventer det super fantastisk så tror jeg nok det kan bli skuff i samtidlige parker osv man drar på.
Sosiale Bokmerker