+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 17 av 17

Diskusjon: ~Skravletråd uke 45~

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    diadem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    På norges største øy
    Meldinger
    64

cool ~Skravletråd uke 45~

Da starter jeg, så kan dere følge på når dere har tid! :værsegod:

Foreløpig har jeg en sovebaby.. Helst vil han sove oppå meg, men av og til klarer jeg å lirke han fra meg og han sover godt lenge.
    Nå holder mannen på med å lage middag så da regner jeg med han våkner tvert! Det har skjedd hver eneste gang jeg skal spise.. Da våkner han

Jeg må forresten bare forteller dere.. Vi har lite sjalusi her i huset faktisk.. Men den som føler seg mest tilsidesatt er katta Hun er livredd det lille nye nurket som har kommet inn å overtatt kosen i huset.. Og når han skriker så skuler hun på meg som hun sier: "kan du ta det der så det slutter?!!"

"For lite og for mye gir ingen smak"

~Sie~
    ♥ Storesøss - 2000 ♥ Lillebror - 2010 ♥

2.  

Sv: ~Skravletråd uke 45~

Jenta vår har også strålende god timing når det gjelder vårt inntak av middag Hun liker også å sovne på meg, men jeg får lagt henne fra meg når hun har sovna heldigvis.

vi har vært på 6-ukerskontroll i dag, det gikk alt i alt fint. Men det er et par ting som bekymrer meg litt. Hun veier 4,1 kg nå, som er i underkant av 800 gram mer enn ved fødselen. Det er ikke så mye synes jeg og hun ligger litt under kurven hun starta på. Legen mente det ikke var noe å bekymre seg for så lenge hun virker fornøyd, sover godt og spiser glupsk. Hun gulper jo også mye. Så vi får bare holde det under oppsikt, så legger hun vel på seg etterhvert. Legen fant også en liten bilyd på hjertet, som ikke trenger bety noe visstnok, men vi blir henvist til ultralyd. Vi fikk beskjed av legen om ikke bekymre oss, men jeg må jo i kraft av min personlighet bekymre meg litt for det... Men alt er sikkert i orden, det er visst sånn de gjør på så små barn for sikkerhetsskyld.

Så nå er jeg sliten og sitter her alene med tankene mine, mens sambo er på jobb. Tulla sover (igjen!) og jeg vurderer å gjøre det samme.
    23.09.10

Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    @Lind@ sin avatar
    Medlem siden
    Aug 2007
    Sted
    Akershus nord
    Meldinger
    549

Slenger meg på i full fart. Hører det knirker i vogga, så er sikkert snart puppeklar igjen han lillegutt

Sjalu katter er kjent begrep her. Snuppa har knapt hvert sjalu, bare når hun er sliten og trøtt og trenger mamma litt ekstra. Men kattene er helt ville og går på bord og benker, tar mat som står på bordet osv. Dette har de aldri gjort før og gjør det kun når jeg har puppen ute.

Nå er begge barna lagt og huset er stille et øyeblikk. Har fått unna litt av det jeg skulle og må straks se om jeg får hengt opp det våte tøyet jeg har vasket i dag. Har også fått slappet en god del av og det har vært godt. Lillegutt sliter fremdeles litt med magen, men har virket bedre etter bæsjedagen i går. Litt i natt, men langt fra så ille som de siste dagene. Ikke kolikk, bare vondt i magen. I morgen er det fotografering i bhg for storesøster og lillegutt og jeg skal på vårt første barseltreff på HS. Både gleder meg og er spent. Håper virkelig det er noen jeg finner kjemi med, for nå må jeg bare få dekket mitt sosiale behov snart før jeg blir mannevond.
    Lillegutt ble født 10.10.10
    Endelig er vi blitt en familie på fire.
    Pingvin på SM

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Manilla sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    195

Puslis: Den bilyden skjønner jeg bekymrer deg, men en må stole på legen og prøve senke skuldrene. En vil jo gjerne at slike undersøkelser skal avsluttes med at alt er tipp topp, og det er det nok og. Dere må bare innom på en ekstra sjekk for å få denne bekreftelsen. Godt de ikke er bekymret over vekten. Det var kanskje ikke så mye oppgang på 6 uker, men med gulpinga du snakker om, og det faktum at hun har jo gått opp mer enn 100g hver uke, så er det jo en oppgang lell. Kanskje du kan dra inn på åpen veietid og sjekke ut litt oftere, så kan det jo være at hun faktisk går opp mer noen uker? Og at hun går opp mer nå enn de første ukene?

Diadem: Kattene trenger tid etter den store omveltningen de og. Ser for meg blikket hun sendte deg ja- sånt bråk!! Katta vår fikk en etterlengtet porsjon middagsmat i går kveld, men knerten her hylte såpass mye og lenge at hun rett og slett gikk inn på et annet rom til han hadde roet seg. Da gikk hun tilbake til matfatet og fortsatt gourmetmåltidet. :knis: By the way, så kjøpte jeg opp mye god mat til henne før helga her, i tillegg til at ungene gir henne godbiter innimellom. Jeg koser med henne sånn innimellom, men kjenner faktisk på det at jeg ikke vil ha altfor mye utekatt-bakterier-og-annet-småsnacks på hendene når jeg holder på med lillegutt. Han skal få litt mer tid å venne seg på verden først.

Har vært utenfor og utslitt de siste dagene, eller siste uka, og det toppa vel seg i går kveld og i morges. Gråt første del av natta i natt, mens siste del var knerten våken. Så jeg har havnet i zoombie-tilværelsen kjenner jeg... Skal en tur til byen med mannen i morgen, og håper litt handling, byluft og lunsj ute kan bidra til noe positivt. Var til helsesøstra idag, og hun ba meg innstendig om å ikke gå i fella på at jeg tror jeg klarer mer enn jeg faktisk orker på. Jeg har allerede gått i den fella jeg da. Formen var liksom så bra den første tia, den ble hvertfall fort bra. Og jeg levde godt med det, helt til jeg nå bare har stupt i energiløshet og et aldri så lite svart hull. Så det blir rolige dager fremover, med noen input av bytur i morgen og litt sosial kontakt innimellom. Ser det er flere, i følge kaostråden, så vi får passe på og slappe av når vi kan. : En stor pekefinger i min retning:

Og når jeg prater om å slappe av- på tide å henge opp de nyvaska ullklærne til ungene
    Største storebror (Nov-02) , storebror (Jan-06) og lillebror (17/10-10)

Takk for svar Manilla! Angående vekta til tulla vår så skal vi veie på helstestasjonen litt oftere fremover, ja. De følger oss godt opp. Og du må passe på deg selv framover, barseltid er barsletid og da er det lov å senke tempoet litt. Jeg også fikk en smell her i helga, for jeg har farta mye og vært i så god form at jeg ikke har sett noen begrensninger. Det gjelder å nyte tida også, det går jo så fort!
    23.09.10

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    diadem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    På norges største øy
    Meldinger
    64

GOD MORGEN!
    Snupp har gått i møte med de andre jentene, Evan sover i senga si her i stua, mannen har laget sinnsykt sterk kaffe og jeg sitter her å drkker den.. såvidt.. yak.. Må lage egen..

Evan har bare vært våken for 2,5 matinger i natt. En halv for han våknet, men da jeg hadde fått han til puppen sov han.. Så jeg føler meg hvil/kvil.
    Han var nok veldig sliten etter mageknipen i går.
    Når vi kommer ut av soverommet bruker alltid snupp å få holde han, men i dag sov han bare Men han ville ikke være iigjen i senga..

Han har forresten fryktelig mye hikke! Han har enda ikke gulpet noe som helst, men han hikker 3-5 ganger for dag..Akkurat som i magen. Virker ikke som han bryr seg da..

~Sie~

Juniormedlem
    Rykte Rykte Rykte
    Drømmehjerte sin avatar
    Medlem siden
    Sep 2010
    Sted
    Sandnes
    Meldinger
    15

God morgen alle
    I dag er Karoline 8 uker!! Som tida har gått og i dag føler jeg meg for første gang litt UTHVILT! Snuppa sov fra 12-06.30! Våkna kl 04.30 med et rykk, man går jo inn i en rutine hvor man våkner av seg selv til bestemte tider i løpet av natta. Vanligvis er jeg oppe mellom 3-4 for mating, men denne gangen hadde ho ikke våknet til denne tida. Jeg måtte jo selvfølgelig bort for å høre om ho pusta Etterpå fikk jeg ikke sove, men var godt å få hvile fram til halv syv. Kan veldig godt bli vant til dette

I dag skal vi til fysio, skal iallfall få sjekka henne. Ho har hatt favorittside helt sida fødselen som ho ligger på. Synes ting har gått seg til den siste uka, begynt å snu seg litt mer til andre sida og i natt er første gang jeg har sett ho har ligget med hodet mot venstre. Spennende å høre hva fysioterapaut mener..

Skal prøve og bli litt mer aktiv her inne, men dagene flyr til mating, bleieskift og lange trilleturer med 3 andre som også er hjemme i permisjon. Koser meg masse hjemme i permisjon!

Klemmer til dere alle

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Metteb sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2002
    Sted
    Oslo
    Meldinger
    265

Har lest alt, men orker ikke å kommentere. til alle sammen!

6 ukers kontroll idag...glemte helsekortet, så husker bare vekta. Her måler de ikke lengden før 3 mnd kontrollen, så kun vekt og hodet.
    Og han veier 5,1 kg!!
    Chheeezzuzzz som han har lagt på seg. Han har nå sprengt ut av kurven! hehe

Nevnte den linken til helsesøster om hun som har lært å lese barnespråket. Hun syns det var spennende, så hun ville gjerne ha linken på mail.

Ellers er mor-barn tilværelsen helt super.
    Jeg bare flyter i rytmen til Emil, han får mat når han er sulten, ny bleie når han trenger og masse kjærlighet. Han er sååå fornøyd. Har kun hørt han gråte en gang!
    *bank i bordet* vet også at det fort kan snu!

Hæv a nais dæi
    Var på NM fra 2002-2006 med min sønn som er født 15.10.02
    Etter 6 lange år, har vi endelig fått en lillebror som er født 04.10.10

mom på SM

Juniormedlem
    Rykte
    Funnybunny sin avatar
    Medlem siden
    Nov 2010
    Sted
    Trøndelag
    Meldinger
    13

Her er jeg!

Har lest alt, men rekker ikke kommentere! Jeg har et "fangban" i hus, vesla vil helst bli holdt eller ligge på brystet 24/7! Hun blir kjempefornærmet hvis jeg legger henne fra meg, så her er det travle dager! Føler ikke jeg rekker annet enn å amme og bysse.. Hun har hatt mye mageknip, stakkars- så kanskje ikke så rart at hun trenger mye kos og trøst. Jeg forsøker å kose meg med all nærheten da, vet jo at det ikke varer for evig!

Signerer de som sier at tiden går fort, vesla her er 3,5 uker nå! Hjelp, denne permisjonstiden kommer til å flyge avsted!

Registrerer at det er litt lite aktivitet her, det er vel flere enn meg som har det travelt da

Metteb: Høres ut som om du har en lettvint baby da, kjekt det!

Flere enn meg som får lite kjærestetid? Her føler jeg meg nesten oversett av kjæresten, han er jo så oppslukt i vesla, hehe

Må stikke, nå våknet sjefen her! *Hun har faktisk sovet en hel time i bærebagen på stua, helt utrolig*

Heisann damer!
    Dagen i går var mildt sagt slitsom. Pappan tilbake på jobb for første gang og en liten gutt som ikke så noe behov i å sove i løpet av dagen. Fikk han til å sove litt oppå meg, men for det meste var det bare stoooore øyne. Dette førte selvsagt til en overtrøtt gutt som ikke klarte å roe seg utover kvelden. Så både jeg og lillegutt felte våre modige tårer da.... Jeg var helt utslitt, samtidig som jeg synes det er så grusomt når han gråter og vi ikke klarer å trøste han skikkelig. Heldigvis sovnet han på brystet til pappan kl 21:30. Jeg gikk og la meg 22:30 så kom de to opp når han skulle ha mat kl 24. Etter det sov han i vugga si fra 01-09, avbrutt en ti minutters mating kl 05. Så i dag er en mye bedre dag. Ligger og sover så søtt i lekegrina si nå

Egentlig burde jeg også sove litt nå da, vet det så godt. Men jeg sliter litt med å sove sånn midt på dagen, selv om jeg egentlig er trøttis. Enklere på ettermiddagen. Men i kveld skal samboer hjelpe en kompis med å flytte, så dersom lillegutt er våken må jeg også være det...

Her blåser det skikkelig kraftig ute i dag. Jeg hører at det river i huset og at vinden kommer nedgjennom pipa. Skikkelig innevær! I går kveld kl 20:30 gikk vi en tur med vogna i ren desperasjon for at lillegutt skulle sovne (våknet selvsagt idet vi kom inn døra), og da lovet jeg at vi skulle gå tur i dag så begge skulle fålitt frisk luft. Men det ble avlyst gitt....

Ang spising: her er det også sånn at omtrent alle måltider, spesielt varmmåltider blir avbrutt av oppvåkning. Tror vi bare har vent oss til å spise på skift nå Men hvordan er det med dere damer på dagtid? Får dere spist noe? Jeg sliter litt med å få i meg fornuftig mat kjenner jeg. Når jeg endelig får lagtet meg frokost etter mating og stell, så klarer jeg å lage noe skikkelig frokost som brød eller knekkebrød. Men etter det er jeg skikkelig elendig. Jeg døyver småsulten med frukt, kjeks og sjokolade, kjempelurt.... Så spiser vi middag utpå ettermiddagen/kvelden. Tror jeg må skaffe meg noe mat som er enkelt og kjapt og lage, men som allikevel er skikkelig næring i. Noen gode forslag? Heldigvis hadde jeg allerede i går, 2 uker etter fødselen, gått ned alle kiloene jeg gikk opp under svangerskapet, men det betyr ikke at jeg bare kan putte i meg dritt fordi...

Nå skal jeg så smått begynne med middagen. I dag skal vi ha spaghetti med pesto, stekte kyllingbiter, paprika og cherrytomamter - superdigg

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    diadem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    På norges største øy
    Meldinger
    64

Jeg er så dårlig på å spise :/
    Det blir frokost og middag somregel..

Jeg var på vekta forrige torsdag og da hadde jeg +10kg enda (Da var det jo bare 1 uke etter fødsel da menne..)
    Jeg gikk opp +21kg så det er vel ikke å vente.. Men vi triller endel tur. Hvertfall annen hver dag..

~Sie~

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    Manilla sin avatar
    Medlem siden
    Mar 2003
    Sted
    Trondheim
    Meldinger
    195

Ikke stress med vekta enda, jenter! Nå skal vi komme oss etter fødsel, graviditet, og produserer masse melk og ha energi til disse småtrollene våre. Og med det går kiloene bort etterhvert. Lurt å spise variert og sunt ift melk og energiproduksjon, men hvor enkelt er det i disse barsel-tider. Har ikke mye tips der, er dårlig på det selv... :/
    Største storebror (Nov-02) , storebror (Jan-06) og lillebror (17/10-10)

Det er greit å lese at det er flere som føler det går litt opp og ned hver dag. Kjenner jeg gleder meg litt til det blir litt mer rutiner.
    Den første uken slet jeg med å huske å spise, glemte det helt og plutselig var det 8-9timer siden jeg spiste. Men det har jeg blitt flinkere til etterhvert. Jeg har vært bortskjemt med at mamma har vært besøk i en uke og skal være her til søndag. Og hun lager mat, vasker opp, og tar passer bølla i stua mens hun sover slik at jeg kan legge meg på rommet og sove litt. Har hatt en del besøk av slekninger den siste uken, og kjenner at det tar litt ekstra på når jeg ikke får sovet litt i løpe av dagen. For i det siste har bølla slitt litt med magen, så hun har vært en del våken på kvelden/natten.

Ellers føler jeg ikke at jeg kan klage, har fått en frøken som sover 2-3timer i strekk både på natta og dagen. Og når hun ikke har vondt i magen er hun i godt humør mens hun er våken. Og på kvelden kan hun være våken sammen med oss i et par timer før vi tar kveldsstell og legging rundt kl:21-22.
    Formen min er ganske bra, ammingen går bra er ikke sår lengre. Men kjenner enda stingene, men er ikke noe flink til å ta det med ro. Er ute å triller/bytur hver dag, klarer ikke sitte inne hele dagen!
    Lykkelita fra Snartmamma

Seigmenn: så deilig med besøk av mammaen din og masse hjelp da!! Høres ut som bølla di er ganske lik tulla vår; sover lange lurer av gangen, er fornøyd og rolig bortsett fra når hun har litt mageknip.

Jeg spiser også dårlig. Jeg blir svimmel hvis jeg ikke spiser, så jeg passer på å få i meg mat jevnlig, men det å få det sunt er ikke alltid like lett. Barseltida har bært preg av mye besøk og tilhørende kjeks, kaker og is, som vi dermed har hatt liggende hjemme. Men jeg stresser ikke med vekta enda. Har 4 kg igjen til det jeg veide før jeg ble gravid, men jeg dør ikke om de ikke forsvinner. Og dette er en spesiell tid jeg aldri får tilbake, så da skal jeg kose meg!
    23.09.10

Juniormedlem
    Rykte

Medlem siden
    Oct 2010
    Sted
    Troms
    Meldinger
    4

Heei

Musa fra SM her!
    Endelig fått registrert meg, ting tar tid for tiden
    Håper dere har det bra alle sammen.
    Bare innom for å si hei i full fart - hiver meg mer med etterhvert!
    Klem

Medlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte
    diadem sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2004
    Sted
    På norges største øy
    Meldinger
    64

Heia Musa!

Jeg leste en plass i går at i løpet av hele døgnet er det på ettermiddag/kveld de er mest urolige, og det er jo da man somregel har minst melk også så det er jo ikke så rart i grunnen.
    Her er det andre dagen Evan styrer med magen.. Han er så trøtt, men akkurat idet jeg tror han sovet godt så begynner han å makke og gråte..
    Samme som i går, eller da hadde han mer vondt i magen. Og da han hadde fått fjertet og bæsjet et par ganger så var alt bra igjen. Og han sov kjempegodt i natt, så satser på samme greia i natt også

~Sie~

Juniormedlem
    Rykte
    Blomsterjenta sin avatar
    Medlem siden
    Jan 2008
    Sted
    Nord Norge
    Meldinger
    4

Hei hei jenter

Nå er lillegutt blitt ei uke gammel og så langt ser det jaggu ut som vi er like heldige denne gangen som sist.
    Han får mat hver 3-5 time, sover og bæsjer. Desverra bæsja han rompa veldig sår, men er nå kurert ved hjelp av aleoveragele og sinksalve + masse lufting.
    Synes nesten han sover for mye jeg, men det går seg nok til
    Storesøster skal være veldig go hele tia og er veldig bestemt på at det er MIN lillebror, men vi har merket at 3 års trossen er kommet mye mer frem nå så det er nok litt sjalusi ute å går. Men hun har vært syk i tillegg så det kan jo være med å gjøre henne noe hissig.

Selv er jeg tilbake i gammel form Helt fantastisk å kunne gå på butikken uten at jeg har mest lyst å gråte! Bare det å kunne støvsuge igjen fikk meg nesten til å juble *varer nok ikke lenge*

+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Lignende diskusjoner

1. Skravletråd uke 33
      Av Sukkerrose i forum August
      Svar: 54
      Siste melding: 22-08-2010, 21:10
    2. Skravletråd uke 30
      Av tuuli i forum Juli
      Svar: 122
      Siste melding: 09-08-2010, 00:30
    3. Skravletråd uke 17