Kan jeg lage ostekake på en fredag, til et selskap på en søndag? Så lenge den oppbevares kaldt.
Kan jeg lage ostekake på en fredag, til et selskap på en søndag? Så lenge den oppbevares kaldt.
Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.
Jeg synes ikke den holder seg så godt i kjøleskap, men du kan fryse den. Den avgir som regel litt væske etter et par dager i kjøleskap.
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,the courage to change the things I can,and the wisdom to know the difference.”Reinhold Niebuhr
September 2005 Mai 2010
Det spørs nok litt hvilken type ostekake du lager, jeg pleier å lage en som skal stekes, den skal helst stå i minst en dag før den spises, to dager går helt fint
Ja, jeg gjør alltid den og den ikke skal stekes. Jeg lager alltid ostekake 1-2 dager før selskapet. Det er ingen som merker om den er nylaget eller ei, og bunnen blir også bedre når den får satt seg. Jeg bruker bixit kjeks og smør til bunnen, da blir den ikke for mjuk når den står.
http://www.detsoteliv.no/searchresul...1gruppe.php?89 har jeg prøvebakt i dag, er den god blir det den jeg lager. Rekker sikkert lage den lørdag morgen, det bør vel gå, er til dåp søndagen?
Den heldige mammaen til lille store M f. sept. 06, lille O f. juli 11, og bittelille E f/d 25/03-10 i uke 19.
Den er helt ok. De fleste liker den. Det går helt greit å lage den dagen før.
“God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,the courage to change the things I can,and the wisdom to know the difference.”Reinhold Niebuhr
September 2005 Mai 2010
Til navnefesten vår lagde jeg kaker på torsdag, og festen var på lørdag. Ikke noe problem overhodet med ostekaken. Den var den første kaken som ble spist opp:
Lille persille f. november '10
Denne varianten har jeg også laget mange ganger og den er best om den lages minst dagen før for å få satt seg både i fromasjen og i bunnen, kan også fint lages to dager før uten at det utgjør noen forskell på smak eller konsistens. Ville ikke stressa med det lørdag morgen om jeg hadde hatt annet å gjøre.
Sosiale Bokmerker