+ Svar på diskusjon
Viser resultater 1 til 4 av 4

Diskusjon: hvordan finne ut om man er gravid før ventet mens?

  1. #1
    Uregistrert
    Gjest

    hvordan finne ut om man er gravid før ventet mens?

    Jeg skulle hatt menstruasjonen for ca en måned siden, den siste uka har vært veldig kvalm og følt på kroppen at jeg kan være gravid. Jeg har baby på 10 måneder og har kun hatt menstuasjonen en gang etter fødselen, det var i beg av januar. I dag tok jeg en test, den var negativ, men jeg klarer ikke å slappe av med det. Lurer på hvorfor jeg ikke har fått mensen jeg skulle hatt for lenge siden, og hvorfor jeg føler meg gravid.. jeg kan jo ha blitt gravid for 2 uker siden eller noe da, at hele syklusen min har vært ute av kontroll etter forrige fødsel så eggløsning først kom rundt den tiden jeg egentlig skulle hatt mens. Vi øsnker ikke barn nå, vi er veldig ferdig med det, så dersom jeg skulel være gravid alikevel så blir det abort. Det jeg tenker på nå er hvordan kan jeg finne ut om jeg er gravid når en hjemmetest ikke viser positiv? dersom jeg er gravid så ønsker jeg abort så fort så mulig, tenbker at jo tidligere jo bedre.. Kan man ringe gyn på sykehuset og spørre om de kan sjekke det? fastlegen min får jeg evt ikke time hos før om ca 1 måned..

    Jeg synes dette er veldig vanskelig og forstår heller ikke hvordan jeg kan ha blitt gravid. Jeg har ikke begynt med prevensjon etter forrige fødsel, men vi har brukt kondom hele veien, har aldri hoppet av i svingen eller noe slikt!

  2.  
  3. #2

    Sv: hvordan finne ut om man er gravid før ventet mens?

    aner ikke om man kan ringe sykehuset for å sjekke slikt, men du kan jo alltids bestille en privat legetime (og ta blodprøver og/eller UL der).
    silkepels



  4. #3
    spjokeline
    Gjest

    Sv: hvordan finne ut om man er gravid før ventet mens?

    Du kan ta kontakt direkte me gyn på ditt sykehus. det er blitt nye regler så du trenger ikke gå gjennom fastlege lengere Lykke til

  5. #4
    Supermedlem
    Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte Rykte
    escada sin avatar
    Medlem siden
    Oct 2006
    Meldinger
    582
    Blogginnlegg
    1

    Sv: hvordan finne ut om man er gravid før ventet mens?

    Sitat Opprinnelig postet av spjokeline Vis post
    Du kan ta kontakt direkte me gyn på ditt sykehus. det er blitt nye regler så du trenger ikke gå gjennom fastlege lengere Lykke til

    Gammel tråd!

 
+ Svar på diskusjon
  • Del på Facebook
  • Stikkord for denne diskusjonen

    Sosiale Bokmerker

    Sosiale Bokmerker

    Regler for innlegg

    • Du kan starte nye diskusjoner
    • Du kan svare på meldinger/diskusjoner
    • Du kan ikke laste opp vedlegg
    • Du kan ikke redigere meldingene dine