Noen sykehus gjennomfører forsøk på å snu barnet i hodeleie dersom det ligger i seteleie ved uke 36.
Noen som har vært med på det?
Erfaringer?... var det vond? Hvordan gjorde de det? Ble babyen liggende i hodeleie etterpå?
Noen sykehus gjennomfører forsøk på å snu barnet i hodeleie dersom det ligger i seteleie ved uke 36.
Noen som har vært med på det?
Erfaringer?... var det vond? Hvordan gjorde de det? Ble babyen liggende i hodeleie etterpå?
Jeg har ikke opplevd det selv,men venninna mi opplevde det da hun skulle ha den minste. Hun sa at det ikke var vondt, men ubehagelig. Barnet snudde seg tilbake med en gang, så det endte med planlagt keisersnitt på henne.
Trodde de hadde slutta med snuing siden barnet stort sett snudde seg tilbake
Det eg har hørt hvertfall
Men egne erfaringer har eg ikke
Jeg har bare prøvd akupunktur for å snu, og det fungerte ikke. Men hadde en helt fin fødsel, så det gjorde ingenting. Fødte på Ullevål, og der snur de ikke.
Jeg har også hørt at de veldig ofte snur seg tilbake, så jeg er litt usikker på om jeg skal "godta" at de skal prøve eller ikke.
Krysser fingrene for at han snur seg selv veldig kjapt...
Lille gutten min lå i skrå/tverr-leie og det ble forsøkt å snu. Det var veldig vondt!! Her prøvde de 2 ganger og han ville ikke røre seg han. En gang uten brekodyl og en gang med. Brekodyl er for å hemme kynnere slik at magen ikke blir så stinn. Jeg syntes det var så vondt at jeg var livredd for min lille gutt. Han hadde det heldigvis bra da.
Her ble det planlagt snitt. Kunne velge å se om han snudde seg ene eller andre veien ved vannavgang og rier, men det var 25% sjangse for at det da ville bli haste-ks. Jeg var overbevist om at han ikke ville snu seg og det ble planlagt ks. Heller det enn haste.
Overnattet på sykehuset den natten, planlagt ks dagen etter. For å gjøre det litt intressant så gikk vannet den natten og jeg fikk rier. Gutten min snudde seg ikke under noen av det. (hadde rier i 5-6 timer før de ble stoppet før ks).
Litt mer info enn du trengte kanskje men, snuing var vondt og dersom han ligger i sete så går det jo an å føde naturlig for det. Skulle ønske jeg fikk føde naturlig.
Sosiale Bokmerker