Jeg har forsøkt å slutte lenge, men det er veldig vrient, for han er veeeeldig glad i den puppen. Han er så stor nå at han løfter jo genseren min selv, stikker hånda ned i bhn min og sier "MERE!!" Jeg har forsøkt å ta dette opp med helsestasjonen, men de er jo bare så pro amming at de sier "Å så flott!"
MME tok han aldri, vanlig melk spyttet han ut, kald eller varm, men jeg har hatt varierende hell med å tilby han Biola-melk på flaske på dagtid. På natten funker ikke flaska derimot.
Det er forsåvidt ikke noe problem at han vil ha en skvett på ettermiddagen når han er hjemme fra barnehagen og har spist middag, men det er natten som er slitsom.
Han tar dessverre ikke smokk, så jeg opplever at han bruker meg som smokk om natten. Han våkner og vil opp tre-fire ganger pr natt, og da er det pupp han skal ha, ingenting annet hjelper. Det er ganske lytt her, så jeg får meg ikke til å la han ligge å skrike, og avledningsmanøvre ser han rett igjennom og protesterer høylytt. Jeg mener å ha lest at dette kan være skadelig for tennene, denne melken han tar til seg om natten når han er så stor som han er nå. I tillegg til at jeg gjerne kunne tenke meg å sove en god natts søvn nå snart, han nærmer seg jo to år.
Jeg har fått resept fra legen på noe som skal stoppe melken, men her er forutsetningen at man ikke ammer mens man tar disse tablettene. Så da er jeg jo like langt.
Det tenker på nå, er om det er noe jeg kunne smurt på brystvortene så han kanskje sier neitakk og gjerne heller tar den flaska?
Er det noen som har erfaring eller har tips?
Sosiale Bokmerker