I hvilken alder kan man tillate barn å bade alene eller være alene i noen perioder i badekaret?
I hvilken alder kan man tillate barn å bade alene eller være alene i noen perioder i badekaret?
Har latt gutta mine bade alene siden de var ca 4 år, men de er alltid to samtidig da. De leker og er svært høylytte, og i tillegg titter jeg innom noen ganger.
Nre og 1997-1999, 2003, 2005, 1. desember 2011
Fra ca 2 års alderen så har de vært "alene" i den forstand at jeg ikke har sittet pal og passet på, men jeg har puslet rundt i nærheten av badet, med dørene åpne. De har alltid hørtes når de er i badet, og så lenge det er lyd og leven så er alt bra.
Jeg gikk aldri i fra slik at jeg ikke kunne se dem bare ved å nærmest snu meg rundt.
Abritta has left the building...
3-åringen sitter jeg ved siden av fra begynnelse til slutt. 6 og 8 åringen får sitte litt alene mens jeg pusler rundt i nærheten(inne på badet eller like utenfor).
T mar-09
R jan-06
O okt-03
For verden er dere tre i mengden
For meg er dere alt
Takk for svar. Grunne til jeg lurte på dette var at jeg merket at når pappa bader han så går pappa ut fra badet for å hente det ene og det andre men døren er åpen og han er borte bare noen få sekunder. Jeg reagerte på det fordi jeg sitter ved siden av sønnen (på 2år og 7 mnd) . Jeg lurte litt på om jeg alt for hysterisHvisk med dette. Hvis jeg trenger noe mens han er i badekaret så spør jeg andre i huset om å passe på han eller hente det jeg trenger, ventuelt tar han ut fra badekaret ( mot protester ofte). Han er veldig aktiv og sitter ikke rolig i vannet så jeg er red at han kan skade seg veldig for eksempel hvis han plutsellig forsøker å komme ut på egen hånd. Det har vært episoder når jeg klarte å fange han i siste liten. Men jeg forstår vel at om jeg er borte ett sekund vil han ikke drukne og fange han klarer ikke alltid jeg selv om jeg sitter rett ved. Jeg blir jo også mer voksen og har bedre forståelse ( noe jeg kanskje glemmer i hverdagen). Lurte hva dere andre gjør. Er det egentlig SÅ FARLIG å gå ut en kort stund?
Sosiale Bokmerker