Min manns barn fra et tidligere forhold skal konfirmeres. Mor til barnet har funnet ut at konfirmanten skal ha bunad, som må bestilles via bunadsbutikk da ingen i familien har sy/brodere-bunad-evner... Pris: 35 000.
Dette mener mor at far til konfirmanten skal betale halvparten av.
Dessuten krever hun at han skal betale halvparten av utgifter til konfirmasjonsselskapet. Her skal det nevnes at det i utgangspunktet er en vanlig-størrelse familie fra både mors og farssiden til konfirmanten. Itillegg har konfirmantens stefar har en stor søskenflokk som igjen har enda flere barn.
Fra mors side:7 stk
Fra Fars side: 8stk
Fra Stefars side: 19stk.
Fra Stemors side: meg og mitt barn
Syns dere jeg er urimelig som syns det ikke er riktig at far skal betale halvparten av selskapet når ca 60% av de som kommer i besøket ikke er i "familie" med konfirmanten? skal min mann(les: VI) måtte betale flere tusen kr imat til noen som vi overhodet ikke kjenner, fordi det er familien til hennes nye samboer? Mor til konfirmanten mener selvsagt dette er simpelt gjort av far hvis han ikke vil betale for det som selskapet koster.. Her ventes det å bestille koldtbord til kr 320 kr pr couvert itillegg til kaker av div.slag.. totalt er besøket forventet å koste ca kr. 13-15000..
Så totalt vil denne konfirmasjon kommer på minimum 50 000 hvis ALLE skal komme....
Personlig mener jeg det holder at stefar og evt hans foreldre kommer i besøket, ikke hele søskenflokken og deres folkerike familier..
Det bør vel gjerne nevnes at mor mottar kr 4000 i bidrag til konfirmanten hver mnd, itillegg til at far sponser med både kino, lommepenger, lommepenger til ferier konfirmanten drar med sin mor, idrettsutflukter, utstyr til div. osv.
hva syns dere om konfirmasjons-utgifter-fordelingen? er det riktig at vi må gå i banken for å låne titusener av kroner for å tilfredsstille mors forventninger til konfirmasjonen...? Er det meg som er gjerrigknark og sær?
Sosiale Bokmerker