Minstesnuppa er snart 20 mnd. I ene bilen sitter hun enda i Maxi Cosi Cabriofixen med base. Det nærmer seg for lite, men hun sitter helt greit enda(grei plass til beina pga basen, og hodet er godt unna kanten foreløpig, men det begynner å bli litt trangt, det er det eneste..). Men vi må uansett begynne å tenke på nytt sete...
Jeg tenkte i utgangspunktet å kjøpe et sete som kan brukes bakovervendt lengst mulig(til 25 kg), enten Britax Two Way Elite, evt Brio Zento. Disse to nettopp fordi stolen må stå bak passasjersetet i bilen vår, og det bør bygge minst mulig...
Mannen min derimot, mener at et bakovervendt sete med isofix(til 18 kg) er et mye sikrere valg. Og jeg ser jo poenget hans.. Men bygger ikke alle disse veldig mye? Vi har ikke så altfor stor bil(Ford Focus), så dette er absolutt et poeng..
I bil nr to har vi Britax Secura arvet fra storesøster. Dette setet er vi veldig fornøyde med, men det bygger mye.. Dette er et sete som ikke er i produksjon lenger, men sånn jeg har forstått det så er dette setet svært likt skallet til Britax Maxway?
Valgets kvaler altså... Hvor mye sikrere er disse setene med isofix(bakovervendt) vs seter uten isofix?
Setter pris på all den hjelp jeg kan få.
Sosiale Bokmerker