Jeg er på jakt etter barnebøker om vitenskap. Barnefortellinger om vitenskapshistorie, evolusjon, naturvitenskap etc. Det finnes jo Barnebibler og Bibelhistorier for barn, da burde det jo finnes barnebøker om vitenskapen også.
Jeg er på jakt etter barnebøker om vitenskap. Barnefortellinger om vitenskapshistorie, evolusjon, naturvitenskap etc. Det finnes jo Barnebibler og Bibelhistorier for barn, da burde det jo finnes barnebøker om vitenskapen også.
Kommer ikjke på noen titler akkurat i øyeblikket, men det finnes masse slike bøker både på bibliotek og i bokhandelen. Bare å gå og kikke!
+ = 1997 og 2005
Vi har mange slik bøker. Ta deg en tur i bokhandelen.
Vi har også "Det var en gang et menneske" på dvd.
Alt før du var unnfanget, var du ønsket -
Alt før du var født, var du elsket -
Fra den første gang jeg så deg kunne jeg gitt mitt liv for ditt.
93, 96, 99 og 08
Har tatt meg en tur på bokhandelen, fant ingen. Derfor jeg spør her Men, jeg spurte ikke de som jobbet der heller. Burde kanskje gjøre det da
Dette var bøkene jeg fant i farten (vi har alt for mange bokhyller her i huset )
Jorden, alle verdens dyr og all verdens kunnskap fra barnas kunnskapsforlag. Min sønns favorittbok heter noen alla "det store smellet" eller "den gang det smalt", men den finner jeg ikke.
93, 96, 99 og 08
Så gøy!! Finnes det noen bokklubber som selger disse?
Må lære dem vitenskap før kristendommen tar dem
Vi har nettopp kjøpt Juniorlex Juniorlex (Cappelen Damm Salg) - Cappelen Damm og er så langt veldig fasinert
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)
Jeg tenker mer som fortellinger som bygger på vitenskap, ikke rene faktabøker. Det er jo veldig spennende det også! Har noen fra jeg var liten også. Men, jeg vil ha en fortellende fremstilling av vitenskapen, det er så mye mer engasjerende for barnehagebarn enn ren fakta.
Jeg må bare legge til at dette ikke alltid er tilfelle for alle barn. Min sønn har alltid lest (blitt lest) masse for. Jeg har lest barnebøker mens pappaen har lest mest faktabøker - og hans favoritter har alltid vært faktabøker. Det var det når han var 3 år og det er det i dag når han nå er 9.
Jeg har prøvd å lete på nettet etter den "smellet-boken", men finner den ikke. Den har en stor eksplosjon på fremsiden. Skal prøve å finne den
93, 96, 99 og 08
Sånn er mine også
Ellers har vel go'boken en serie, Morsomme fortellinger i stedet for tradisjonelle lærebøker med både bok og cd (lydbok?) som kanskje kan være spennende for dere?
- Happy -
Turbo (-02), Sprell (-03), Liten (-05)
I helgen har jeg lovet 3 åringen å kjøpe en bok om blodet. Han spurte plutselig ved leggetid hvorfor vi lever. Jeg måtte fortelle om hjertet som slår og pumper blod i armene og beina og hodet. Så lurte han på hvorfor blodet i blodårene er blått, så måtte jeg fortelle ham at det blir rødt når det kommer ut i luft. Jeg aner ikke hva han forstår av det jeg forteller, men satser på at han snapper opp noe og blir en supersmart forsker
Happy: Tusen takk for link
Nå fikk jeg lyst å komme på døra di og gi deg en kjempeklem!!! Jeg meldte sønnen min inn jeg. Akkurat det jeg lette etter!!!
Sist endret av Tidl. bruker; 16-04-2009 kl 22:23
Vi har en bok som heter naturvitenskap for barn.
Naturens verden (Barn og ungdom -- Fakta -- Naturvitenskap) - Cappelen Damm
2 fine barn, Gutt 2003, Jente 2005 og bonusjente 1998
Det er vanskelig å være noe for andre, derfor er jeg noe for meg selv!!
goboken (.no) har en serie som heter Mine første fakta. Den tar for seg mange kunnskapsfelt og mange av dem er vitenskapelige. Det følger med et triviaspill med første forsendelse og for hver bok følger det med ekstra spørsmål fra boka. Dattera mi elsker denne serien siden hun var 5 og nå som hun er 7, og kan lese selv, er det for det meste disse bøkene hun leser (før hørte hun på CD-en og tittet på bildene). Dattera mi har alle disse bøkene og jeg ser etter nye som er lik eller for litt eldre...
i den søken har jeg vurdert Lucy Hawkings bok Georgs hemmelige nøkkel til universet, men den kritikken i lenken var ikke overbevist at denne boka var optimal. Formatet (histrie + kunnskap) er jeg veldig for dog
Sosiale Bokmerker