Min samboer gikk fra sin x for 10 år siden, og han og jeg møttes for 8 år siden. Xen hans har aldri villet høre noe om meg, og han må alltid være nøye på å prate i "jeg-form" når han prater med henne. Tlf.samtalene deres ender fremdeles av og til med gråting fra hennes side, fordi hun "er så alene, har et kjedelig liv, osv"
Jeg har kun møtt henne en gang, da dumpet jeg tilfeldigvis borti henne under et idrettsarrangement. Jeg tok initiativet til å håndhilse på henne den gang, hun hadde nok selv ikke gjort dette. Hun sa i etterkant til sin x at det var helt fryktelig å treffe meg...
Deres eldste barn valgte for fire år siden å ikke konfirmere seg i det hele tatt, men nå er det datterens tur. Henne har jeg kjent halve livet hennes, og hun er fast hos oss 1/3 av tiden.
Om to dager er det konfirmasjon, og jeg har frem til dags dato ikke visst om jeg er invitert el ei... datteren min har fått invitasjon da disse to jentene er jevne i alder og gode venninner.
Men nå har han endelig spurt henne om hun ser for seg at jeg kommer (dette blir et selskap på ca 35 stk, i leid lokale). Hun svarte da at han får bestemme, men da er det mulig at hun må ta beroliggende tabletter for å komme igjennom dette... Det må nevnes at hun er (og så og si alltid har
Så hva gjør vi? Litt dumt hvis hun flipper helt ut på datterens store dag, da er jo årsaken meg... På en annen måte, kan dette bli litt "break the ice", og kanskje hun ser at det ikke var noe "farlig", og vi får et mer avslappet forhold i fremtiden. Jeg vil jo uansett holde meg ydmykt i bakgrunnen og ikke stikke meg frem på noen som helst måte hvis jeg kommer til middagen, men helt usynlig kan jeg jo ikke gjøre meg.
Kort tenketid her, setter pris på noen gode råd.
Dette har ikke vært diskutert med konfirmanten (iallefall ikke her hos oss), men hun er klar over morens anstrengte forhold til meg.
Sosiale Bokmerker